Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:02:56 GMT

۴۵۰ هکتار از زمین های گمیشان به زیر کشت میگو رفت

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۹۹۱۶

۴۵۰ هکتار از زمین های گمیشان به زیر کشت میگو رفت

محمود سقلی روز چهارشنبه اظهار داشت: ذخیره سازی بچه میگو از ۲۴ اردیبهشت در مزارع پرورش میگو گمیشان آغاز شده و تا اوایل تیرماه ادامه خواهد داشت.
وی بیان کرد: پارسال ۲ هزار و ۵۸۵ تن میگو با میانیگن وزنی ۱۷ گرم در ۵۰ مزرعه و در سطح مفید ۸۳۰ هکتار از مجتمع پرورش میگو گمیشان تولید شده بود.
شیلات گلستان پیش بینی کرد امسال ۸۱ مزرعه با سطح مفید بیش از یک هزار و ۳۰۰ هکتار زیر کشت میگو برود و تولید میگوی استان به ۴ هزار تن افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پرورش میگو از ظرفیت‌های مهم اشتغالزایی در گلستان است که تکمیل طرح‌های در دست اقدام شیلات در شهرستان گمیشان علاوه بر افزایش درآمد اهالی، زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر را برای جوانان منطقه فراهم می‌کند.
سایت پرورشی گمیشان واقع در شمال غرب گلستان تنها مجتمع تولید میگو در شمال کشور است.
به گفته کارشناسان شیلات، میگوی تکثیری در این مجتمع از نوع وانامی است، این گونه به علت شوری کم آب و اقلیم و خاک مناسب طی ۱۲۰ روز پرورش یافته و به وزن ۱۵ گرم می‌رسد.
فصل پرورش میگو در مجتمع گمیشان اردیبهشت و فصل برداشت این آبزی مهر و آبان ماه است.
به گفته دست اندرکاران شیلات، برنامه‌های جامع استان برای بهره برداری کامل از این ظرفیت رونق اقتصادی کم نظیری را نصیب گلستان کرده و بر درآمدهای پایدار منطقه خواهد افزود.
گلستان در سال‌های اخیر با روی آوردن به توسعه آبزی پروری، به یکی از استان‌های برتر پرورش میگو در کشور تبدیل شد که فراهم آوردن مقدمات لازم برای تکمیل چرخه تولید، علاوه بر خودکفایی در این حوزه، میزان برداشت این آبزی را افزایش خواهد داد.
۳۰۹۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی گلستان میگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۹۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوانان (قاف) زمینه و بستری مناسب را برای شناسایی و پرورش استعدادهای ادبی و ادامه فعالیت آنان در محیطی امن و با اهداف متعالی فراهم می‌سازد.

این باشگاه با هدف تربیت نسل نو نویسنده متعهد در حوزه کودک و نوجوان، پس از شناسایی استعدادهای برتر با برنامه‌های آموزشی و تربیتی مختلف، امر هدایت و پرورش آنان را به مدت سه سال بر عهده می‌گیرد.

برهمین اساس سوگل بازیاری از بندرگز و محمدعلی کرد از گنبدکاووس به مرحله‌ی کشوری باشگاه استعدادهای برتر «قاف» معرفی شدند.

گفتنی‌است باشگاه رویش استعدادهای ادبی (قاف) در بخش شعر، اول تا سوم آذر ۱۴۰۲ در دهکده ساحلی بندر انزلی همزمان با گردهمایی آموزشی کارشناسان ادبی سراسر کشور از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده بود که طی آن مائده احمدی لیوانی از کانون گلستان حضور داشت.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • تامین ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش