Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@22:36:40 GMT

سیزدهمین عرضه نفت هم بدون مشتری ماند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۰۰۲۶

سیزدهمین عرضه نفت هم بدون مشتری ماند

سیزدهمین عرضه نفت در بورس با حجم ۲ میلیون بشکه نفت خام سبک مربوط به شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران مانند چندین دوره قبل بدون مشتری ماند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، سیزدهمین مرحله عرضه نفت در بورس با حجم ۲ میلیون بشکه نفت خام سبک مربوط به شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران (یازدهمین مرحله عرضه نفت خام سبک) روز گذشته (21 خرداد) ساعت 14 و 30 دقیقه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش 18 خرداد بود که اطلاعیه عرضه 2 میلیون بشکه نفت‎ خام سبک شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین الملل بورس انرژی با قیمت پایه ۶۷ دلار و ۳۲ سنت برای هر بشکه برای سه شنبه 21 خرداد منتشر شد. این سومین عرضه نفت خام سبک در رینگ بین الملل بورس انرژی در سال ۹۸ بود و در مجموع از سال گذشته تاکنون ۱۲ بار نفت در بورس انرژی عرضه شده است.

 

بر اساس این گزارش، خریداران مانند دوره های گذشته می توانستند تا ۳ ماه پس از انجام معامله محموله را تحویل بگیرند و تحویل محموله در سایر مناطق منوط به تایید شرکت ملی نفت ایران امکان پذیر بود.

 

همچنین اگر فردی اقدام به خرید این کالا می‌کرد، باید ۶ درصد از مبلغ را به صورت ارزی یا ریالی به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه واریز می‌کرد و باقی مبلغ را در زمان بارگیری می‌پرداخت.

 

خریدار می‌توانست خارج از پایاپای به حساب‌های معرفی شده از سوی شرکت ملی نفت ایران وجه مورد نظر را پرداخت کند اما یازدهمین مرحله عرضه نفت در بورس با حجم ۲ میلیون بشکه نفت خام سبک مربوط به شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین الملل بورس انرژی ایران مانند چندی دوره قبل بدون مشتری به پایان رسید.

 

بسیاری از کارشناسان بازار سهام در بررسی دلایل عدم موفقیت عرضه نفت در بازار سرمایه به این امر معتقدند که عرضه نفت خام در بورس انرژی یک مقوله جدید است که با شیوه‌های سنتی و مرسوم خرید و فروش در بازار نفت متفاوت است و برای همین مشتری چندانی ندارد.

 

همچنین از آنجا که اطلاعات معاملات نفت كه دفعات گذشته در بورس انجام شد بنا به مسائلی كه مربوط به كشور است افشا نشد بنابراین صحبت در مورد دلیل عدم موفقیت معاملات نفت در بورس انرژی كمی پیچیده و مبتنی بر حدس و گمان ها است. در صورت كسب اطلاعاتی مبنی بر چگونگی فرآیند تسویه و نیز افرادی كه اقدام به خرید و فروش كرده اند بهتر می توان در مورد علت این مورد صحبت كرد اما با این وجود «بیژن نامدار زنگنه»، وزیر نفت کشورمان اعتقاد دارد که تا پیدا شدن مشتری و هموار شدن مسیر عرضه نفت خام در بورس این روند به صورت ادامه دار انجام می شود./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر مجلس نماز عید فطر مریم داوری بیرجند مسکن عید فطر خوزستان فضای مجازی عرضه نفت در بورس انرژی بورس انرژی نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۰۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه تعداد عرضه اولیه در سال ۱۴۰۳ انجام میگیرد؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس،  یکی از موضوعاتی که امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم می‌تواند در دستور کار سازمان بورس قرار گیرد عرضه‌های اولیه است. رشد عرضه‌های اولیه می‌تواند موجب بازگشت اعتماد از دست رفته سرمایه گذاران در سال‌های اخیر شود. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000It4

دیگر خبرها

  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵ هزار میلیارد تومان دیگر به بورس انرژی تزریق شد
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • هیچ فاضلابی در شمال به دریا سرازیر نمی‌شود
  • چه تعداد عرضه اولیه در سال ۱۴۰۳ انجام میگیرد؟
  • ۱۵۰۰ کیلو گرم زعفران فردا در بورس کالا عرضه می‌شود