Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-18@15:19:35 GMT

قدردانی رئیس کمیته امداد از صداوسیما

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۹۶۰۹

قدردانی رئیس کمیته امداد از صداوسیما

به گزارش سرويس ساير رسانه ها خبرگزاری تقریب به نقل از شبکه خبر:
پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در این دیدار، کار رسانه ملی در زمینه کمک به محرومان را نوعی صدقه جاری چه از نظر مادی و چه معنوی دانست و با بیان اینکه این کمک‌ها توانسته توطئه دشمنان را برای فشار اقتصادی به قشر ضعیف جامعه و استفاده سوء از این اوضاع خنثی کند، گفت: عملکرد خوب رسانه ملی در حمایت از مردم محروم و اطلاع‌رسانی از نیاز آن‌ها میزان کمک‌های مردمی را چندین برابر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کمیته امداد با اشاره به برنامه افطاری ساده که در ماه مبارک رمضان با همکاری رسانه ملی برگزار شد از حسن نظر رهبر معظم انقلاب به این برنامه یاد کرد و گفت: این طرح پسندیده با استقبال خوب مراجع عظام و مردم نیز مواجه شد و برکات بسیاری داشت.

او افزود: در این طرح رقم کمک‌های مردمی‌به رکورد 135 میلیارد تومان رسید که نسبت به سال گذشته 70 درصد افزایش داشت.

فتاح گفت: روحیه انفاق در مردم با بالا رفتن فشارهای اقتصادی برخلاف دیدگاه دشمنان چند برابر شده است، گفت: به مدد همکاری رسانه ملی با این کمیته اعتماد مردم به این کمیته در سال 97 نسبت به سال 96،  32 درصد و در همین مدت کوتاه گذشته از سال 98 نیز افزایش چند درصدی داشته است.

او با اشاره به تلاش‌های رسانه ملی در حادثه سیل و فعالیت‌هایی که در زمینه جذب کمک‌های مردمی‌به انجام رساند گفت: با اطلاع رسانی خوب رسانه ملی و پی‌گیری‌های مجدانه‌اش کمک‌های قابل توجهی جذب شد که مشکلات بسیاری از مردم سیل زده را حل کرد . رئیس کمیته امداد اعلام کرد: این کمیته تا پایان امسال 30 هزار مسکن را در اختیار آسیب‌دیدگان از سیل قرار می‌دهد که 20هزار مسکن نیاز به تعمیر و 10 هزار مسکن نیز در دست احداث است و تا پایان امسال به مردم تحویل داده خواهد شد.

موضوع انفاق از اولویت‌های صداوسیما است

رئیس رسانه ملی در این دیدار، از آمادگی همه شبکه‌های ملی استانی و شبکه‌های بر شبکه (فضای مجازی) برای همکاری نزدیک با کمیته امداد امام(ره) برای کمک به گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه خبر داد.

دکتر علی عسکری در این نشست با بیان اهمیت انفاق در جامعه اسلامی و اهتمام کشور بر انجام این امر خداپسندانه گفت: ضرورت کمک به گروه‌های آسیب پذیر با بیشتر شدن مشکلات اقتصادی افزایش می‌یابد و همه دستگاه‌های خیریه خصوصا کمیته امداد امام خمینی(ره) در این زمینه نقشی دو چندان می‌یابند که باید به آن‌ها درعمل به وظایفشان کمک کرد.

او با اشاره به خدمات کمیته‌امداد امام(ره) خصوصا در دوره ریاست مهندس فتاح ابراز امیدواری کرد: برگزاری این نشست زمینه همکاری بیشتر این دو دستگاه را فراهم کند. دکتر علی عسکری همچنین از تلاش دشمن برای سیاهنمایی و سوء استفاده از اوضاع اقتصادی فعلی یاد و تأکید کرد: همه باید در این شرایط مسیر خدمت به مردم بویژه قشار ضعیف جامعه را فراهم آوریم.

رئیس سازمان صداوسیما در این نشست پیشنهاد داد کمیته امداد امام خمینی(ره) برای ساماندهی دیگر مؤسسه‌های خیریه و همگرایی آن‌ها در کشور، سازوکاری بیاندیشد و اعلام کرد: رسانه ملی آمادگی دارد تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد امام (ره) برای تحقق این امر امضا کند تا هم همه موسسه‌های خیریه برای ارائه خدمات بهتر به نیازمندان ساماندهی شوند و از اعتبار کمیته امداد بهره ببرند و هم راه برای سوء استفاده برخی سودجویان از بستر بنیادهای خیریه و نفوذ از این راه بسته شود.

دکتر علی عسکری از حرکت اثرگذار کمیته امام خمینی(ره) در توانمند سازی مدد جویان تحت پوشش تقدیر کرد و افزود: مطمئنم همین افراد که با کمک کمیته امداد کارآفرین شده‌اند در سالیانی نه چندان دور به آدم‌های ثروتمند تبدیل خواهند شد که خود نیز منشاء انفاق‌های بعدی خواهند شد و جریانی بزرگ شکل خواهد گرفت.

در پایان این دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به پاس همکاری صدا و سیما با این کمیته نشان والی مهر را به رئیس رسانه ملی اهدا کرد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۹۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی(ره) تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، غلامعلی محمدی در نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) که به میزبانی کمیته امداد برگزار شد، با ابراز قدردانی از کمیته امداد امام خمینی (ره) به منظور حمایت از زندانیان و خانواده زندانیان نیازمند به‌ویژه مبتنی بر تفاهم‌نامه فی‌مابین در سال‌های اخیر اظهار کرد: کمک به این خانواده‌ها و تلاش برای توانمندسازی آنان، نقطه مشترک فعالیت‌ها و همکاری سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) است؛ بی‌تردید کمک به خانواده زندانیان را به عنوان یکی از اقدامات اصلی سازمان در دستور کار داریم.

وی با اشاره به اصل فردی بودن مسئولیت کیفری زندانیان افزود: مجازات متوجه شخص زندانی است، بنابراین قرار نیست خانواده زندانی هم آسیب ببینید، بر همین اساس سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) با انعقاد چنین تفاهم‌نامه‌هایی در تلاش هستند، این قشر را تحت حمایت قرار دهند.

انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها در راستای حمایت جدی از خانواده زندانیان نیازمند است

مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این نشست یادآور شد: خانواده زندانیان به‌طور عمومی نیاز به حمایت و کمک دارند، در خصوص مجازات زندانی نیز بیشترین آسیب متوجه همین خانواده‌ها است، بنابراین هدف حمایت جدی از این قشر است.

وی افزود: امروز از سوی سازمان زندان‌ها و کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات مختلفی ازجمله اشتغال‌زایی، توانمندسازی، مهارت‌آموزی، تأمین هزینه‌های معیشتی، تحصیل فرزندان و ازدواج آنان به خانواده زندانیان نیازمند ارائه می‌شود و این خدمت‌دهی را جزو وظایف خودمان می‌دانیم.

لازم به ذکر است، این تفاهم‌نامه همکاری به مدت سه سال و در استمرار تفاهم‌نامه قبلی میان این دو مجموعه با محوریت ارتقا و بهبود سطح همکاری مشترک دو دستگاه درجهت استقرار نظام عدالت اجتماعی، کنترل آسیب‌های اجتماعی، تقویت بنیان خانواده، گسترش و تعمیق خدمات اجتماعی، رفع مشکل معیشتی و به‌طور کلی حمایت از گروه هدف شامل خانوارهای سرپرست زندانی و زندانیان آزادشده نیازمند به امضا رسیده است.

کد خبر 745446

دیگر خبرها

  • اهدای ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان حمیدیه
  • لزوم حمایت از زندانیان و خانواده آن‌ها
  • پرداخت ۴۲ میلیارد تومان زکات فطریه و کفاره به کمیته
  • ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی اهدا شد
  • ببینید | قدردانی بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس از برنامه‌های نوروزی، قرآنی و انتخاباتی صداوسیما
  • ۸۰ مددجوی کمیته امداد قم صاحبخانه شدند
  • واگذاری ۸۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در قم
  • واگذاری ۱۷۴ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان یزد
  • واگذاری ۳۳۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد کرمانشاه