Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-24@11:54:59 GMT

شاخص دلار نزولی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۰۶۴۴

شاخص دلار نزولی شد

پول‌نیوز - در شرایطی که رسیدن به توافق بر سر مسائل تجاری بین چین و آمریکا بیش از هر زمان دیگری نامحتمل به نظر می‌رسد، توجه معامله گران ارزی بیشتر معطوف به تصمیمات بانک مرکزی آمریکا در خصوص نرخ بهره است. با تقویت احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به منظور حمایت از رشد اقتصادی، دلار از ابتدای این هفته در محدوده دفاعی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در معاملات روز چهارشنبه بازارهای ارز، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را می‌سنجد با عقب نشینی به ۹۶.۶۹۸ واحد به پایین‌ترین سطح خود در طول یازده هفته اخیر رسید. تحلیل گران علاوه بر مساله نرخ بهره، کاهش بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا را نیز به عنوان یکی از دلایل اصلی قرمزپوش شدن شاخص دلار عنوان می‌کنند.

شینی شیرو کادوتا، استراتژیست ارشد ارزی بانک "بارکلی" گفت: بازار منتظر نشست هفته آینده مقامات بانک مرکزی آمریکا است تا مشخص شود آنها تا چه اندازه و چه زمانی آماده اتخاذ سیاست‌های انبساطی هستند.

هر یورو در معاملات امروز به بالاترین سطح سه ماه اخیر خود رسید و به ازای ۱.۱۳۴۸ دلار مبادله شد. در برابر ین ژاپن دلار نسبتاً بدون تغییر و به ازای ۱۰۸.۴۹۵ ین مبادله شد. دلار در برابر دیگر ارز مهم آسیایی یعنی یوان چین نیز نسبتاً بدون تغییر در مقایسه با روز قبل و به ازای ۶.۹۲۵۹ یوان مبادله شد.

در برابر سایر ارزهای مهم، هر دلار آمریکا به ازای ۶۹.۳۸۷۱ روپیه هند، ۱.۴۳۹۲ دلار استرالیا، ۱.۳۲۸۸ دلار کانادا، ۱.۳۶۴۶ دلار سنگاپور و ۴.۱۶۴۴ رینگت مالزی مبادله شد. هم چنین هر پوند انگلیس به ۱.۲۷۱۷ دلار و هر فرانک سوئیس به ۱.۰۰۸۲ دلار رسیدند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ارزش دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۰۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا امروز پس از ناکامی در بازپس‌گیری مقاومت حیاتی ۲ هزار و ۴۰۰ دلاری، به دلیل پایین آمدن تقاضا در نتیجه کاهش تنش‌ها سقوط کرد. امروز هر اونس طلا با افت قیمت بیش از ۴۸ دلاری به قیمت ۲ هزار و ۳۴۱ دلار رسید.

با کاهش تنش‌ها در منطقه تقاضا برای دارایی امن نیز کاهش پیدا کرده‌ست. از طرف دیگر کاهش انتظارات برای پایین آوردن نرخ بهره توسط فدرال رزرو نیز بر قیمت این فلز گران‌بها تاثیر گذاشته‌است. از طرف دیگر بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به ۴.۶۶ درصد افزایش یافت. بازدهی دارایی‌های نزولی مانند اوراق قرضه ایالات متحده با این احتمال افزایش می‌یابد که فدرال رزرو در کاهش نرخ بهره در مقایسه با سایر بانک‌های مرکزی کشورهای توسعه‌یافته عقب مانده است. بازده اوراق قرضه بالاتر، به نوبه خود، بر دارایی‌های بدون بازده مانند طلا تأثیر می‌گذارد، چراکه طلا را به جایگزینی با حذابیت کمتر برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند.

در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY)، که ارزش دلار آمریکا را در برابر شش ارز اصلی دنبال می‌کند، در محدوده‌ ۱۰۶.۰۰ تثبیت شد. طلا یک دارایی به دلار است، بنابراین نوسانات دلار بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد.

در آینده، چشم سرمایه‌گذاران بر روی داده‌های اولیه تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه اول است، که در روز پنجشنبه منتشر خواهد شد. تخمین زده می‌شود که اقتصاد ایالات متحده ۲.۵٪ رشد کرده باشد. رشد قوی نشان‌دهنده هزینه‌های مصرف‌کننده قوی و تولید بالاتر است که منجر به فشار قیمت‌های بالاتر می‌شود. اعداد تولید ناخالص داخلی بالاتر به فدرال رزرو اجازه می‌دهد تا نرخ بهره را در سطوح بالای فعلی نگه دارد، که در نهایت تقاضای دلار آمریکا را بهبود می‌بخشد.

منبع: fxstreet

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898386

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • قیمت نفت نزولی شد
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه ۲ اردیبهشت