Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که کاخ سفید از شرکت مصر، اردن و مغرب در کنفرانس منامه خبر داده، لبنان اعلام کرد که در این نشست حضور پیدا نخواهد کرد. ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رویتر، یک مسئول کاخ سفید اعلام کرد که مصر و اردن و مغرب به دولت آمریکا ابلاغ کرده‌اند که در کنفرانس منامه که واشنگتن جهت مقدمه سازی برای اجرای معامله قرن در این کشور برگزار می‌کند، شرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان اعلام کرد که این کشور به علت عدم مشارکت فلسطینیان در کنفرانس منامه، در این کنفرانس حاضر نخواهد شد. باسیل اعلام کرد: ما ترجیح می‌دهیم رویکرد مشخصی در خصوص طرح سازش مطرح شده داشته باشیم، چرا که در این زمینه مورد مشورت قرار نگرفته‌ایم و این طرح به ما ابلاغ نشده است.

خبرگزاری رویترز با اشاره به نقش مصر و اردن در روند عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و توافقنامه های سازشی که با اسرائیل امضا کرده‌اند، تلاش کرد حضور این دو کشور در کنفرانس مذکور را مهم ارزیابی کند.

آیا لبنان در کنفرانس صهیونیستی آمریکایی بحرین شرکت می‌کند؟دعوت آمریکا از رژیم صهیونیستی به کنفرانس اقتصادی بحرین در گرو مشارکت حداکثری عرب‌هاتشکیلات خودگران فلسطین: در کنفرانس بحرین شرکت نمی‌کنیم

تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده است که کنفرانس منامه را که قرار است طی روزهای 25 و 26 ژوئن برگزار شود، تحریم می‌کند. گروه‌های مقاومت فلسطینی برگزاری این کنفرانس را محکوم کرده و از کشورهای عربی خواست شرکت در این کنفرانس را تحریم کنند.

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی چندی پیش گزارش داد که کاخ سفید در حال اعمال فشار سنگین بر کشورهای عربی و اسلامی برای شرکت در نشست اقتصادی بحرین درباره فلسطین است.

نشست اقتصادی بحرین در روزهای 25 و 26 ژوئن (4 و 5 تیرماه) در منامه بحرین برگزار خواهد شد. این تلاش‌ها توسط «جارد کوشنر» مشاور کاخ سفید و داماد رئیس جمهور آمریکا به همراه «جیسون گرینبلات» نماینده آمریکا در امور خاورمیانه رهبری خواهد شد.

مقامات دولت آمریکا گفته‌اند که در این نشست 4 موضوع اصلی مورد بحث قرار خواهد گرفت: زیرساخت‌ها، صنعت، توانمند سازی مردم و اصلاحات حکومتی تا از این طریق این منطقه قابلیت سرمایه‌گذاری پیدا کند.

دولت کنونی آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» ماه‌هاست که قرار است از طرح خود برای سازش تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی رونمایی کند، اما این رونمایی هر بار به دلیلی به تعویق افتاده است. گفته می‌شود ناکامی اخیر «بنیامین نتانیاهو» در تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی، احتمالا بار دیگر انتشار این طرح را به تعویق بیندازد.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "بحرین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار بحرین اخبار بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، به فاصله چند ساعت از سخنرانی «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس) «امان» پایتخت اردن شاهد برگزاری تظاهرات ضدصهیونیستی است.

بر این اساس مردم اردن در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و در پاسخ به درخواست ابوعبیده برای افزایش اقدامات خود در حمایت از فلسطینیان در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در «امان» دست به تظاهرات زدند.

در این تظاهرات، مردم اردن شعارهایی از جمله «ابوعبیده این را گفت، غزه و ما سربازان او هستیم» و «ملت اردن ای ملت بزرگ، ای کابوس اشغالگران» را در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین سر دادند.

پیش از این نیز اردنی‌ها بارها علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از فلسطینیان دست به تظاهرات زده بودند.

کد خبر 6087065

دیگر خبرها

  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • چرا اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه در حال افزایش است؟
  • برتری تیم‌های زیر ١٢ سال ایران برابر حریفان
  • حمایت مردم اردن از فلسطین
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • سابقه گسترده همکاری‌های اردن با رژیم صهیونیستی
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • تظاهرات مردم اردن در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی+ فیلم
  • ‌نمی‌توان برای اتفاق اصفهان عنوان «حمله» را به کار برد