Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@17:06:02 GMT

محمد رضا حافظی را بهتر بشناسیم

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۱۸۹۵

محمد رضا حافظی را بهتر بشناسیم

محمد رضا حافظی غافله سالار و پیر مدرسه سازی در هشتاد و هشت سالگی دار فانی را وداع گفت تلاش های او باعث ساخت یک سوم مدارس توسط خیرین است.

به گزارش خبرنگار آموزش وپرورش خبرگزاری شبستان، هشتاد و هشت سال داشت. در هشت دهه زندگی مسیر خدمت به مردم را برگزید. سال 1378 مجمع خیرین مدرسه ساز با اعضای کم توسط حافظی و چندی از خیرین با مجوز از وزارت آموزش و پرورش راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیست سالی بود که رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز بود. فعالیت ها و تلاش های او تاجایی بود که طی این 20 سال تعداد 650 هزار خیَر عضو مجمع شدند.

 

در هر مراسمی که مربوط به افتتاح مدارس خیَر ساز بود او هم حضور داشت. او پیر مدرسه سازی شده بود اما از این پیری لذت می برد و  همیشه باصلابت سخن از مدرسه سازی و خیرین  می گفت.

 

«محمد رضا حافظی»، متولد 1310 در خطه مردان بلند همت و والا گوهر لرستان و در شهربروجرد متولد شد.

 

او دکتری مدیریت را ازیکی  دانشگاه های کالیفرنیا گرفته است و عضو کمیسون ملی یونسکو بود. پدرش  محروم «مصطفی بروجردی» بنیان گذار صنعت برق کشور است.

 

محمدرضا حافظی بیست سال ریاست مجمع خیرین مدرسه ساز را برعهده داشت وبا دوستان خیرخواه با عزم و اداره در یک مسیر معنویی گام بر داشتند و در جای جای ایران مدرسه ساختند.

 

حافظی ثروتمند بود اما قلب او بیش از داراییش وسعت داشت. حساب بانکی را به خوش قلبیش گره زده بود، هرجا گوشه ایران کم و کاستی بود، با سرمایه اش و دوستان خیـّرش جبران می کرد  و برای دانش آموزان و آینده سازان کشور خانه دانش و فضیلت  می ساخت.

حافظی از تلخی های زندگی اینگونه روایت می کند: «زندگی تلخی هایی دارد. معیشت الهی بعضی وقت ها تعلق می گیرد که تلخی ها منتهی به موفقیت شود و موفقیت به شیرینی تبدیل شود.» او هنگامی از این تلخی ها سخن می گفت، بغض می کرد شاید سخت تر و جانگدازتر از مرگ فرزند برای آدمی وجود نداشته باشد. حافظی داغ فرزند دیده بود.

 

پسرش «امیرحسن حافظی» در سن 24 سالگی و عروسش «مریم مهدوی» حدود 19 سال پیش هنگامی که قرار بود به زودی مراسم عروسی آن ها برگزار شود بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.

 

محمد رضا حافظی که در آن زمان ها تازه به مجمع خیرین مدرسه ساز پیوسته بود و در مراسم تشییع پسرش متوجه حضور تعداد زیادی از مردم شد و تعجب کرده بود، متوجه شد این مردم به خاطر او نیامدن بلکه به خاطر کارهای نیکی که پسرش بدون خبر پدر انجام داده آمده اند.فعالیت های نیک پسر او را در مسیر جدیدی قرار داد. او تصمیم گرفت خانه ای که برای پسرش در خیابان آفریقای پایتخت خریده بود بفروشد و هزینه آن را صرف مدرسه سازی کند.

 

یک مدرسه با نام «امیرحسن حافظی» ساخت. یک هزار و دویست  دانش آموز در این مدرسه مشغول تحصیل شدند و او امیر را در تک تک این دانش آموزان یافت. او در جاهای محروم کشور بیش از 14 مدرسه ساخته است. اما هزاران مدرسه با همت و تلاش های او توسط خیرین ساخته شده اند تا جایی که یک سوم مدارس کشور توسط خیرین ساخته شدند.

 

غافله سالار مدرسه سازی روز بیست و یکم خردادماه دار فانی را وداع گفت به روح بزرگش به فرزندش پیوست. مراسم وداع با دکتر«محمدرضا حافظی» به امامت آیت الله کاشانی روز پنجشنبه (بیست و سوم خردادماه)در مدرسه عالی شهید مطهری واقع در میدان بهارستان برگزار می شود.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان استان بوشهر مجلس دهه کرامت اردبیل مسکن نماز عید فطر روزنامه صنایع دستی ایلام وزارت آموزش وپرورش خیرین مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۱۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر آموزش و پرورش شهرستان خواف گفت: با حضور معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان، فرماندار خواف و مسوولان ادارات و نهاد‌ها مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان بهره برداری شد.

روح الله غلامپور سدهی افزود: این مدرسه با ۳۶۳ متر مربع زیربنا با اعتبار۴۲ میلیارد ریال با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ساخته شد

وی گفت: در راستای طرح سه شنبه‌های امیدآفرین، از سال گذشته تاکنون هر سه شنبه یک مدرسه با همراهی خیران و اعتبارات دولتی و معادن در مناطق شهری و روستایی خواف به بهره برداری رسیده یا کلنگ زنی شده است.

مدیر آموزش و پرورش خواف افزود: در یک سال گذشته ۶۰ تفاهم نامه توسط شرکت‌های صنعتی و معدنی و ۱۶۴ تفاهم نامه توسط خیرین مردمی برای ساخت مدارس در شهرستان خواف امضا شد.

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار قم بر‌ حمایت از خیرین مدرسه‌ساز
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است
  • برآورد یک میلیاردتومانی برای ساخت بیمارستان ٣٢٠ تختخوابی شهید کلاهدوز قوچان
  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیر ساز در خوی
  • افتتاح مدرسه ۶ کلاسه در شهر نشتیفان خواف
  • مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است
  • «رضاخان را بهتر بشناسیم»