Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، دکتر رضا مسرور در بازدید از زیرساخت‌ها و امکانات شهرستان بندر انزلی در حوزه‌های بندری، گمرکی و گردشگری بر لزوم تسریع در اجرای تفاهم نامه سال گذشته با اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان در جهت ایجاد مسیر گردشگری دریایی میان طرفین تصریح کرده و خواستار بهره گیری از ظرفیت‌های دو طرف به منظور ایجاد مسیر گردشگری دریایی مابین اسکه مارینا منطقه آزاد انزلی، مارینا بندر انزلی و حوزه گردشگری تالاب بین المللی انزلی در جهت توسعه گردشگری دریایی در دریای خزر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استراتژی سازمان متبوع خود را استفاده از تمامی توانمندی‌های استان در راستای هم افزایی به منظور بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های دریای خزر عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به قرار گرفتن استان در کنار دریای خزر، کریدورهای بین المللی و باعنایت به زیرساخت‌های موجود و در حال احداث، باید با هم افزایی میان دستگاه‌های دولتی و باتکیه بر توان بخش خصوصی، نسبت به توسعه اقتصاد دریا محور استان و به تبع آن کشور اقدام کرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به قرار گرفتن محدوده بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در محدوده این منطقه، نقش بندر انزلی و مجتمع بندری کاسپین را در توسعه اقتصادی استان و کشور حائز اهمیت خواند.

وی اظهار داشت: با اتصال این دو بندر به خط ریل سراسری، زمینه تسریع و توسعه حمل و نقل کالایی در مسیر شمال جنوب کشور مهیا شده و شاهد افزایش درآمدهای ارزی و اشتغالزایی ناشی از ظرفیت‌های متنوع کریدورهای بین المللی خواهیم بود.

در این بازدید با حضور ابوالقاسم یوسفی نژاد ناظر گمرکات استان، حمید رضا آبایی مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان و اسماعیل حیدری آزاد فرماندار شهرستان بندر انزلی از امکانات و زیرساخت‌های موجود در اسکله‌ها، انبارها، مخازن سوخت و غله و اسکله در حال ساخت مارینا دیدار و درخصوص الحاق محدوده چهل هکتاری جدید اداره کل بنادر و دریانوردی استان به منطقه آزاد انزلی توافق شد تا طرفین از طرق قانونی موضوع را پیگیری نمایند.

به گزارش ایرنا، منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال - جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه‌های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.

مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک‌ها و مؤسسات مالی - بیمه‌ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت‌های جدید برای فعالان اقتصادی - تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

۶۰۳۰

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۸۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر در استان هرمزگان (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سقوط وحشتناک یک کامیون از روی پل (فیلم) لحظه هولناک از سقوط تلخ تانکر حامل سوخت (فیلم) سقوط وحشتناک یک تریلی از روی پل در چین (فیلم)

دیگر خبرها

  • سقوط کامیون نفت‌کش در آب‌نمای کنخ مسیر بندر خمیر در استان هرمزگان (فیلم)
  • سرمایه‌گذاری ۱۰۰ هزار میلیاردی در گردشگری منطقه آزاد ماکو
  • پایان نمایشگاه توانمندی‌های بانوان منطقه آزاد ماکو
  • سرمایه گذاری هلدینگ گردشگری در سواحل رود ارس درماکو
  • مسیر رسیدن به سرزمین های بهشتی ایران از کجاست
  • آرامش در دریای خزر
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان
  • تالاب «میقان» در مسیر مرگ خاموش!/ شرکت دانش‌بنیان در حوزه ایزوگام راه‌اندازی می‌شود
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش