Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@00:19:22 GMT

آمریکا ایران را به نقض برجام متهم کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۸۷۵۳

آمریکا ایران را به نقض برجام متهم کرد

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که آمریکا سال گذشته با نقض آشکار برجام از این توافق خارج شد، جکی ولکات، نماینده این کشور در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در بیانیه‌ای خطاب به شورای حکام آژانس، ایران را به تخطی از این توافق متهم کرد. وی با این حال مدعی شد آمریکا آماده است با ایران بر سر میز مذاکره بنشیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولکات مدعی شد اقدام ایران در به کارگیری سانتریفیوژ‌های پیشرفته تخطی از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ است. در این بیانیه ادعا شده است: اقدام تهران در تسریه روند غنی سازی اورانیوم باعث نخواهد شد که واشنگتن از سیاست خود برای انزوای ایران دست بردارد.

واشنگتن همچنین در این بیانیه مدعی شد تلاش ایران برای دستیابی به اهرم فشار از طریق افزایش تولید اورانیوم غنی شده باعث کاهش تحریم‌ها نخواهد شد.

ولکات در ادامه اتهام زنی‌های واشنگتن گفت: ایران ادعا کرده که همچنان به برجام پایبند است، اما اکنون گزارش شده که آشکارا در حال نقض این توافق است. این باید باعث نگرانی جدی همه ما باشد.

از آنجایی که آمریکا از برجام خارج شده است، نماینده این کشور در آژانش بین المللی انرژی اتمی از دیگر طرف‌های این توافق خواست در این باره اقدام کنند.

ولکات مدعی شد: آمریکا از ایران می‌خواهد بدون درنگ به تعهدات خود بازگردد. می‌دانیم که کمیسیون برجام این مسئله را با جدیتی که لازمه آن است، دنبال می‌کند و از طرف‌های برجام می‌خواهیم هر چه زودتر به این موضوع رسیدگی کنند.

این مقام آمریکایی در ادامه، پیشنهاد عوام فریبانه واشنگتن را برای گفتگو با ایران به منظور دستیابی به آنچه وی «توافق جامع» و همچنین پایان «رفتار‌های ثبات زدای» تهران در منطقه خواند، تکرار کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۸۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران

آفتاب‌‌نیوز :

 «جک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که واشنگتن طی روز‌های آتی تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال خواهد کرد.

او گفت که این تحریم‌ها برنامه موشکی و پهپادی و سازمان‌ها و نهاد‌هایی که از سپاه پاسداران و وزارت دفاع ایران پشتیبانی می‌کنند را در بر خواهد گرفت و واشنگتن انتظار دارد تا متحدانش نیز از این اقدام آمریکا پیروی کنند.

سالیوان افزود: «به توسعه پدافند هوایی و موشکی خود در خاورمیانه برای مقابله و سرکوب توانایی موشکی و پهپادی ایران ادامه خواهیم داد».

 «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز روز گذشته (سه شنبه) گفت که واشنگتن قصد دارد طی روز‌های آینده در واکنش به حمله پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی تحریم‌های جدیدی را علیه صادرات نفت ایران اعمال کند.

پیش از این روزنامه واشنگتن‌پست نیز نوشته بود که آمریکا در واکنش به حمله موشکی و پهپادی ایران به فلسطین اشغالی، در حال آماده کردن بسته تحریم‌های جدید علیه تهران است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش
  • هشدار واشنگتن به تل آویو درباره عواقب تشدید تنش با ایران
  • حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند
  • بایدن: ایران می خواهد تنها دولت یهودی موجود در جهان را محو کند | اکنون زمان مناسبی برای پشت کردن به اسرائیل نیست
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران