Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@21:26:35 GMT

توضیحات رئیس دانشگاه درباره نشست زمین در دانشکده علوم

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۰۴۰۸

توضیحات رئیس دانشگاه درباره نشست زمین در دانشکده علوم

علی خاکی صدیق در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نشست زمین در ضلع جنوبی محوطه پردیس علوم دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دانشکده علوم دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی دارای دو مشکل است، اول اینکه بسیار قدیمی و فرسوده بوده و در زیرزمین این دانشکده، قنات وجود دارد، بسیاری از قسمت‌های زمین این دانشکده، خالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر همین اساس طی سال‌های گذشته در چندین گزارش، این موضوع را به مسئولان مربوطه از جمله مسئولان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سازمان مدیریت قدیم و سازمان برنامه و بودجه فعلی منتقل کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: چرا که در اثر یک زلزله ساده امکان یک فاجعه در این دانشکده وجود دارد، پیش از این بحث ساخت ساختمان در محل دانشکده علوم مطرح شده بود، اما چون تمام بخش‌های دانشکده متعلق به دانشگاه نبود، این کار عملیاتی نشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه بنیاد مستضعفان در این زمینه به دانشگاه کمک کرد و با یک شرایط خوبی زمین این بنیاد در آن منطقه را به دانشگاه فروخت و ما اکنون در حال خرید آن بخش هستیم، بنابراین اکنون درباره مالکیت آن مشکلی نداریم، تنها مسأله‌ای که وجود دارد در طرح کلان دانشگاه که طرح تجمیع است، این موضوع به صورت ریشه‌ای حل خواهد شد.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: ولیکن در پیش پرداخت طرح اولیه تجمیع نیاز به مساعدت دولت داریم، در صورت تحقق موضوع مذکور، مساله دانشکده علوم نیز حل می‌شود، بنابراین در حال حاضر توجیهی وجود ندارد که هزینه سنگینی را برای دانشکده علوم صرف کنیم.

وی افزود: البته بودجه‌ای نیز نداریم که بخواهیم این موضوع را عملیاتی کنیم، مقداری از این جهت همکاران هیئت علمی دانشگاه هم گله‌مند بوده و هم نگران هستند، دانشجویان نیز از شرایط تحصیلی در آنجا رضایت ندارند، چون کلاس‌ها، سرویس‌های ایاب ذهاب، اتاق اساتید و سایر موارد همه فرسوده است.

خاکی صدیق افزود: ولی واقعیت این است که دانشگاه در حال حاضر کاری نمی‌تواند انجام دهد تا زمانی که طرح تجمیع حل شود و دانشگاه بتواند یا تمام دانشکده علوم را بفروش برساند و به جای جدید منتقل شود و یا به هر دلیل اگر آن طرح موفق نشد، بتواند بودجه‌ای برای تخریب و ساختمان جدید دریافت کند، چرا که ساختمان به قدری فرسوده و قدیمی است که امکان بازسازی ندارد.

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی افزود: نشستی هم که در دانشکده علوم ایجاد شده، نگرانی اعضای هیئت علمی و دانشجویان را چند برابر کرده است. باید کمکی به دانشگاه شود تا طرح تجمیع انجام شده و این مساله ریشه‌ای حل شود.

وی ادامه داد: یا باید به دانشگاه اعلام شود چون تجمیع به هر دلیلی امکان پذیر نیست، بودجه‌ای به دانشگاه اختصاص می‌یابد تا ساختمان جدید احداث شود. راه سومی نداریم دانشگاه برای اجرای طرح تجمیع نیاز به حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بودجه دارد.

به گزارش مهر، بعد از ظهر روز دوشنبه ۲۰ خردادماه در پردیس علوم دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، هنگام رسیدگی به باغچه ضلع جنوبی این پردیس، زمین نشست کرده و حفره‌ای به قطر ۱.۵ متر و عمق ۳ متر در زمین ایجاد شد.

به گفته رئیس دانشکده علوم دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی حفره ایجاد شده دقیقاً در مسیر رفت و آمد اساتید و دانشجویان قرار دارد اما خوشبختانه به کسی آسیب نرسید.

کد خبر 4638598 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: علی خاکی صدیق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی فرونشست زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۰۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، همزمان با ظهر پنجشنبه در قالب سفر استانی هیأت دولت به سمنان و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خوابگاه دانشجویان پسر دانشگاه سمنان افتتاح شد.

این خوابگاه فاز دوم خوابگاه پسران دانشگاه سمنان است که در زمینی به مساحت ۵۵۶ متر مربع، با زیر بنای بیش از ۲۶۰ متر به بهره برداری رسید.

این خوابگاه در دو طبقه و شش واحد ۶۰ متری افتتاح شد.

سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه این خوابگاه با هشت میلیارد تومان اعتبار گفت: بخشی از اعتبار این خوابگاه با مشارکت یکی از خیران استان سمنان تأمین شده است.

رئیس دانشگاه سمنان ادامه برای تکمیل این خوابگاه شامل محوطه سازی، دیوار کشی و پارکینگ و … چهار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

وی افزود: این خوابگاه ظرفیت پذیرش ۵۰ دانشجوی پسر را داراست.

رئیس دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این خوابگاه ظرفیت خوابگاهی دانشگاه سمنان در دو بخش ملکی و استیجاری به چهار هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

کد خبر 6081984

دیگر خبرها

  • هشت پیشنهاد ایران به نشست وزیران علوم سازمان همکاری شانگهای
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • زمین چمن مصنوعی شهید «سعید کریمی» در قم افتتاح شد
  • جشن واگذاری زمین جوانی جمعیت در سمنان برگزار می‌شود
  • مراکز دانشگاهی تجمیع می‌شوند
  • با برنامه ریزی دنبال کار جدیدی در دانشگاه خواهم بود
  • پای صنعت باید در دانشگاه باز شود
  • به دنبال حرکت جدیدی در دانشگاه گیلان هستم
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته
  • دانشگاه تهران مجری ۳ طرح حقوقی دستگاه‌های اجرایی شد