Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان اصفهان از اجرای طرح شهید بهنام محمدی در مدارس همجوار مساجد همزمان با فصل تابستان با همکاری کانون های مساجد خبرداد.

«مرتضی شکری» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان با اشاره به فعالیت های تابستانه اداره کل آموزش و پرورش در سراسر استان اصفهان اظهارداشت: طرح شهید بهنام محمدی ویژه مدارس همجوار مساجد با هدف تقویت باورهای دینی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: این طرح با مشارکت کانون های مساجد و همچنین فعالیت های عام المنفعه انجام می شود.

 

وی مهارت آموزی دانش آموزان را یکی از اولویت مهم طرح اوقات فراغت اعلام کرد و گفت: مهارت آموزی به دانش آموزان در اوقات فراغت و سال تحصیلی رویکرد مهمی در آموز شو پرورش و نیاز مهم کشور است که باید به آن توجه شود.

 

وی با اشاره به اهمیت کیفیت و کمیت در ستاد های اوقات فراغت، گفت: سال گذشته بیش از هزار و 600 پایگاه اوقات فراغت توسط آموزش و پرورش مدیریت می شد که 250 هزار دانش آموز از خدمات آن بهره مند می شدند.

 

شکری اضافه کرد: پیش بینی می شود امسال 20 درصد به مخاطبان طرح اوقات فراغت افزوده شود که البته باید نیازسنجی از مخاطبان نیز انجام شود.

 

وی نشاط دانش آموزان در پایگاه های اوقات فراغت را نیز مهم دانست و گفت: شور و نشاط اجتماعی، افزایش مهارت های زندگی، آموزش فضایل اخلاقی و انسانی و غنی سازی اوقات فراغت به جای پر کردن این دوره از سال برای دانش آموزان در پایگاه های اوقات فراغت تامین و همکاری خانواده در این خصوص لازم است.

 

وی طرح هجرت را نیز از دیگر طرح های آموزش و پرورش برای دانش آموزان اعلام کرد و گفت: این طرح با همکاری بسیج دانش آموزی اجرا می شود که در راستای محرومیت زدایی و مهارت افزایی است.

 

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان اصفهان تعامل و همکاری با نهادهای مختلف اداری را برای تقویت برنامه های فرهنگی مهم بیان کرد و گفت: هم افزایی بین بخشی و هم اندیشی و مشارکت اجتماعی عموم مردم برای غنی سازی اوقات فراغت لازم است.

 

وی اظهارداشت: نباید این موضوع مهم به فراموشی سپرده شود بلکه باید از این فرصت برای تقویت ارزش ها، مهارت افزایی و کمک به رشد و تعالی نسل جوان و نوجوانان بهره گرفته شود./

پایان پیام/128

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان مجلس استان بوشهر مسجد روزنامه دهه کرامت مسکن نماز عید فطر شبستان بیرجند بیرجند اصفهان کانون مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۱۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت

صادق ستاری‌فرد در مراسم گرامیداشت هفته سلامت که در دبستان امام هادی برگزار شد، افزود: مکمل یاری و بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان به صورت جدی در حال انجام است، این در حالیست که غربالگری سلامت و هنجاریابی دانش آموزان به عنوان امری مهم باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت بدنی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، آموزش محیط زیست و آموزه‌های زیست محیطی ارائه می‌شود.

ستاری فرد ادامه داد: همچنین با همکاری جمعیت هلال احمر طرح دادرس و ماهر و به عبارتی آموزش کمک‌های اولیه و کمک‌های امدادی به دانش آموزان و خانواده‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه جایگاه حوزه سلامت در برنامه درسی بسیار اهمیت دارد، ابراز امیدواری کرد که با بازنگری برنامه درس ملی، بخشی از برنامه درسی هفتگی به سلامت و بهداشت دانش‌آموزان اختصاص یابد حال آنکه این کار نیازمند توجه جدی است.

وی افزود: امیدواریم در شورای عالی آموزش و پرورش این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا ظرفیت‌هایی برای حوزه بهداشت و سلامت در نظر گرفته شود. باید از ظرفیت‌های مدرسه در پیشبرد سلامت دانش آموزان استفاده کنیم.

تربیت ۴۰۰ دانش آموز مرشد در مدارس تهران

مسعود بهرامی مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران نیز در مراسم گرامیداشت هفته سلامت با بیان اینکه ۴۰۰ دانش‌آموز به عنوان مرشد دانش آموز آموزش دیده‌اند گفت: این دانش‌آموزان از تمام مدارس شهرستان‌های تهران انتخاب شده و در مدارس به هم مدرسه‌ای‌های خود آموزش می‌دهند.

وی با بیان اینکه امروز آیین هفته سلامت در شهرستان ری برگزار شد افزود: به واسطه تکلیف در سند تحول بنیادین دانش‌آموزان باید با موضوع سلامت و تندرسی آشنا شوند.

بهرامی افزود: طرح شهید طوقانی در حال اجراست و این فرهنگ در کنار طرح شهید سلیمانی (فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای، جذب معلمان تخصصی ورزشی) باید گسترش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌ و بختیاری
  • وضعیت مطلوب شیر مدارس در چهارمحال‌وبختیاری
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان
  • زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه و بویراحمد نواخته شد
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد