Web Analytics Made Easy - Statcounter

خلیل نیکشاد روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: این پروژه ها در زمینه های صنایع تبدیلی بخش کشاورزی، دام و طیور اجرا شده و بزودی افتتاح خواهند شد.

وی اظهار داشت: همچنین با هدف تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ۱۱۷ طرح تولیدی راکد و یا نیمه فعال کشاورزی در این استان فعال شده و به چرخه کار و تولید بازگشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این طرح ها شامل طرح های تولید محصولات کشاورزی، دامی، طیور و فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی است که با اعطای تسهیلات بانکی کم بهره همراه با حمایت های لازم از سوی سازمان جهاد کشاورزی در مرکز استان و سایر شهرستان های آن فعال شدند.
نیکشاد درباره احداث سد های معیشتی هم گفت :۳۲ پروژه احداث سد معیشتی و کشاورزی نیمه کاره رها شده در مناطق مختلف این استان تعیین تکلیف می شوند.

وی بابیان اینکه یک سوم اشتغال جمعیت فعال استان مربوط به بخش کشاورزی است افزود: در این استان ارزش افزوده بخش کشاورزی ۲۸ درصد است که آن را در بین ۳۰ استان کشور متمایز می‌کند.

نیکشاد ادامه داد: هر چند در سال های اخیر بدلیل کمبود آب راندمان برداشت محصولات کشاورزی اردبیل کاهش یافته است با این حال هفت درصد محصولات استراتژیک کشور در این استان تولید می‌شود،.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بهترین راهکار نجات کشاورزی استان از کم آبی موجود را اجرای طرح های آبیاری نوین کم فشار و پرفشار قطره ای و بارانی و همچنین ترویج فرهنگ کشت گلخانه ای محصولات کشاورزی در بین کشاورزان منطقه در ابعاد کوچک و بزرگ ذکر کرد.

وی بابیان اینکه استان اردبیل به قطب تولیدات گلخانه ای کشور تبدیل می شود افزود: در پنج شهرک کشاورزی استان واحدهای گلخانه ای با مساحت ۱۰۰ هکتار طی فراخوانی برای واگذاری به سرمایه گذاران آماده شده است.

نیکشاد اضافه کرد: علاوه بر این احداث یک مجتمع گلخانه ای دیگر نیز طی تفاهم نامه ای بین شرکت شهرک های صنعتی کشاورزی ایران و استانداری اردبیل در شرکت کشت و صنعت پارس در منطقه مغان به مساحت ۱۰۰ هکتار آغاز شده است.

استان اردبیل دارای ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۳۸ هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی را تولید می کند.

اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس، رتبه اول تولید کلزا، رتبه دوم تولید سیب زمینی، رتبه سوم تولید عسل، رتبه پنجم تولید چغندر قند، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو کشور را دارد.
۷۱۱۰/‏‬ ۱۲۵۷

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۱۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان روز سه‌شنبه در دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل گران اقتصاد مقاومتی با اشاره به عملیات موفقیت آمیر وعده صاق گفت: عملیات وعده صادق به پشتیبانی نیرو‌های انقلابی ابهت پوشالی رژیم صهیونسیتی را درهم شکست.
سردار نعمت اله باقری افزود: امیدواریم شاهد محقق شدن پیش‌بینی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه تا ۲۵ سال آینده این رژیم اشغالگر نابود می‌شود باشیم. 
حجت‌الاسلام علی درویشی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه لرستان در این مراسم فلسفه وجودی حکومت دینی را برقراری عدالت و توجه به قشر محروم و محرومیت زدایی دانست و افزود: خدمت رسانی بی منت به مردم موجب افزایش حس نوعدوستی، انصاف، عدالت و محبت در جامعه می‌شود.
احسان جهانبخش مسئول سازمان بسیج سازندگی لرستان نیز در این آیین با اشاره به اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در لرستان در سال گذشته گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال نیز همین مقدار به اشتغال استان اختصاص یابد.
دبیر قرار گاه اقتصاد مقاومتی کشور نیز در این جلسه گفت: سال گذشته ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای مشاغل خرد و خانگی در اختیار مردم قرار گرفت و پیش بینی می‌کنیم این مبلغ امسال به ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد.
 فرحی گفت: پیش بینی می‌کنیم با این اعتبار بتوانیم ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کنیمم که این تعداد نسبت به سال گذشته ۲۰ هزار بیشتر است. 
دوره منطقه‌ای آموزش و توانمندسازی تسهیل گران اقتصاد مقاومتی با حضور ۱۶۰ تسهیل گر از ۱۰ استان کشور به مدت دو روز با موضوع آموزش تسهیل گری و ایجاد اشتغال در خرم آباد برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره منطقه‌ای توانگری تسهیل گران اقتصاد مقاومتی در لرستان
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • افتتاح اولین پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سهند با حضور وزیر راه
  • کشاورزی در توسعه اقتصاد همدان سهم ۳۰ درصدی دارد
  • تولید سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در مرکزی
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند
  • آماده‌سازی مرکز فناوری هسته‌ای با سه کاربرد کشاورزی در اردبیل
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود