Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سعیدرضا عاملی، در مراسم سی‌وهفتمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان دانشگاه آزاد اسلامی، گام دوم انقلاب اسلامی که در واحد علوم و تحقیقات در حال برگزاری است اظهار کرد: باید به خاطر اراده مصمم برای تقویت دانشگاه آزاد اسلامب تبریک بگویم. دانشگاه آزاد یک افتخار ملی و بین‌المللی است و توانسته بزرگترین دانشگاه جهان لقب بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود، استعدادها سرریز می‌کردند و این دانشگاه توانست از پهنه وسیع جغرافیایی ایران نهایت بهره را ببرد. این ظرفیت می‌تواند تقویت شود. فضا و تجربه موفق دانسگاه آزاد اسلامی می‌تواند به بهبود روند بینجامد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: به نظرم هنوز به اندازه شایسته به دانشگاه آزاد توجه نشده است. ارتباط خوب با صنعت نشان داد ظرفیت بزرگی در دانشگاه آزاد وجود دارد. مقام معظم رهبری، یک محور را برجسته کردند؛ علم به کدام چرایی پاسخ می‌دهد؟

عاملی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم پیشرفت ایرانی اسلامی را به عنوان یک محور مد نظر قرار دهیم، دانشگاه و حوزه بازوان آن هستند. فاصله عقلانیت و نیرنگ، کوتاه است.

وی افزود: به طور مثال تولید سلاح‌های کشتار جمعی محصول نیرنگ است. دنیای غرب تفاوتی بین عقلانیت معطوف به صلاح جامعه و نیرنگ قائل نشده و باعث مصیبت فراوانی شده است.

عاملی تاکید کرد: ما چاره‌ای جز گریز به اندیشه اسلامی نداریم. خالق هستی، مصلحتی را تبیین کرده که اگر به آن توجه نکنیم، تعادل را از دست می‌دهیم. توسعه پایدار محصول توسعه صنعتی بدون توجه به طبیعت بود. همچنان توسعه پایدار، خلأ اندیشه را احساس می‌کند.

وی افزود: ما فاخرترین رهبری موجود را با امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری تجربه کردیم. یکی از مهم‌ترین خصوصیات رهبری حکیم انقلاب اسلامی، حکمت ایشان است. حکیم فردی است که مانع ظلم می‌شود. حکمت ریشه در تشخیص دارد و سب ایجاد تمایز میان حق و باطل می‌شود.

عاملی تاکید کرد: ایشان در دوران رهبری ۳۰ ساله خویش، علیرغم کارشکنی‌ها، مسیری را ترسیم کردند که مسیر سلامت و تعالی جامعه است. رهبری، جامعه را حکیمانه اداره کردند. یکی دیگر از خصوصیات ایشان، یکپارچگی و نظم فکری ایشان است و یک تعارض در رفتار ایشان مشاهده نمی‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ارزش‌های انقلاب اسلامی بر بنیانی به نام مقاومت تاکید دارد. خداوند در قرآن، کنار توحید به مقاومت تاکید دارد. مقاومت، چتری است که اگر نباشد، بلا نازل می‌شود. رهبری مدام بر ارزش‌های انقلابی و اسلامی تاکید کرده‌اند.

عاملی خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب، دو نکته برجسته وجود دارد؛ نکته اول نگاه حضرت آقا به گذشته، حال و آینده است. عصاره شیوه حکمت چندین ساله ایشان در نگاه مثبت متراکم شده است. جامعه ما از آزردگی پنهانی به نام نگاه منفی رنج می‌برد.

وی افزود: مدام به دنبال آسیب‌ها هستیم. در روانشناسی، مبحثی به نام اضطراب پنهان هست که فرد استرس دارد اما دلیلش را نمی‌داند. رهبری در هفت محوری که برای آینده ذکر کرده‌اند، تمام به محورهای مثبت پرداخته‌اند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بنیان توسعه غرب، تاکید بر ظرفیت‌های خود بوده است. نظام ارجاع‌دهی غرب هم بر همین محور استوار است ولی ما در برجسته‌سازی محورهای تولید شده در کشور، ضعیف هستیم.

ادامه دارد...

320 / 320 سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی سالگرد تاسیس

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سعیدرضا عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی سالگرد تاسیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۱۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی به محیط داخل دانشگاه کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌های مختلف و تعامل با دانشجویان همکاری کنند.

زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی محیط داخل دانشگاه را کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌ها و تعامل با دانشجویان و جذب دانشجویان مختلف همکاری کنند.


وی افزود: همچنین تشکل‌های اسلامی تعامل و ارتباط خود را با سایر تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های اسلامی، کانون های علمی و فرهنگی همچنین کمک به پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را داشته باشند.


وزیر علوم اضافه کرد: ۸۵ ساعت از اوقات فراغت دانشجویان در داخل دانشگاه می‌گذرد و باید برای این زمان برنامه داشته باشیم و همچنین بسیج دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه و خوابگاه‌ها داشته باشد.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی انتظار دارد که اولین نقش خودش را در افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی در داخل دانشگاه رقم بزند و تعامل چهره به چهره با دانشجویان داشته باشد؛ و محیط داخل دانشگاه را یک محیط زیبایی که فکر زیبای بسیج و بسیجی درآن باشد، داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • تاکید بر بهره گیری از توان نخبگان دانشگاهی در حل مشکلات استان کرمانشاه
  • الفت با مفاهیم غنی قرآنی از آسیب‌های مدرن اجتماعی جلوگیری می‌کند  
  • هدررفت ۴۸۸ لیتر در ثانیه آب شرب جلوگیری شد
  • تحصیل ۴۱۸ دانشجوی دکتری در دانشگاه آزاد کهگیلویه و بویراحمد