Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ دفتر آیت‌الله شیخ عبداللطیف انصاری به همراه جمعی از اعضای خاندان شیخ اعظم انصاری(ره)(محمد‌حسن الانصاری، بدرالدین الانصاری، محمدرضا الانصاری، منصور الانصاری و عبدالکریم الانصاری) در بیانیه‌ای به مطالب مندرج در کتاب «نخل و نارنج» به قلم وحید یامین‌پور اعتراض کردند.
متن بیانیه به این شرح است:
«باسمه تعالی
يَا كُمَيْلُ! هَلَكَ خُزَّانُ الْأَمْوَالِ وَ هُمْ أَحْيَاءٌ وَ الْعُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِيَ الدَّهْرُ، أَعْيَانُهُمْ مَفْقُودَةٌ وَ أَمْثَالُهُمْ فِى الْقُلُوبِ مَوْجُودَةٌ‌؛ اى كميل! ثروت‌اندوزان بى‌تقوا، مرده‌اى به ظاهر زنده‌اند‌، اما دانشمندان تا دنيا برقرار است زنده‌اند‌، بدن‌های‌شان گرچه در زمين پنهان اما ياد آنان همیشه در دل‌ها زنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(امام علی(ع))
سلام علیکم
یکی از شرایط تعریف این است که معرِّف باید اجلی(یعنی واضح‌تر و روشن‌تر) از معرَّف باشد.
اخیراً کتابی به نام «نخل و نارنج» در جهت معرفی شیخ اعظم انصاری تدوین شده، که مؤلف آن با کلمات بسیار سخیف و سبک نسبت به مادر شیخ اعظم در مقام معرفی شخصیتی بزرگ برآمده است که حوزه‌های علمیه حدود دویست سال از مبانی و آرایه‌های فکری و خلاقیت‌های او در مقام استنباط و اجتهاد بهره‌مند بوده‌اند.
[در بخشی از کتاب مادر شیخ که عابده و زاهده بوده، چنین توصیف می‌شود: «مادر چادرشبی روی سرش انداخت تا از شلاق دانه‌های درشت باران در امان بماند. در را باز کرد و خودش دوید به‌سمت اندرونی. مرتضی عرض حیاط را از دهلیز تا لب پلهٔ شاه‌نشین دوید. از روی چاله‌ای که میان آجرفرش‌های کف حیاط پر از آب شده بود، پرید. ایستاد و انگار که چیزی از دستش در رفته باشد، برگشت و جفت‌پا پرید وسط چالهٔ آب. کودکانه خندید و به‌سوی اندرونی برگشت.

مرتضی! این خل‌بازی‌ها چیست؟ این‌قدر عذابم نده. اگر سینه‌پهلو کنی، چه خاکی سرم بریزم؟»]

اگر کسی بخواهد معرف شیخ اعظم انصاری باشد، یقیناً افراد باصلاحیت از خاندان او در اولویت هستند.(اَهْلُ الْبَيْتِ اَدْرَی بِما فِي الْبَيْتِ)
بنابراین حق بر این است که زوایای ناشناخته این شخصیت بزرگ علمی و اسلامی از زبان علما، فقیهان، متفکران اسلامی، اسباط و نوادگان ایشان بازگشایی و استماع شود و یا لااقل با مشورت آنان نه از زبان کسی که در این قد و قواره نیست و تصورات، تخیلات و احساسات خود را در قالب داستانی بدون ذکر منابع به رشته تحریر آورده است.
والسلام علیکم و رحمة الله وبركاته.
جمعی از اسباط شیخ اعظم(ره)».

یادآور می‌شود؛ پس از انتشار این کتاب آیت‌الله حاج شیخ محمدحسن انصاری، از اسباط شیخ اعظم و مؤلف کتاب «شیخ اعظم انصاری و فقه و فقاهت از دیدگاه امام خمینی(ره)» با ارسال متنی نسبت به وحید یامین‌پور، نویسنده کتاب نخل و نارنج اعتراض کرده بود.
کتاب «نخل و نارنج» تازه‌ترین اثر وحید یامین‌پور است که به بیان زندگانی و زمانه شیخ اعظم مرتضی انصاری(ره)، از علمای شهر دزفول پرداخته است؛ این اثر توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است. وحید یامین‌پور درباره این اثر گفته است: «من اسم این کار را زندگی‌نامه داستانی می‌گذارم چون سعی کردم در آن تخیل‌ام را به تاریخ محدود کنم. با این وجود چیزی که در کتاب آمده، عیناً تاریخ نیست؛ یعنی عنصر تخیل در فضاسازی و شخصیت‌پردازی‌ها دیده می‌شود».

نویسنده در صفحه اول کتاب، پیش از شروع متن داستان آورده است: «نخل و نارنج» روایت شور و شوق شیخ اعظم، خاتم‌الفقها و المجتهدین، مرتضی انصاری است که همچنان به‌عنوان نگین درخشان علم و تقوا ستایش می‌شود. آنچه می‌خوانید، داستانی است که هرچند به قلم خیال نگاشته شده است، کوشش شده بر اسناد و واقعیت‌های تاریخی استوار باشد.
سعید غلامی
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: بیانیه اعتراض ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۰۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود حجم قابل توجه‌ای سیلاب به شهر زاهدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، شهرکی فرماندار زاهدان گفت : باتوجه به ورود حجم قابل توجه‌ای سیلاب از بلوار خلیج فارس میدان دکتر حسابی به سمت زیباشهر، بلوار پرستار و  بلوار امام حسین، بلوار پیامبر اعظم ، بلوار شهید قلنبر و خیابان بزرگمهر به شهر زاهدان، شهروندان از تردد غیر ضروری در خیابان‌های بزرگمهر، دانشگاه، بلوار پیامبر اعظم، میدان دکتر حسابی و بلوار امام حسین (ع) خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • انجام بزرگترین تونل نوری در بلوار پیامبر اعظم(ص)/جانمایی بیش از ۲۰۰ المان شهری در قم
  • انتشار شماره پنجم سمرقند با ویژه‌نامه تاریخ و فرهنگ «بخارا»
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • «امین انصاری» دبیر شورای راهبردی اقوام، مذاهب و ادیان شد
  • ورود حجم قابل توجه‌ای سیلاب به شهر زاهدان
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری
  • مادر شهیدان انصاری به فرزندانش پیوست
  • لزوم برداشت نارنج حاشیه باغات برای قطع پل ارتباطی میزبانی مگس میوه
  • بازگشایی مجدد راه منطقه سهندآباد به آزاد راه پیامبر اعظم