Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@03:29:13 GMT

دردسر خانه‌ مسافرهای غیرمجاز برای یزدی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۹۳۱۸

دردسر خانه‌ مسافرهای غیرمجاز برای یزدی‌ها

رئیس جامعه هتلداران استان یزد ضمن گلایه از فعالیت سامانه‌های غیرمجاز اقامتی، گفت: این سامانه‌ها که عمدتاً به پشتوانه خانه‌های غیرمجاز مسافر شکل گرفته‌اند، منجر به جابجایی عدد بزرگ اقتصادی در صنعت پول‌ساز اقامت کشور شده‌اند.

سید امیر ناصر طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با گلایه از فعالیت غیرمجاز برخی از سامانه‌های اقامتی در کشور از جمله شهر جهانی یزد، اظهار کرد: متأسفانه فعالیت غیرمجاز این سامانه‌های اقامتی مانند غده‌های سرطانی در این صنعت هر روز بزرگ‌تر شده و تمام منفعت این صنعت پولساز را در می‌نوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعتراض به عدم مقابله دولت با این سامانه‌ها، تصریح کرد: متأسفانه تبلیغات گسترده و گران قیمتی که این سامانه‌ها برای جذب گردشگران به کار گرفته‌اند، گویای جابجایی غیرقانونی عدد اقتصادی بزرگی در این صنعت است ولی تاکنون هیچ اقدامی برای مقابله با این فعالیت غیرمجاز انجام نشده و گویا دولت نیز توان مقابله با این قشر که تحت حمایت گروه‌های مافیایی محلی اداره می‌شوند را ندارد چرا که هیچ همتی برای مقابله با فعالیت این گروه‌ها وجود ندارد.

رئیس جامعه هتل‌داران یزد با بیان اینکه این سامانه‌های ثبت نشده، تحت نظارت هیچ ارگان دولتی به ویژه اداره کل میراث فرهنگی و اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی نیستند، گفت: خلأ ایجاد شده در فعالیت خانه‌های مسافر غیرمجاز که با واگذاری این بخش به یک شرکت خصوصی ایجاد شد، فعالیت این سامانه‌ها را قوت بخشیده چرا که این شرکت خصوصی نتوانست این حوزه را ساماندهی کند بنابراین فعالیت سامانه‌های مذکور نیز به پشتوانه این خانه‌های غیرمجاز شکل گرفت.

وی از نبود قانونی برای برخورد با خانه‌های غیرمجاز مسافر گلایه کرد و افزود: برخلاف تصور این خانه‌ها که تبلیغات زیادی نیز در رابطه با قیمت‌ها و مزیت‌های فعالیتشان می‌شود، برخلاف تصور ارزان‌تر از حتی هتل‌های ستاره‌دار هم نیستند.

طباطبایی فعالیت‌های غیرمجاز در خانه‌های مسافر معرفی شده در این سامانه‌ها به ویژه پذیرش بدون دریافت شناسنامه، برخورداری از سیستم‌های دریافت شبکه‌های ماهواره‌ای، نبود نظارت بر ورود و خروج مهمانان و سایر نکات را از دلایل جذاب بودن آنها دانست.

طباطبایی با تاکید بر اینکه اداره کل میراث فرهنگی نیز از نظر زیرساختی دارای خانه‌های مسافر با شرایط مطلوبی است، گفت: البته این خانه‌های مسافر به لحاظ تعداد قابل قیاس با خانه‌های مسافر غیرمجاز نیست.

به گفته‌ی وی، خانه‌های مسافر غیرمجاز به هیچ وجه خواستار ثبت و ورود به حریم قانونی نیستند و به نوعی از سیستم قانونی گریزان هستند چرا که غیرقانونی اقدام کردن، شرایط سهل و آسان‌تری را دارد.

این مسئول در این باره افزود: خانه‌های مسافر غیرمجاز نسبت به پرداخت مالیات، عوارض، حق کارگر و همچنین تبعیت از اصالت و قوانین اسلامی و اخلاقی کشورمان به نوعی فارغ هستند و منافع زیادی را از صنعت پولساز اقامت کسب می‌کنند و لازم است که دستگاه قضائی برای مقابله با این شرایط ورود پیدا کند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خانه مسافرهای غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۹۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی سپاه برای مقابله با اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها در فضای سایبر

فرماندهی امنیت سایبری سپاه با صدور پیامی اعلام کرد: هموطنان درصورت مشاهده هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل آن را به بخش گزارش‌ های مردمی سایت گرداب فرماندهی امنیت سایبری سپاه ارسال نمایند.

به گزارش مشرق، فرماندهی امنیت سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور پیامی اعلام کرد: هموطنان درصورت مشاهده هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل آن را به بخش گزارش‌ های مردمی سایت گرداب فرماندهی امنیت سایبری سپاه ارسال نمایند.

اطلاعیه فرماندهی امنیت سایبری سپاه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در پی اقدامات وحشیانه و خصمانه رژیم غاصب صهیونیستی در نسل‌کشی مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین و نیز تجاوز به اماکن دیپلماتیک ایران و ترور فرماندهان نظامی، فعالیت برخی از صفحات مجازی در همراهی و حمایت از این اقدامات رژیم، موجب جریحه‌دار شدن عواطف ملت بزرگ ایران شده است؛ لذا به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت در حمایت از دولت جعلی اسرائیل در فضای مجازی، در اسرع وقت اطلاعات و مشخصات صفحات مذکور و گردانندگان آن‌ها را به بخش گزارش‌ های مردمی سایت گرداب فرماندهی امنیت سایبری سپاه ارسال نمایند.

https://gerdab.ir/fa/forms/۸

لازم به ذکر است طبق مواد ۶، ۷ و ۸ قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت، با مجرمین برخورد قاطع خواهد شد.

دیگر خبرها

  • هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ ها
  • هفته‌ای طوفانی و بارانی در انتظار یزدی‌ها
  • (ویدیو) جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان
  • جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان + فیلم
  • جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در اصفهان
  • ببینید | جزئیات مقابله سامانه‌های پدافند هوایی با اشیای مشکوک در آسمان اصفهان
  • عزم جدی سپاه برای مقابله با اقدامات خصمانه صهیونیست‌ها در فضای سایبر
  • سامانه‌های پدافندی ایران برای مقابله با حمله احتمالی اسرائیل
  • اختلال در سامانه بیمه‌های سلامت و روستایی بیماران کاشمر را به دردسر انداخت
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها؛ پایان بی پولی یا دردسر جدید؟!