Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-24@00:37:22 GMT

هدف شینزو آبه از سفر به ایران از زبان مطهری و بروجردی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۲۰۰۳

هدف شینزو آبه از سفر به ایران از زبان مطهری و بروجردی

به گزارش وانانیوز، 

همچنین علی مطهری، نماینده تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، ضمن اشاره به سفر آبه شینزو به تهران، در خصوص هدف سفر او گفت: به درستی نمی‌دانم که هدف او از سفر به تهران چیست، اما به نظر می‌رسد نخست‌وزیر ژاپن بیشتر به دنبال منافع اقتصادی کشورش است.

او تاکید کرد: ژاپن در حال حاضر، بر اثر تحریم‌ها آسیب می‌بیند و یکی از انگیزه‌های نخست‌وزیر ژاپن از سفر به تهران تامین منافع خودشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما اطلاعی از پیام آنها در این سفر نداریم و باید دید حامل چه پیامی هستند.

واکنش بروجردی به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران

همچنین ایسنا نوشت:

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سفر نخست وزیر ژاپن به ایران در راستای انجام دیدارهای دوجانبه است گفت که با توجه به افزایش سطح مناسبات ایران و ژاپن و اراده طرفین برای تقویت روابط، سفر نخست وزیر ژاپن به ایران انجام می‌شود.

علاءالدین بروجردی با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران گفت: اصل این سفر برای انجام دیدارها و مناسبات دوجانبه است. ما با ژاپنی‌ها رابطه طولانی داریم که بعد از انقلاب رو به گسترش رفته است. قطعاً در این سمت گام‌های بلندتری برای تقویت رابطه برداشته می‌شود.

به گفته وی، ایران و ژاپن به سطح مناسب‌تری از روابط نسبت به گذشته رسیده‌اند. آنها اراده‌ای برای تقویت روابط داشته که این موضوع به نیاز بسیار بالای ژاپن به انرژی گره می‌خورد. آنها به خوبی نقش ایران را در حفظ امنیت منطقه به خصوص موضوع انرژی می‌دانند که تمامی این عوامل دست به دست هم داده تا چنین سفری انجام شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره به سفر وزیر خارجه آلمان به ایران گفت: البته اینگونه سفرها جدید نیست. به خصوص که در دهه گذشته دو بحران بزرگ در منطقه را پشت سر گذاشته‌ایم. یعنی بحران حاکم بر سوریه و عراق که جمهوری اسلامی ایران با همکاری نیروهای نظامی دولت‌های این کشور موضوع را حل کرد و توانست آمریکا و سیاست‌هایش را شکست دهد. این نشان دهنده تأثیرگذاری جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه است. بر همین اساس کشورها می‌دانند که بدون حضور و نظرات ایران مشکلات منطقه حل نمی‌شود. کما اینکه سیاست ما هم برقراری صلح و امنیت پایدار در منطقه است.

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۲۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی فوتسال تاجیکستان: صعود تیم های فارسی زبان باعث خرسندی است

سرمربی تیم ملی فوتسال تاجیکستان نسبت به صعود ۳ تیم فارسی زبان ایران، افغانستان و تاجیکستان ابراز خرسندی کرد.

به گزارش مهر، تیم ملی فوتسال تاجیکستان در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا موفق شد با کسب تساوی برابر ژاپن ۴ امتیازی شود و به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک چهارم نهایی شود و در این مرحله باید به مصاف افغانستان برود.

وحیدوف سرمربی تیم ملی فوتسال تاجیکستان در خصوص عملکرد تیمش گفت: در بازی با ژاپن موفق شدیم به تساوی برسیم و در رده اول گروه قرار بگیریم. ژاپن برای اولین بار از مرحله گروهی بالا نیامد.

او در خصوص دیدار با افغانستان در مرحله یک چهارم نهایی گفت: باعث خرسندی است که هم ایران، هم افغانستان و هم تاجیکستان به عنوان ۳ کشور همزبان صعود کردیم. با با تیم افغانستان قبلاً بازی کرده ایم و شناخت خوبی از این تیم داریم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جام‌ ملت‌های آسیا - ۲۰۲۳؛ زور چین به تاجیکستان نرسید ضیافت پنالتی‌ها را تاجیکستان از امارات برد/ شگفتی‌سازی فارسی زبان‌ها ادامه دارد

دیگر خبرها

  • توصیف جالب ایران توسط نخست وزیر پیشین قطر
  • نخست وزیر پیشین قطر خطاب به اعراب: به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید!
  • دلیل حذف ژاپن و صعود ایران از زبان شمس
  • سرمربی فوتسال تاجیکستان: صعود تیم های فارسی زبان باعث خرسندی است
  • خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی (فیلم)
  • (ویدیو) خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • ببینید | نخست‌وزیر پاکستان به زبان فارسی به رئیسی خوش آمد گفت‌
  • خوش آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی + فیلم
  • فیلم/ خوش‌آمدگویی نخست وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی
  • فیلم| خوش‌آمدگویی نخست‌وزیر پاکستان به رئیسی به زبان فارسی