Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-03-28@18:56:59 GMT

رتبه اول اصفهان در بومی‌سازی قطعات خودرو

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۰۱۵۶

رئيس انجمن قطعه‌سازان استان اصفهان گفت: استان اصفهان بيشترين مورد داخلی‌سازی قطعات خودروی كشور را بر عهده دارد و قطعه‌سازان استان اصفهان تلاش می‌كنند با استفاده از فرصت‌های موجود، ظرفيت بومی‌سازی قطعات خودرو در كشور را ارتقا دهند.به گزارش بلاغ، ابراهیم احمدی در افتتاحیه نمایشگاه قطعات خودروی اصفهان با اشاره به شرایط فعلی اقتصادی کشور اظهار کرد: شرایط کشور و شرایط بنگاه‌های تولیدی، شرایط سختی است و زنجیره قطعه‌سازی و خودرو علاوه بر تحریم‌ها، با موانع داخلی نیز مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن قطعه‌سازان استان اصفهان ادامه داد: تحریم‌های داخلی و به واقع نگاه نادرست به صنعت خودرو و عدم وجود آزادی عمل در این صنعت همانند صنایع دیگر باعث شده تا مشکلات این صنعت از سایر صنایع بیشتر باشد.

وی یادآور شد: در سال 97 بسیاری از صنایع از جمله مس، فولاد و آلومینیوم توانستند افزایش قیمت بگیرند اما خودروسازان نتوانستند به مانند آن‌ها رشد قیمتی تجربه کنند.

احمدی اذعان کرد: خودرو کالای نهایی است و همین حساسیت برای افزایش نرخ آن را افزایش می‌دهد.

به گفته رئیس انجمن قطعه‌سازان استان اصفهان، در سال 97 قطعه‌سازان و خودروسازان تحت فشار شدیدی بودند و وی در این رابطه خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که این چالش‌ها به فرصت تبدیل شوند و بومی‌سازی بسیاری از قطعات در دستور کار قرار گیرد.

احمدی یادآور شد: استان اصفهان بیشترین مورد داخلی‌سازی قطعات خودروی کشور را بر عهده دارد و قطعه‌سازان استان اصفهان تلاش می‌کنند با استفاده از فرصت‌های موجود، ظرفیت بومی‌سازی قطعات خودرو در کشور را ارتقا دهند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار زیادی از تجهیزات صنایع نفت و گاز در ۱۴۰۲ بومی‌سازی شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: شمار زیادی از تجهیزات صنایع نفتی، پالایشی و پتروپالایشی در مسیر همکاری مؤثر وزارت نفت و شرکت‌های دانش‌بنیان همسو با برنامه تولید بار اول بومی‌سازی شدند.

حسین حسین‌زاده با تأکید بر لزوم توجه به موضوع تولید در بخش‌های مختلف صنعت کشور به خبرنگار شانا گفت: حمایت از فعالان عرصه بومی‌سازی و تولید کالاهای بار اول از گام‌های مهم در مسیر توجه به ساخت داخل و صرفه‌جویی ارزی است که حتی می‌توانیم در حوزه صادرات خدمات فنی و فناوری هم پیشگام باشیم.

وی افزود: اکنون شاهد همکاری سازنده وزارت نفت و شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه بومی‌سازی خش شمار زیادی از تجهیزات صنایع نفتی، پالایشی و پتروپالایشی همسو با برنامه راهبردی تولید بار اول، هستیم، در حوزه پالایشگاهی و فرآوری نفت و برداشت از مخازن نفتی شرکت‌های توانمندی پای کار آمده‌اند و قراردادهای مؤثری امضا شده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: با بومی‌سازی و تولید بار اول تجهیزات پالایشی حتی توانستیم پا را فراتر از عرصه‌های داخلی بگذاریم و به حوزه پالایشگاه‌های فراسرزمینی ورود کنیم که این جای قدردانی از وزارت نفت دارد.

دیگر خبرها

  • بومی سازی دانش فنی تولید آسفالت سرد
  • ساخت و بازسازی بیش از ۷ هزار قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز 
  • ساخت و بازسازی بیش از ۷هزار و ۸۰۰ قطعه صنعتی در نیروگاه رامین اهواز 
  • کنسرت‌های نوروزی طلیسچی تمدید شد
  • بومی‌سازی فن‌آوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • شمار زیادی از تجهیزات صنایع نفت و گاز در ۱۴۰۲ بومی‌سازی شد
  • بومی سازی فناوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • واکسینه شدن ۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل
  • ۳۲ هزار قطعه طیور بومی در مهاباد علیه نیوکاسل واکسینه شدند
  • خیران؛ بزرگترین رکن نهضت مدرسه‌سازی