Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@13:34:46 GMT

تغییرات رفتاری نوجوانان و جوانان را جدی بگیرید

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۲۹۹۸۱

تغییرات رفتاری نوجوانان و جوانان را جدی بگیرید

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در توصیه به والدین گفت: هر گونه تغییرات رفتاری در اعضای خانواده اعم از نوجوانان و جوانان را جدی بگیرید چرا که ممکن است نشانه ای از مصرف آن ها به مواد مخدر باشد براین اساس با رفتار متناسب و به موقع می توان در کاهش موارد اعتیاد موثر بود.

سردار محمد مسعود زاهدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به این سوال که علائم رفتاری در نوجوانان و جوانانی که احتمالاً مواد مخدر استفاده کنند، چیست؟ تا والدین ضمن شناخت این علائم بتوانند به موقع برای درمان فرزندان خود، اقدام کنند، افزود: تغییرات رفتاری در مصرف کننده مواد مخدر متفاوت است بر این اساس ممکن است فردی کم خواب، دیگری پرخواب، یک نفر کم حرف و دیگری پرحرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده‌ها باید توجه کنند نه تنها در مصرف گل بلکه در سایر مواد مخدر تغییرات رفتاری به وجود آید علاوه بر این مواردی دیده می‌شود که خانواده‌ها باید نسبت به آن حساس باشند، به عنوان مثال ممکن است در خانه وسیله‌ای ناپدید شود، والدین باید تعداد گم شدن وسائل خانه یا کم شدن پول و محتویات جیب اعضای خانواده را مورد توجه قرار دهند.

وی گفت: از دیگر علائم افراد مصرف کننده بویژه در نوجوانان و جوانان پرخوری یا بی اشتهایی، گوشه گیری، پرخاشگری، عکس العمل شدید نسبت به رفتار خانواده، کناره گیری از درس در افراد درس خوان است افراد مصرف کننده تحمل ۵ دقیقه نشستن پای تلویزیون را ندارند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اضافه کرد: مهم‌ترین لایه‌ای که می‌تواند از اعتیاد پیشگیری کند، خانواده است خانواده باید ببیند، چه تغییری در اعضای خانواده به وجود آمده است تا متناسب با آن عکس العمل نشان دهد نه اینکه با یک رفتار نامتناسب باعث تشدید و ترویج مصرف و گرایش فرد سالم به سمت مصرف مواد شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: همه ما نسبت به محیط جامعه مسئولیت اجتماعی داریم که در راستای مسئولیت اجتماعی مداخلات ما می‌تواند، موثر واقع شود به ویژه کمک به افرادی که زمینه اعتیاد در آن‌ها وجود دارد در بسیاری از مواقع در پیشگیری از اعتیاد می‌تواند، موثر واقع شود.


زاهدیان اضافه کرد: اگر رئیس شرکت، مسئول یک کارخانه، مدیر مرکز دولتی، معلم یا مدیر مرکز آموزشی هستید و با افرادی که مستعد بروز اعتیاد هستند، برخورد دارید، بدانید که مداخله به موقع شما و گرفتن مشاوره از متخصصان امر می‌تواند به حفظ افرد و کاهش معتادان در کشور موثر باشد.

وی از هموطنان خواست در هر شغل و موقعیت اجتماعی هستند، چنانچه با این مسائل برخورد می‌کنند درب پلیس مبارزه با مواد مخدر به روی آنها باز است و تا با مراجعه حضوری از مشاوره‌های لازم به این افراد ارائه بهره مند شوند.

زاهدیان اضافه کرد: در کنار ما معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و کلانتریها در شهرها فعال هستند و این مراکز نیز می‌تواند کمک کنند تا افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب را هدایت کرده و به سمت صلاح و خیر سوق دهند.

وی گفت: از هموطنان می‌خواهیم در این امر خیر مشارکت کنند چرا که بلای اعتیاد می‌تواند برای هر یک از ما پیش بیاید، مهم این است که زمینه‌های بروز را به موقع مهار و پیشگیری‌های لازم را اعمال کنیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جوانان نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۲۹۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر

رئیس پلیس استان بوشهر از متلاشی شدن چند باند قاچاقچی مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۲ در عملیات‌های مختلف پلیس مبارزه با سوداگران مرگ ۲ تن و ۷۹۲ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد. - اخبار استانها -

سردار حیدر سوسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی تیم‌های پلیسی در برقراری امنیت و خدمات‌رسانی به مردم و مسافران اظهار داشت: تیم‌های تخصصی پلیس در بخش‌های مختلف مختلف فعال هستند و خدمات لازم به جامعه هدف ارائه می‌کنند.

وی از برقراری امنیت پایدار در استان خبر داد و بیان کرد: در عرصه تصادفات در جاده‌های استان بوشهر شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای هستیم از آغاز سفر‌های نوروزی تاکنون 5 نفر در تصادفات درون شهری استان بوشهر جان باخته‌اند.

رئیس پلیس استان بوشهر با اشاره به برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر خاطرنشان کرد: در سال گذشته با تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر بیش از 2 تن و 792 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد و در این راستا 3 هزار و 193 نفر دستگیر شدند.

وی با اشاره به دستگیری 59 نفر قاچاقچی مواد مخدر گفت: در این زمینه 758 نفر توزیع کننده و خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شده‌اند. در این عملیات‌ها یک‌هزار و 931 نفر معتاد عادی و 445 نفر معتاد متجاهر و کارتن خواب جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل شدند.

سوسنی با اشاره به تشکیل 2 هزار و 560 پرونده در عرصه مواد مخدر اضافه کرد: در این راستا 122 دستگاه خودرو و موتورسیکلت از قاچاقچیان مواد مخدر توقیف شد.

وی از اجرای یک‌هزار و 215 مرحله طرح پاکسازی در نقاط آلوده به مواد مخدر استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر 18 مرحله عملیات مشترک برون استانی در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر با سایر استان‌ها انجام داده است که یک تن و 158 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این عملیات‌های مشترک کشف شد که سهم کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر 600 کیلوگرم است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • رویکردهای مختلف مشاوره خانواده چیست؟
  • واکنش رائفی‌پور به قتل حجت‌الاسلام اکرمی در ماهشهر
  • فیلیپه نیستروم؛ ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • مسمومیت شدید جوان مشهدی در پی بلع مواد مخدر
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر
  • ماه خدا و بهارقرآن در روستا‌های ریگان
  • ادامه صدرنشینی نابغه ایران در رنکینگ جهانی تنیس روی میز/ بانوی ایرانی مدیر مسابقات قهرمانی جوانان آسیای میانه شد
  • تولیت آستان قدس رضوی: حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد از دغدغه‌های دلسوزان کشور است