Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@10:48:39 GMT

درخواست رهاسازی پنبه تراریخته تایید نشد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۹۰۹۹

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با گزارشی با عنوان (جلسات یواشکی درباره تراریخت/حجتی به مردم پاسخ دهد) درباره احتمال ورود پنبه تراریخته به عرضه و اراضی کشاورزی اطلاعیه ای را برای این خبرگزاری به شرح زیر منتشر کرد.

قانون ایمنی زیستی در تاریخ 1388/6/4 توسط رئیس محترم جمهوری وقت ابلاغ شده است که بر اساس ماده 4 این قانون صدور، تمدید و لغو مجوز فعالیت در امور مرتبط با فناوری زیستی جدید با رعایت قوانین مربوط به هر دستگاه ضوابط ایمنی زیستی موضوع ماده 3 این قانون برعهده دستگاه‌های اجرایی ذیصلاح به شرح ذیل می‌باشد:

الف- وزارت جهاد کشاورزی در امور مرتبط با تولیدات بخش کشاورزی و منابع طبیعی

ب - وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در امور مرتبط با ایمنی و سلامت مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی و مواد پزشکی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ج- سازمان حفاظت از محیط زیست در امور مرتبط با حیات وحش و بررسی ارزیابی مخاطرات زیست محیطی بر مبنای مستندات علمی ارائه شده توسط متقاضی.

2- با عنایت به اهمیت موضوع، وزیر جهاد کشاورزی با صدور نامه‌ای تشکیل کمیته صدور مجوز محصولات تراریخته را به شماره 20/29121 به تاریخ 1394/9/28 ابلاغ کرد در این کمیته علاوه بر نمایندگان معاونتت‌ها و سازمان‌های اجرایی وزارت متبوع، نماینده وزارت علوم تحقیقات و فناوری، انجمن‌های علمی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور دارند، وظیفه این کمیته بررسی درخواست واردات، صادرات، ترانزیت، رهاسازی و تولید تجاری موجودات زنده تغییر شکل یافته ژنتیک است.

3- درخواست رهاسازی پنبه تراریخته اواخر سال 1394 توسط کمیته صدور مجوز محصولات تغییر شکل یافته ژنتیک وزارت جهاد کشاورزی دریافت شد. بر اساس استعلام به عمل آمده از سازمان‌های ذیربط تاکنون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نظر خود را برای مصرف خوراکی روغن اعلام نکرده لذا این کمیته نیز تاکنون این درخواست(رهاسازی پنبه تراریخته) را تایید نکرده است.

در پایان لازم به ذکر است تمامی جلسات کمیته صدور مجوز به صورت رسمی تشکیل شده و هیچ جلسه پنهانی برگزار نشده است همچنین تمامی تصمیمات در قالب گزارش جلسه همواره در اختیار دستگاه‌های نظارتی نیز قرار داده شده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۹۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند

مدیر عامل شرکت قند بیستون گفت: با وجود اینکه خرید تضمینی چغندر از ۱۰ روز گذشته و کارخانجات اقدام به خرید و تولید شکر کرده اند اما نرخ جدید شکر اعلام نشده است و کارخانجات نمی دانند به چه قیمت محصول خود را به بازار عرضه کنند. - اخبار اقتصادی -

بهرام رمضانی مدیر عامل شرکت قند بیستون در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: حدود 2 میلیون و 400 هزار تن شکر در کشور مصرف می شود که حدود یک میلیون و 400 هزار تن تا یک میلیون و 500 هزار تن در داخل کشور تولید و مابقی وارد می‌شود.

وی افزود: برای سال جاری نیز تا به امروز ارز 28 هزار و 500 تومانی برای واردات شکر اختصاص داده شده است که عمده این محصولات نیز توسط بخش خصوصی وارد می شود.

آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از 2 روز دیگر

مدیر عامل شرکت قند بیستون ادامه داد: برای بهره برداری و استحصال شکر داخلی و فروش آن در بازار مشکل داریم و وزارت جهاد کشاورزی همواره نرخ جدید فروش این محصول را با تاخیر اعلام می کند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه خرید تضمینی چغندر از 10 روز گذشته آغاز شده و کارخانجات اقدام به خرید چغندر و تولید شکر کرده اند اما نرخ جدید شکر برای فروش به بازار اعلام نشده است و کارخانجات نمی‌دانند به چه قیمت محصول خود را عرضه کنند.

رمضانی گفت: تعلل در عرضه شکر به بازار شوک وارد می کند و لازم است که وزارت جهاد کشاورزی به سرعت نرخ جدید شکر را اعلام کند.

رمضانی گفت: نرخ خرید تضمینی چغندر از کشاورزان در سال جاری از 2 هزار 800 تومان به 3 هزار و 330 تومان تغییر کرده است.

مدیر عامل شرکت قند بیستون گفت: نرخ شکر در سال قبل 25 هزار و 550 تومان تومان درب کارخانه بوده است اما در سال جاری هنوز قیمت جدید اعلام نشده است.

وی اظهار داشت: در صورتی که شکر وارداتی با ارز 28 هزار تومان وارد شود اما عوارض گمرکی بیشتری برای آن اعمال نشود، نرخ آن از شکر داخلی ارزان تر می‌شود و با توجه اینکه با محصول داخلی قابل تفکیک نیست، امکان اختلاط وجود دارد؛ راهکار دیگر تغییر نرخ ارز واردات شکر از تالار اول به تالار دوم  یا پرداخت مابه التفاوت محصول داخلی با وارداتی به کارخانجات است.

وی افزود: با توجه به تاخیر دولت در پرداخت مطالبات به کارخانه‌های تولید شکر، پیشنهاد می‌شود که دولت از از دو روش اول برای ایجاد تعادل در تعیین نرخ شکر اقدام کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • درخواست رفع فیلتر این اپلیکیشن در کمیته فیلترینگ بررسی می‌شود
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • مدارک مالی پرسپولیس از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تایید شد
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس
  • بیش از 1200 سند مالکیت زراعی در اشنویه صادر شده است