Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری کیودو گزارش کرد "شینزو آبه" صبح روز چهارشنبه (به وقت محلی) در فرودگاه "هاندا" توکیو گفت که می خواهد از طریق میانجیگری میان ایران و آمریکا به صلح و ثبات منطقه کمک کند.

به نوشته ایرنا، او که به عنوان نخستین رهبر ژاپن بعد از چهار دهه به ایران سفر می کند قصد دارد از ظرفیت روابط دوستانه و سنتی تهران و توکیو برای کاهش تنش ها در منطقه به ویژه میان ایران و آمریکا که به بالاترین حد رسیده است استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبه تاکید کرد که می خواهد از طریق "تبادل صریح دیدگاه ها" به کاهش تنش ها در منطقه کمک کند.

نخست وزیر ژاپن گفت: نگرانی هایی در مورد افزایش تنش ها در خاورمیانه وجود دارد، در حالی که این وضعیت توجه جامعه جهانی را به ضرورت تامین صلح و امنیت منطقه معطوف کرده است ژاپن می خواهد تا آنجا که ممکن است نقش خود را ایفا کند.

برنامه دو روزه سفر "شینزو آبه" به تهران دیدار و گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله "حسن روحانی" رییس جمهوری اسلامی ایران است "تارو کونو" وزیر خارجه ژاپن نیز چند ساعت قبل از دیدار آبه با رییس جمهوری اسلامی ایران، با "محمد جواد ظریف" همتای ایرانی خود دیدار خواهد کرد.

دیدار آبه از تهران که نخستین دیدار یک رهبر ژاپن از ایران بعد از دیدار سال ۱۹۷۸ "تاکئو فوکودا" نخست وزیر وقت ژاپن است به دنبال خروج آمریکا از قرارداد هسته ای ایران موسوم به برجام و بازگشت مجدد تحریم ها علیه ایران انجام می شود، ژاپن عضو برجام نیست اما از این قرارداد بین المللی حمایت کرده است.

سفر آبه به تهران فرصت خوبی برای ارتقا جایگاه دیپلماتیک ژاپن پیش از برگزاری نشست سران گروه جی ۲۰ که روزهای ۸ و ۹ تیر امسال در اوزاکا برگزار می شود، است.

چالش های آبه نیز در سفر به ایران چند بعدی است از جمله اینکه او بتواند راه را برای گفت و گو بین ایران و آمریکا به عنوان متحد دیرین خود از طریق کاهش اختلافات ایجاد کند.

مقامات ژاپن می گویند «آبه نمی تواند یک واسطه باشد، بلکه هدف او از سفر به ایران کاهش تنش ها و افزایش ثبات در خاورمیانه به عنوان تامین کننده انرژی این کشور است».

ایران تا زمانی که آمریکا معافیت های خرید نفت ژاپن را لغو کرد یکی از تامین کنندگان اصلی انرژی توکیو بوده است.

آبه پیش از سفر به تهران حمایت "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا که اواخر ماه میلادی گذشته به ژاپن سفر کرد را جلب کرد، او همچنین پیش از سفر با مقامات عربستان سعودی، رژیم صهیونیستی و امارات تلفنی گفت و گو کرد.

گزارش کیودو می افزاید: به دنبال خروج آمریکا از برجام و بازگشت مجدد تحریم های ایران، تنش ها در خاورمیانه افزایش یافته است ایران هم ماه گذشته میلادی اعلام کرد برخی از تعهدات خود ذیل برجام را تعلیق می کند و ۶۰ روز به طرف های اروپایی برجام مهلت داد تا برای نجات آن کاری کنند.

در ادامه اقدامات تحریک آمیز آمریکا در منطقه، این کشور با اعزام ناو هواپیمابر و بمب افکن به منطقه باعث افزایش تنش ها شد به طوری که حساسیت ژاپن را برانگیخت تا به عنوان یک دوست سنتی و دیرین ایران برای کاهش تنش ها اقدام کند.

پیش از این "شینزو آبه" و "حسن روحانی" ۷ بار با یکدیگر دیدار کرده اند.

قرار است نخست وزیر ژاپن عصر چهارشنبه با استقبال وزیر خارجه ایران، وارد فرودگاه مهرآباد تهران شود او سپس در کاخ سعدآباد از سوی حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال رسمی قرار خواهد گرفت.

 

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اظهارات سرمربی جدید والیبال ایران پس از ورود به تهران

سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از ورود به تهران گفت: یک هدف بزرگ داریم و آن کسب سهمیه المپیک است، روی آن متمرکز هستیم و آن را به دست می‌آوریم.

به گزارش مشرق، موریس موتا پائز روز چهارشنبه پس از ورود به تهران اظهار کرد: من آگاه هستم به این موضوع که والیبال چقدر در ایران مهم است. یادم می‌آید که از سال ۲۰۱۴ تا الان رشد یافته است و ایرانی‌ها والیبال را دوست دارند.

وی با بیان این‌که من می‌توانم به خوبی این موضوع را احساس کنم، تصریح کرد: امیدوارم که در ایران با هم کار خوبی انجام دهیم. برای همکاری با فدراسیون و بازیکنان بسیار هیجان زده هستم.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران ادامه داد: من با شما صادق هستم، می‌دانم که همه هواداران اینجا واقعا والیبال را دوست دارند، برای آنها عملکرد تیم بسیار مهم است، اینکه تیم چه کاری انجام می‌دهد؟ چه کسی مربی است؟ چه بازیکنانی حضور دارند؟ اما من واقعا روی کار متمرکز هستم.

وی تاکید کرد: همگی یک هدف بزرگ داریم و واقعا باید روی آن تمرکز کنیم که آن هدف هم راه‌یابی به المپیک پاریس است و تابستان امسال به آن نیاز داریم. نمی‌توانیم این فرصت را از دست بدهیم و باید متمرکز پیش رویم، چون در صورت کسب این نتیجه مردم با ما خوشحال خواهند شد و امیدوارم که چنین باشد.

پائز خطاب به مردم ایران گفت: من خیلی خوشحالم که اینجا هستم و امیدوارم تابستان خوبی را بسازیم و در پاریس ۲۰۲۴ باشیم. این هدف ماست و از حمایت شما متشکرم که در این چالش طولانی با تیم ملی همراه هستید.

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از ۱۶ خرداد تا سوم تیرماه سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعود کننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید که به عنوان آخرین مرحله صعود به المپیک پاریس از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است.

دیگر خبرها

  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • پیام وحید امیری برای سرمربی تیم ملی/ ستاره پرسپولیس قصد خداحافظی ندارد
  • امیری: از مردم برای رای به صحنه‌های ماندگار بازی با ژاپن تشکر می‌کنم
  • وحید امیری: تصمیمی برای خداحافظی از تیم ملی ندارم
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • اولین اظهارات سرمربی جدید والیبال ایران پس از ورود به تهران
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • دلیل حذف ژاپن و صعود ایران از زبان شمس
  • فرانسه: حضور ما در خاورمیانه باعث مهار تنش است!
  • شوک به آسیا؛ ژاپن از جام ملت‌ها حذف شد!