Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جواد حق شناس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پایتخت شهری نیست که تنها روزها حیات داشته باشد بلکه شب های آن نیز می بایست مورد توجه قرار گیرد چرا که این موضوع ضروری و غیرقابل کتمان است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح حیات شبانه در پایتخت مستلزم ضروریات و پیش فرض هایی از جمله تامین امنیت و انتظامات است که در این زمینه یکسری نهادها انتظار دارند آن موارد لحاظ شود تا همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا منظور از طرح حیات شبانه، ارائه مجوز به واحدهای مختلف صنفی برای فعالیت تا بعد از نیمه شب است تا مردم بتوانند شب ها هم خرید کنند و هم اوقات فراغت خود را بگذرانند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران همچنین در پاسخ به این سوال که گفته شده برای اجرای این طرح پنج نقطه شهری (یک نقطه در شهر ری، یک نقطه در تجریش و سه نقطه در تهران) مد نظر قرار دارد گفت: تهران یک اََبَرشهر است و اگر به برخی از حوزه ها توجه شود می توان حیات شبانه را در هر منطقه ایجاد کرد.

حق شناس با بیان اینکه پایلوت (نمونه آزمایشی) این طرح بنا بود در اردیبهشت امسال اجرا شود افزود: اکنون پیگیر انجام زیست شبانه در پایتخت هستیم تا با تغییر رویکرد، عرضه و تقاضا را برای مردم فراهم کنیم.

به گزارش ایرنا اجرای طرح حیات شبانه در تهران باوجود اصرار و تاکید مدیران شهری بر اجرای آن، با مخالفت برخی نهادها از جمله نیروی انتظامی مواجه شده است؛ سردار حسین رحیمی رییس پلیس تهران بزرگ گفته که این طرح پیوست انتظامی و ترافیکی ندارد و باید داشته باشد.

زهرا نژادبهرام عضو هیات رییس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به این سخنان رحیمی چندی پیش گفت: تعجب می کنم پلیس می گوید طرح حیات شبانه پیوست انتظامی ندارد؛ شهرداری تهران یگان حفاظت دارد که کارکرد آن این است که رابطه ما را با نیروی انتظامی بررسی می‌کند و پیش از اینکه طرح هم بررسی شود، چندین جلسه با سردار یعقوبی و یگان حفاظت شهرداری تهران داشتیم و طرح بررسی شد.

این عضو شورا همچنین گفته بود: حتی مسئولان پلیس گفتند که طرح چگونه باید اجرا شود؛ پلیس حتی زودتر از ما تحقیق و پژوهش کرد و من واقعاً از دوستانمان در پلیس متعجب هستم؛ در جلسات متعددی با حضور پلیس طرح بررسی شده و شخصاً با آقای رحیمی نشست داشته‌ام، طرح را مطرح کرده‌ام، آنها نظراتشان را بیان کرده اند و نظرات آنها را اعمال کردیم.

رییس پلیس پایتخت در این زمینه پاسخ داده است: ما در جلسات مربوط به حیات شبانه حضور داشتیم و اعلام کردیم که اگر قرار است اقدامی در این زمینه انجام شود باید سه امر مهم مورد توجه قرار گیرد و در همین راستا اعلام کرده ایم باید تمهیداتی برای امنیت فروشندگان و مردم در نظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا طرح حیات شبانه در ماه مبارک رمضان در پایتخت با موافقت پلیس اجرا شد و مغازه ها مجاز بودند تا سحر باز باشند.

در برخی نقاط تهران از جمله خیابان های ۳۰ تیر و باب همایون طرح حیات شبانه اجرا می شود و مردم شب ها برای گذران اوقات فراغت شب ها می توانند به آنجا بروند؛ اغذیه فروشی و سایر مغازه های عرضه کننده انواع کالاها از جمله صنایع دستی نیز در این راسته ها مستقر شده اند.

مدافعان حیات شبانه می گویند که اجرای طرح سبب کاهش و سرشکن شدن ترافیک روزانه، ارتقای امنیت شب های پایتخت - به علت حضور شهروندان با خانواده - و رونق کسب و کار می شود اما مخالفان آن می گویند که این طرح با فرهنگ ایرانی - اسلامی همخوانی ندارد، ضمن اینکه ممکن است امنیت شهروندان را دچار مخاطره کند.

تهرام/۷۲۴۷/ ۱۰۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران حیات شبانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۰۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل انتظامی: طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم

به گزارش جام جم آنلاین، سردار احمدرضا رادان در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که در محل ستاد کل انتظامی کشور برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا از همراهی مردم، دختران و بانوان عزیز ایران که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: تشکر بعدی را هم از همکارانی دارم که دغدغه مندانه در اجرای این طرح پای کار هستند و به صورت جهادی اجرای آن را دنبال می‌کنند.

 فرمانده کل انتظامی کشور افزود: با حمایت‌های مجلس، دولت و قوه قضائیه و همراهی مردم اجرای طرح نور را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

سردار رادان خاطر نشان کرد: اجرای این طرح همراهی همگان را در پی داشت و از مجلس و خاصه کمیسون فرهنگی که جزء اولین واحد‌ها و بخش‌هایی بود که در این موضوع پای کار بود تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس: طرح نور با موفقیت حرکت می‌کند

 حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی در حاشیه جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس با فرمانده کل انتظامی کشور که در محل ستاد فرماندهی انتظامی برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم طرح عفاف و حجاب که به شورای نگهبان ارسال شده هرچه زودتر تقویت و به یک قانون تبدیل شود و مردم ما قانونمند هستند و به قانون عمل می‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: عفاف و حجاب جزو احکام الهی است و هر مسلمانی باید نسبت به این موضوع احترام قائل باشد و کشور ما اسلامی است و باید قوانین اسلامی نیز داشته باشد. اقدامات انجام شده نیز در مسیر درست و خوبی است.

 حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با بیان این که خوشبختانه اقدامات فراجا با ملاحظاتی که مدنظر قرار می‌دهد برای اجرای قانون و عملیاتی شدن آن منجر به این می‌شود که جمعیت عفیف ما احساس بهتری داشته باشند.

وی ادامه داد: بابت این اقدامات به فرمانده کل انتظامی و یکایک کارکنان این فرماندهی دست مریزاد می‌گویم.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی تاکید کرد: امیدواریم از ۳۲ دستگاهی که در این موضوع وظیفه دارند همگی پای کار باشند و به وظایف خود عمل کنند و به احکام الهی التزام داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: همه چیز رو به پیشرفت است و امیدواریم مجلس انقلابی که تا کنون پای کار این موضوع بوده در آینده نیز پای کار باشد.

دیگر خبرها

  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به‌ مدت ۲ شبانه‌ روز در تهران!
  • آقاتهرانی: پای کار اجرای طرح نور پلیس می‌مانیم
  • فرمانده کل انتظامی: طرح نور را با قوت ادامه می‌دهیم
  • طرح نور را با قوت و هوشمندی ادامه می‌دهیم
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز در تهران/ قاتل: جسد را زیر تختخواب داخل اتاق گذاشتم        
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز!
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز در تهران!
  • بررسی طرح رصد در مناطق مختلف پایتخت در شورا
  • بررسی بهای خدمات فرهنگی در کمیسیون‌های شورای شهر تهران