Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران نفر از دانشجویان و معلمان الجزایری روز سه شنبه مانند هفته‌های گذشته با شعار امتناع از گفتگویی که رئیس‌جمهور موقت برای پایان دادن به بحران سیاسی در این کشور درخواست کرده است، تظاهرات کردند.

الجزایر به دنبال اعتراضاتی که از ۲۲ فوریه (۳ اسفند ۹۷) در این کشور آغاز شده است، با بحران سیاسی بی سابقه‌ای مواجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالقادر بن صلاح که نهم آوریل (۲۰ فروردین)، یک هفته بعد از استعفای عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور الجزایر مطابق با قانونی اساسی این کشور به مدت ۹۰ روز به عنوان رئیس‌جمهور موقت انتخاب شده است، ششم ژوئن (۱۵ خرداد) معترضان را به گفتگو دعوت کرد تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به منظور انتخاب رئیس‌جمهور جدید امکان پذیر شود.

چند روز پیش شورای قانون اساسی برگزاری انتخابات را در روز چهار ژوئیه (۱۳ تیر) مطابق با پیش بینی‌ها به علت نبود نامزدی قابل قبول غیر ممکن ارزیابی کرده بود.

هر چند که قانون اساسی بن صلاح را ملزم می‌کند نهم ژوئیه (۱۸ تیر) از قدرت کناره گیری کند، اما وی اعلام کرده است تا انتخاب رئیس‌جمهور جدید که قانون اساسی آن را به عهده وی گذاشته است، در سمت خود باقی خواهد ماند.

دانشجویان که به طور گسترده‌ای در خیابان‌های پایتخت الجزایر برای شانزدهمین سه شنبه متوالی راهپیمایی می‌کردند، شعار "با «باند» (در قدرت) گفتگو نمی‌کنیم"، "بن صلاح رئیس‌جمهور نیست" سر می‌دادند.

جنبش اعتراضی الجزایر پیش از هر انتخاباتی کناره گیری افراد وفادار به عبدالعزیز بوتفلیقه را که بن صلاح نیز از آن‌ها به شمار می‌رود، و واگذاری اصلاحات سیاسی به نهاد‌های انتقالی را خواستار است.

سارا عبدالعلی، دانشجوی حقوق در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «ما از گفتگو حمایت می‌کنیم، اما نه با بن صلاح. گفتگو باید با اشخاصی صادق و معتبر انجام بگیرد.»

ایوب، دانشجوی ۲۷ ساله علوم اسلامی نیز تصریح کرد: «ما با بن صلاح و نورالدین بدویی، نخست وزیر، که در گذشته در تقلب انتخاباتی شرکت داشته اند، گفتگو نمی‌کنیم .»

به اعتقاد معترضان برگزاری سریع انتخابات که آن‌ها هیچ تضمینی برای شفافیت و عادلانه بودن آن نمی‌دهند، فقط وسیله‌ای است که عوامل دستگاه بوتفلیقه خود را در قدرت حفظ می‌کنند.

به علت استقرار گسترده نیرو‌های پلیس در اطراف محل تجمع پیش بینی شده دانشجویان، آن‌ها در میدان شهدا واقع در یک و نیم کیلومتری محل پیش بینی شده، تجمع کردند.

آن‌ها سپس بدون روی دادن حادثه‌ای از میان نیرو‌های گسترده پلیس راهپیمایی خود را ادامه دادند و سپس در ساعات ابتدایی بعد از ظهر در آرامش پراکنده شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تظاهرات آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان آماده استقبال از رئیس جمهور ایران

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، در آستانه سفر رئیس جمهور کشورمان به پاکستان، خیابان‌ها و مسیر‌های منتهی به کاخ نخست وزیری و ریاست جمهوری این کشور با بنر‌ها و پرچم‌های دو کشور، تزیین شده است. 
مردم پاکستان این سفر را پس از جواب دندان شکن ایران به رژیم صهیونیستی بسیار به موقع می‌دانند و خواهان تشکر از ایران هستند.
البته استقبال گرم و به یاد ماندنی از مقام‌های ایران در سفر به پاکستان از دیر باز یکی از آداب و سنت‌های مردم این کشور است.
اشتراکات فرهنگی، دینی، تاریخی و مردمی بین دو کشور موجب شده است، طبق یک نظرسنجی، پاکستانی‌ها بیشترین علاقه را در جهان به مردم ایران داشته باشند.
مردم پاکستان عقیده دارند که این سفر می‌تواند آینده‌ای بهتر برای مردم دو کشور همسایه و برادر رغم زند.

دیگر خبرها

  • جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن! + عکس
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • فرمانده ارتش پاکستان با رئیسی دیدار و گفتگو کرد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • برکناری سرلشکر آهارون هالیوا رئیس اطلاعات ارتش اشغالگر
  • رئیس جمهور عازم پاکستان شد
  • رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا سفر می‌کند
  • پاکستان آماده استقبال از رئیس جمهور ایران
  • تظاهرات اسپانیایی‌ها علیه گردشگری انبوه
  • برگزاری اولین نشست رهبران تونس، الجزایر و لیبی