Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام رئوفی گفت: هدف دشمن از ایجاد گروه ‌های تندرو مانند داعش و طالبان و تخریب نمادهای دینی، ایجاد اختلاف میان مذاهب اسلامی است. اما این جنایات با نشان دادن مظلومیت تشیع، زمینه انتشار نورانیت ائمه(ع) در سراسر جهان را فراهم کرده است.

حجت ‌الاسلام «مهدی رئوفی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، با بیان اینکه دشمن برای حذف تاریخ اسلام، از همه حربه ها استفاده می کند، اظهار کرد: تخریب مساجد تاریخی و مقبره پیشوایان دین که طی سالیان اخیر بارها در کشورهای اسلامی از جمله عراق و افغانستان دیده شد از جمله آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کارشناس مذهبی افزود: وهابیت به عنوان یکی از افراطی ترین و متحجرترین فرقه های اسلامی که وابستگی آن به استکبار جهانی برای همگان مشهود است، برای حذف اسلام اقدام به تخریب و نابودی نمادهای دینی کرده است.

 

وی اضافه کرد: تخریب مقبره ائمه اطهار(ع) توسط گروه های تندرو در دوره های مختلف تاریخی انجام شده است و تخریب قبور ائمه بقیع(ع) توسط وهابیت در سال 1344 آخرین آنها نبوده است، همانطور که داعش در سال 1393 مقبره حضرت یونس(ع) را ویران کردند.

 

رئوفی در ادامه بیان کرد: هدف دشمن از ایجاد گروه های تندرو مانند داعش و طالبان و تخریب نمادهای مذهبی، ایجاد اختلاف میان مذاهب اسلامی است که الحمدالله در این زمینه موفق نبوده و انقلاب اسلامی ایران با روشنگری در این زمینه پرچمدار وحدت میان مسلمانان سراسر جهان است.

 

وی با بیان اینکه احترام به بزرگان دین دستور قرآن است، تاکید کرد: پیامبر اسلام(ص) نیز در زمان حیاتشان به زیارت قبور شهدای غزوات صدر اسلام می رفتند، بنا بر این، اقدام فرقه های ضاله مانند وهابیت و داعش در ویران کردن بناهای اسلامی و مقدس با هدف ایجاد تفرقه میان مذاهب اسلامی و به دستور مستقیم جریان صهیونیست و استکباری انجام می گیرد.

 

امام جماعت مسجد علی بن موسی الرضا (ع) در پایان خاطرنشان کرد: تخریب قبور ائمه اطهار(ع) برخلاف آنچه وهابیون و داعشی ها انجام می دهند نه تنها موجب دوری مردم از معارف اسلام ناب محمدی نمی شود بلکه با نشان دادن مظلومیت تشیع، زمینه انتشار نورانیت حضرات معصومین(ع) در سراسر جهان را فراهم کرده است.

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر مجلس دهه کرامت مسجد بیرجند روزنامه شبستان بیرجند استان همدان مسکن تخریب قبور ائمه بقیع ع آل سعود وهابیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۰۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است

حجت الاسلام و المسلمین محسن مهاجرنیا استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر توجه به امت واحده و هماهنگی در مقابل صهیونیسم جهانی، اظهار داشت: امت واحده یک اصطلاحی است که مکررا در قرآن کریم به آن اشاره شده است که دارای بار معنایی سیاسی و مفاهیم مهمی است.

وی افزود: امت واحده یعنی دین واحد ، در مواردی امت به معنای جماعت ، یک مقطع و محدوده زمانی ، امام و در برخی موارد به معنای حزب و جماعت سازمان یافته و دولت گفته شده است.

وی ادامه داد: آنچه ما به دنبال آن هستیم پیروان اسلام است یا کسانی که از دین مبین اسلام پیروی می کنند و آهنگ واحدی به اهداف اسلام دارند؛ همان چیزی که امروز در مسئله غزه به دنبال آن هستیم یعنی اتحاد کشورهای اسلامی در مقابل صهیونیسم جهانی.

دکتر مهاجرنیا، تصریح کرد: امت از واژگانی شکل گرفته است؛ در واقع برخی از واژگان راهبردی و جهت ده هستند، زمانیکه امت را تلفظ می کنیم امام هم در کنار آن متصور می شود، دو واژه "امت" و "واحده" هماهنگ و همسو هستند.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: امت یه واژه بریده و منفرد از سایر واژگان نیست و در شبکه مفهومی معنا پیدا می کند؛ زمانی که امت گفته می شود یکپارچگی و اتحاد در نظر می آید و خلاف آن یعنی گسستگی و اختلاف از امت خارج خواهد شد.

وی اذعان داشت: از خصوصیات امت این است که در وجودش همبستگی ایجاد شود؛ هنگامی که می گوییم امت اسلام یعنی در واقع یک پیکر همبسته که جهت غایی دارد و پشت سر امام حرکت می کند.

وی بیان کرد: "امت" حاصل یک وحدت و نشان دهنده اخوت و برادری است؛ همانطور که در مقابل شب، روز است و در مقابل کفر ، ایمان است، در مقابل تفرقه و اختلاف ، وحدت و تقریب وجود دارد.

وی در پایان تاکید کرد: برآیند "امت" مساوی با قدرت می باشد؛ ظرفیت و توانایی امت اسلامی، قدرت تولید می کند و قدرت یکی از مفاهیم و واژگانی است که از دل امت بوجود می آید و در این رابطه قرآن می فرماید: " وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ"، هرگز راه اختلاف و تنازع نپویید که در اثر تفرقه ترسناک و ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • امضای ۸ سند همکاری مشترک میان تهران و اسلام آباد
  • اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو ملت ایران و پاکستان زمینه‌ساز تعمیق روابط دو کشور است
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • استقبال پاکستان از رئیس جمهور ایران؛ رئیسی وارد اسلام‌آباد شد
  • سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام
  • "وعده صادق" آرزوی مسلمانان را محقق کرد/ جدا بودن شیعه و اهل سنت را دشمنان اسلام ایجاد کردند
  • هدف صهیونیسم از بین بردن اسلام است/ تقویت اتحاد اسلامی؛ وظیفه اصلی امت اسلامی