Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@18:38:29 GMT

15 هزار تن گندم از کشاورزان لرستانی خریداری شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۰۸۷۳

15 هزار تن گندم از کشاورزان لرستانی خریداری شد

به گزارش ایرنا، حجت الله بیرانوند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان از کشاورزان پلدختر، رومشکان و کوهدشت خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است.

‌وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به وضعیت مناسب بارش‌ها امسال خرید تضمینی گندم به ۴۵۰ هزار تن برسد در صورتی که سال گذشته ۳۶۰ هزار تن خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی نرخ خرید تضمینی گندم معمولی و دوروم در سال گذشته به ترتیب ۱۳ هزار و و ۱۳ هزار و ۷۰۰ ریال بود.
وی همچنین قیمت خرید تضمینی کلزا در سال گذشته را ۲۸ هزار و ۶۶۵ ریال عنوان کرد و ادامه داد: امسال برای خرید هر کیلوگرم از این دانه روغنی ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال به کشاورزان پرداخت خواهد شد.
بیرانوند اضافه کرد: پارسال سه هزار و ۳۰۷ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده که پیش بینی شده این میزان امسال به چهار هزار تن افزایش یابد.
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۲ لرستان با بیان اینکه ۵۵ مرکز برای دریافت محصول کشاورزان استان آماده شده، تصریح کرد: این شرکت با بسیج تمامی امکانات و نیروی انسانی خود و همچنین مباشرین و تأسیسات ذخیره سازی مقدمات لازم برای جلب رضایت کشاورزان را فراهم کرده است.
بیرانوند گفت: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا پایان مهرماه ادامه دارد و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین مراکز پیش بینی شده محصول خود را تحویل دهند.
وی با بیان اینکه گندم و دانه‌های روغنی محصولات استراتژیک هستند ادامه داد: سال گذشته ۵۰ درصد مطالبه کشاورزان در ۱۰ روز نخست خرید و مابقی نیز تا ۲ ماه بعد واریز شد که تلاش می‌شود این زمان امسال کوتاه‌تر شود.
وی بر ضرورت رعایت کامل دستورالعمل‌های ابلاغی خرید گندم توسط مراکز خرید دولتی و بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: مدیران کارخانجات و سیلوهای بخش خصوصی ضمن رعایت دقیق مفاد کمی و کیفی قراردادهای ذخیره‌سازی از بروز مشکلات در این زمینه جلوگیری نمایند.
وی اظهار داشت: به منظور خرید با کیفیت، بهینه‌سازی ذخیره‌سازی گندم و تسهیل انبارگردانی، کمیته‌های تخصصی خرید و ذخیره‌سازی برای تصمیم‌سازی در این بخش تشکیل شده است.

۷۲۶۹/‏۶۰۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرید تضمینی گندم استان لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۰۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان

محمد رضا ماندگاری رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم ۱۱ هزار و ۴۰۰ تن محصول توسط شبکه‌های خرید به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری و۱۰ هزار و ۳۰۰ تن آن به سیلو‌ها و انبار‌های استان حمل و بارگیری شده است.

 

وی افزود: به علت برداشت نشدن محصول در سه مرکز احمدی، فارغان و طاشکوییه شهرستان حاجی آباد، اکنون هشت مرکز از ۱۱ مرکز خرید تضمینی گندم در استان فعال است.

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان گفت: شبکه تعاون روستایی امسال آمادگی لازم برای خرید حجم بالای گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان را دارد.

ماندگاری افزود: از آنجایی که دسترسی کاربران برای ثبت آمار کشاورزان هنوز انجام نگرفته، هیچ پرداختی بابت بهای گندم به گندمکاران نداشته ایم.

وی گفت: برداشت و خرید گندم از برخی شهرستان‌های استان توسط تشکل‌های تحت پوشش به عنوان مباشر اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی آغاز شده است.

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان افزود: همه مراحل خرید طبق دستورالعمل‌ها و با دقت کامل انجام می‌گیرد و تمامی مراکز هیچ مشکل یا کمبودی برای تحویل محصول کشاورزان ندارند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • خرید بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم در خوزستان
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • رشد چشمگیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان
  • رشد چشم‌گیر خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی
  • مرکز جدید خرید گندم در هندیجان افتتاح شد
  • افتتاح مرکز خرید گندم در هندیجان