Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان؛ مصطفی سالاری در همایش تجلیل از حامیان، خیرین و واقفین آموزش عالی استان در دانشگاه گیلان اظهار داشت: باید به خیرینی که این حوزه را را انتخاب کرده‌اند تبریک و دستمریزاد گفت زیرا هیچ حوزه‌ای موثرتر از توسعه و ارتقای کیفیت نیروی انسانی نیست.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه در هیچ کشوری نمی‌توانیم فقط با اتکا به سرمایه‌های طبیعی مثل نفت، گاز، زغال‌سنگ، طلا و امثالهم به توسعه پایدار رسید گفت: باید قبل از هر سرمایه‌گذاری دیگر،  روی انسانها که که بنیان هر توسعه‌ای هستند تمرکز و سرمایه‌گذاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان با اشاره به اینکه بسیاری از کشورها هستند که با سرمایه گذاری بر منابع انسانی خود در حوزه علم و فناوری پیشرفت کرده و به رفاه رسیده‌اند بدون اینکه از منابع طبیعی و ذخایر طبیعی مثل نفت، گاز و بقیه معادن آنچنان بهره‌مند باشند تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری و انتخاب مسیر کار در این حوزه بسیار هوشمندانه و حتما هم اثربخش است.

استاندار گیلان با بیان اینکه آثار برخی اقدامات در کوتاه مدت بروز نمی‌کند و بعدا خود را نشان می‌دهد؛ گفت: مساله منابع و نیروی انسانی و سرمایه‌گذاری روی این حوزه بسیار اثرگذار و مهم است.

سالاری افزود: علاوه بر طبیعت کم‌نظیر، موقعیت جغرافیایی ویژه و تاریخ درخشان گیلان، مزیت و سرمایه اصلی گیلان در حوزه منابع و سرمایه انسانی بوده است.

وی ادامه داد: علمای بزرگ، فرهیختگان و اندیشمندان بزرگی که از این سرزمین و از دامان این جامعه برآمدند از اصلی‌ترین و افتخارآمیزترین سرمایه‌های استان گیلان محسوب می‌شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه می‌توان متانت، فرهنگ، تدین و فهم مردم استان را در ظاهر و باطن مردم جامعه در معابر و نقاط سراسر استان رویت کرد، اظهار داشت: بعضا کسانی در جمع و جلساتی، به اشتباه می‌خواهند با پرداختن به مسائلی نظیر بی‌بندباری، عریانی و بی‌عفتی، واقعیت و اصل داشته‌ها و سرمایه‌های استان را تحت شعاع قرار بدهند.

وی افزود: نباید مواردی که نارسایی جزئی وجود دارد را چنان بزرگ کنیم که واقعیت جامعه و داشته‌های اصلی‌مان که به آن افتخار می‌کنیم را کتمان کرده و زیر سئوال ببریم.

استاندار گیلان در پایان خاطرنشان کرد: اثرات ناشی از احترام و توجه به سرمایه انسانی و مردم هر استان، در جامعه و رفتار مردم انعکاس و بازتاب پیدا می‌کند.

گفتنی است گردهمایی حامیان، خیرین و واقفین آموزش عالی استان با حضور  دکتر مصطفی سالاری استاندار گیلان، دکتر رضا فرجی دانا رئیس هیئت مدیره بنیان حامیان علم و فناوری ایران و دکتر حسین عسکریان ابیانه مشاور وزیر و دبیر ستاد خیرین وزارت علوم و جمع کثیری از خیرین آموزش عالی استان در دانشگاه گیلان برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش عالی جامعه دولت سرمایه طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۹۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسینی، کارشناس و فعال حوزه شترداری در گفتگویی اختصاصی درباره ظرفیت پرورش شتر در کشور گفت: در ایران ۹۰ میلیون هکتار اراضی داریم که در مناطق خشک و نیمه خشک قرار دارند اراضی بیابانی و بسیاری از روستا‌های مناطق شرقی و نسبتا مرکزی ایران که در مناطقی قرار گرفتند که فضای بیابانی، ­خشک و نیمه خشک در آنها غالب است، رسته اکثر روستاییان هم در این مناطق رسته دامداری است و در اینها در حوزه دامی بیابانی ­که اخیرا رونق و مورد توجه قرار گرفته رسته مزیت دار پرورش شتر است.
وی افزود: زنجیره ارزش همان رسته مزیت دار که در آن مناطق می‌شود به عنوان یک شغل با درآمد کافی و پایدار به آن توجه کرد که با وضع آب و هوایی آنجا هم سازگار است بحث پرورش شتر است که چند سالی است این موضوع خیلی مورد توجه قرار گرفته که اگر قرار­باشد ما حوزه اشتغال روستایی و عشایری این مناطق را تقویت کنیم با این وضعیت آبی کشور و تغییر اقلیم که صورت گرفته ناچاریم برویم به شمت پرورش شتر ولی یکسری گلوگاه‌ها و محدودیت‌ها دارد که باید رفع بشود.
حسینی درباره جمعیت شتر در کشور اضافه کرد: ما در ایران در اوایل قرن ۱۳ در اوایل دهه ۱۳۰۰ تا ۱۳۱۰ حدودا یک میلیون نفر شتر در کشور داشتیم که موضوع صرفا استفاده از گوشت و شیر آن نبود عمدتا در جابجایی‌ها و انتقال مسافر به خصوص بحث انتقال عشایر و وسایل آنها بود­که کم کم با یکجانشینی، ­استفاده بیشتر­از اراضی و سیاست‌های شهرنشینی، یک میلیون نفر جمعیت شتر رفته رفته رسیده به ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار نفر شتر که جمعیت حال حاضر آن کشور است، اما از لحاظ­اقلیمی کشور ما این ظرفیت را دارد که این جمعیت شتر افزایش پیدا کند.
این کارشناس حوزه شترداری در مورد مزیت‌های پرورش شتر تصریح کرد: دام شتر در مقایسه با گاو‌های وارداتی که در ایران الان پرورش پیدا می‌کنند مثل گاو هولشتاین و گوسفند‌های وارداتی و به نسبت حتی بقیه دام‌های پرورشی، شتر چیز‌های را مصرف می‌کند که برای ما، ارزش افزوده و تولید گوشت و شیر می‌کند که آن دام‌ها نمی‌توانند، شتر با طی مسافت زیاد از گونه‌های خارشتر، ­اشنان و­سرخ گز گونه‌های مرتعی بیابان‌ها و اراضی ما استفاده می‌کند که اگر اینها تقویت بشوند علوفه و مرتع کاری بشود از همین ظرفیت علوفه‌های مرتعی ما می‌تواند تولید گوشت و شیر کند که این مهمترین مزیت شتر است که دام‌های دیگر امکان استفاده از این گونه‌های مرتعی و بیابانی را ندارند.
حسینی درباره پرورش شتر در دیگر کشور‌ها گفت: در دنیا شاید بگویم قوی‌ترین کشور‌هایی که در حوزه شترداری حالت صنعتی را تکمیل کردند و زنجیره ارزش شتر را ­کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس هستند اول امارات و­بعد قطر، ­عربستان و کویت است، بیشتر امارات و عربستان خوب کار کردند به خاطر اینکه در بحث‌های فرهنگی مصرف گوشت شتر و زنجیره کامل کار کردند صرفا روی مصرف گوشت کار نکردند، آمدند روی شیر و مزه‌های متفاوت آن کار کردند و فرآوری‌های مختلف از جمله پنیر، ­شیرخشک و بستی شیر شتر با طعم‌های مختلف و مسابقات شترسواری را دارند و سرمایه گذاری می‌کنند.
وی در پایان گفت: در ایران فعلا تمرکز زنجیره ارزش شتر صرفا روی گوشت است پرورش سنتی و صنعتی شتر بیشتر روی گوشت شتر است علت آن هم نبود بازار‌های هدف و کارگاه‌های فرآوری شیر و پشم شتر بوده است، چون این زنجیره ارزش شتر در گلوگاه‌ها سرمایه گذاری مناسب نشده و به بخش خصوصی برای مشارکت و­سرمایه گذاری، ­تسهیلات لازم داده نشده الان تا آن قسمت پرورش و قسمت مرتع در کشور کار می‌شود ولی مابقی که بحث فرآوری و به بازاررسانی است به نسبت کشور‌های عربی ضعیف‌تر هستیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • شهر اسلامی را با درآمد حلال اداره می‌کنیم/ مسئله اصفهان‌ستیزی باید در سطوح عالی دنبال شود
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • شترداری رسته مزیت دار دامداری سازگار با اقلیم کشور
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • دولت باید راه را برای مشارکت فعالانه کارگران فراهم کند