Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@05:55:49 GMT

قرار گرفتن ۳۳۹ کیلومتر رودخانه شیروان در حوزه مسکونی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۹۹۵۰

قرار گرفتن ۳۳۹ کیلومتر رودخانه شیروان در حوزه مسکونی

وحید واسطه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۳۳۹ کیلومتر از مسیل های مهم و حساس رودخانه‌های این شهرستان، تاکنون برای ۱۸۲ کیلومتر مطالعات تعیین حد بستر و حریم انجام شده و از این میزان ۱۳۸ کیلومتر نشانه گذاری شده است.

وی گفت: با توجه به بارندگی‌های سه ماهه سال جاری و سیلابی شدن، ۱۰۰ کیلومتر رودخانه در این شهرستان نیاز به لایروبی، بازگشایی و تخلیه رسوبات دارد که هر کیلومتر از لایروبی رودخانه‌ها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار می‌طلبد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واسطه با اشاره به اینکه انجام میزان لایروبی رودخانه‌ها منوط به تخصیص اعتبارات سالانه است افزود: برابر ایستگاه‌هایی که در این شهرستان داریم از ابتدای سال آبی ۹۷ تا دو روز قبل، ۳۴۹.۵ میلی متر بارندگی صورت گرفته که مدت مشابه سال قبل ۲۰۹ میلی متر بوده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: در مدت ذکر شده ۱۳۹ میلی متر افزایش بارندگی معادل ۶۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان صورت گرفته است.

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد. این شهرستان ۳۷۸۹ کیلومترمربع گستره دارد.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رودخانه شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۹۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) طغیان رودخانه در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان

با آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان کرمان و وقوع بارندگی‌های سنگین به ویژه در شهرستان‌های جنوبی استان شاهد طغیان رودخانه‌ها و مسدود شدن تعدادی از محور‌ها در شهرستان‌های جنوبی استان کرمان هستیم.

به گزارش تسنیم، به گفته محمدمهدی، فداکار استاندار کرمان شدت بارندگی‌ها در رودبار جنوب و منوجان بیشتر از سایر نقاط استان بوده و ستاد بحران در همه شهرستان‌ها تشکیل و کار‌ها تقسیم بندی و وظایف هر دستگاه و نهاد نیز مشخص شده است.

وی از آماده باش همه نیرو‌های امدادی و خدماتی در استان خبر داد و گفت: صبح امروز تجهیزات لازم برای برخی نقاط که نیازمند کمک بودند ارسال شده و طبق پیش بینی‌های هواشناسی شدت بارش‌ها از عصر امروز تا اوایل امشب بیشتر می‌شود.

از صبح امروز با آغاز بارش شدید باران در جنوب استان کرمان رودخانه شهرستان رودبارجنوب طغیان کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • میزان بارندگی های ۲۴ ساعت گذشته سیستان و بلوچستان اعلام شد
  • شدت بارندگی در سیستان و بلوچستان / مدارس ۱۱ شهرستان غیرحضوری شد
  • آخرین اخبار از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) طغیان رودخانه در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان
  • طغیان رودخانه در شهرستان رودبارجنوب استان کرمان + فیلم
  • بیشترین میزان بارش‌ها در کدام نقاط استان کرمان بوده است؟
  • بارش‌های زیبای بهاری در فارس؛ با برکت، بدون خسارت
  • ۷۰ درصد ظرفیت سدهای خراسان شمالی خالی است
  • بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد لایروبی شد
  • لایروبی بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد در سال گذشته