Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان ستاد هماهنگی کانون های مساجد قم با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بررسی چگونگی استفاده اعضای کانون ها،از دنیای کتاب بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، در آستانه تابستان و آغاز اوقات فراغت مسئولان ستاد هماهنگی کانون های مساجد قم با هدف ترویج  فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بررسی چگونگی استفاده اعضای کانون ها،از دنیای کتاب بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این جلسه که باهدف افزایش سرانه مطالعه در استان قم در دنیای کتاب تشکیل شد  مقرر شد تا اعضای کانون ها با حضور در این مجموعه ضمن بازدید با عناوین کتاب ها آشنا شوند.

 همچنین مقرر شد ضمن برگزاری اردوهای کتابخوانی بچه ها با نویسندگان کتاب های مطرح نیز آشنا شوند تا انگیزه ای برای ترغیب آنان به کتابخوانی باشد.

 

یادآور می شود: فروشگاه کتابی در مساحت هزار و۱۰۰ مترمربع برای نخستین بار دی ماه سال 1396 در خیابان شهدای قم  با سرمایه گذاری بخش خصوصی  برپا شد که دنیای  کتاب نام گرفت. این فروشگاه شامل تالارهای مختلف است؛ در تالار گنجینه کتاب های ارزشمند شامل قرآن، شاهنامه، بوستان وگلستان سعدی، دیوان حافظ، اشعار پروین اعتصامی و آثار فرشچیان با جلدهای چرمی یا نفیس از ۲۰۰ هزار تا سه میلیون تومان قرارداد شده و نمایش فیلم، نشست ها و معرفی کتاب با ظرفیت ۴۰ صندلی در این فضا انجام می شود.

 

در تالار چند رسانه ای ۲۰۰ کتاب گویا به نمایش درآمده که مشتریان می توانند با گوش دادن در صورت تمایل کتاب ها را خریداری کنند و نابینایان هم می توانند از این کتاب ها استفاده کنند.تالار زبان، تالار آموزشی، تالار دین(ادیان، قرآن، فقه و کلام، ۱۴ معصوم:، احادیث و تفاسیر) و تالار دانشگاهی (زبان انگلیسی، عمران، معماری، آموزشی، پرستاری، پزشکی وحقوق) هم در این مجموعه قرار دارند.  

تالار عمومی متشکل از کتاب های تاریخ(ایران، باستان، معاصر)، علوم سیاسی، فلسفه، خانه و خانواده، دفاع مقدس، جغرافیا و روانشناسی است که به گفته مدیر این فروشگاه قرار است مبله شود و مردم می توانند ساعت ها در این مکان مطالعه کنند. تالار کودک هم بخش جذاب این فروشگاه است که در آن برای کودکان هر روز برنامه برپا است و کارگاه های رایگان نقاشی وخمیر بازی با حضور مربی و عرضه بازی های فکری، کتاب های قصه، رمان های ایرانی وخارجی، مذهبی، شعر، سرگرمی و نقاشی و قصه خوانی و شاهنامه خوانی از جمله برنامه های آن است.

 

تالار لوازم التحریر نیز ۲۰ درصد فضا را تشکیل داده است.در دالان مرجع نیز فرهنگ لغت ها و دایره المعارف ها و در دالان داستان رمان ها و داستان های ایرانی و خارجی گنجانده شده است.دیوار بین الملل هم برای دوستداران کتاب های خارجی برپا شده و کتاب هایی با ترجمه به ۳۰ زبان دنیا در آن قرار گرفته است.

 

پرفروش های کتاب و تازه های کتاب در یک سال اخیر نیز در دو بخش به نمایش درآمده است.بخش کتب کمک درسی برای همه مقاطع تحصیلی در یک قسمت و مجلات علمی در وردی سالن به نمایش درآمده و کتاب های پرفروش در پیش خوان ها چیده شده است.در هر بخش فروشندگان متخصص و باسابقه کتاب فروشی یا علاقمند کتاب ها را به علاقمندان معرفی می کنند.

انتخاب و رزرو آنلاین کتاب از دیگر ویژگی های این کتابفروشی است که مشتریان می توانند در منزل در موقعیت این کتابفروشی قرار گرفته و تمام کتاب ها و تصویر، خلاصه کتاب، نام نویسنده، انتشارات و قیمت کتاب مورد نظر را مشاهده و خریداری یا رزرو کنند و ظرف ۴۸ ساعت برای فرد ارسال می شود.

 

کافه کتاب روباز در بالکن ۱۵۰ متری با تزئین چوب، سنگ و چمن مصنوعی و با چشم انداز حرم حضرت معصومه(س) بخش جذاب فروشگاه است که آموزش رصد و فروش محصولات و کتب نجوم برای کودکان در قسمتی از آن برپاست.کافه کتاب سرپوشیده هم امکان مطالعه کتاب به همراه خرید دم نوش های سنتی و چای، قهوه و نسکافه محیط مطلوبی را فراهم کرده است.

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر نماز عید فطر بیرجند مجلس عید فطر شبستان بیرجند صنایع دستی دهه کرامت شرکت های دانش بنیان کتابخوانی کتاب کانون مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت