Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@23:58:24 GMT

تاکسی‌های پرنده، این بار در آسمان ملبورن

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۲۰۲۶

تاکسی‌های پرنده، این بار در آسمان ملبورن

تارنمای بی بی سی انگلیسی روز چهارشنبه گزارش داد، پرواز آزمایشی تاکسی‌های پرنده این شرکت از سال ۲۰۲۰ میلادی در آسمان ملبورن آغاز شده و مسافران از سال ۲۰۲۳ می‌توانند در ازای پرداخت هزینه تعیین شده از این سرویس تاکسیرانی استفاده کنند.

به این ترتیب ملبورن نخستین شهر بین‌المللی است که به فهرست شهرهایی چون لس‌آنجلس و دالاس که سرویس تاکسی‌های پرنده اوبر ایر (Uber Air) برای نخستین بار در آنها به طور آزمایشی اجرا خواهد شد ملحق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت های متعددی در حال طراحی و ساخت تاکسی‌های پرنده به عنوان وسیله‌ای برای حمل و نقل مسافر در آینده هستند.

به گفته اوبر، گسترش صنعت مسافربری هوایی می‌تواند از شدت ترافیک در شهرها بکاهد.

شرکت تاکسیرانی اوبر با مدیریت دارا خسروشاهی ایرانی تبار در پروژه تاکسی های پرنده خود با ناسا و ارتش آمریکا همکاری می‌کند و دو شرکت هواپیماسازی Embraer و Pipistrel را برای این منظور به خدمت گرفته است. این کمپانی سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد لابراتوری را برای ساخت تاکسی‌های پرنده در پاریس افتتاح کند.

اما اوبر در نقشه‌های بلند پروازانه خود تنها نیست. دوبی نخستین پرواز آزمایشی سرویس پهپاد مسافربری خود را در سال ۲۰۱۷ انجام داد و شرکتی که به لری پیج بنیانگذار گوگل تعلق دارد، از یک تاکسی پرنده برقی و خودکار رونمایی کرده است که می تواند تا سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

علمی **۹۴۱۸**۱۴۸۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آمریکا استرالیا تاکسی هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۲۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت واحد رفع نقص کارت داوطلبان کنکور سراسری در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری از امروز تا چهارشنبه پنجم اردیبهشت با مراجعه به نشانی sanjesh.org می‌توانند کارت آزمون خود را دریافت کنند.

داوطلبانی که در دو گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی علوم ریاضی، علوم انسانی و یا علوم تجربی شرکت کرده اند به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی دارای دو کارت آزمون هستند.

داوطلبان متقاضی پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو - معلم نیز در گروه آزمایشی خود دارای یک کارت ورود به جلسه هستند.

آزمون سراسری ۱۴۰۳ در حوزه امتحانی کیش، در پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران روز‌های ششم و هفتم اردیبهشت برگزار می‌شود.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن برگه کارت شرکت در آزمون و اصل کارت ملی و یا شناسنامه عکس‌دار الزامی است.

داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و یا پایگاه پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران به نشانی kish.ut.ac.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • فردا، آخرین مهلت دریافت کارت کنکور
  • فعالیت واحد رفع نقص کارت داوطلبان کنکور سراسری در کیش
  • بازداشت ۳ نفر در آلمان به ظن جاسوسی سطح بالا برای چین
  • دلیل واقعی قطعی مداوم سرویس‌های متا
  • توزیع کارت بیش از یک میلیون کنکوری
  • توسعه بازار بین‌الملل دیپلماسی جدید شرکت ارتباطات زیرساخت
  • تو فرار کن، داد زدنش با من!
  • قطار ملی مترو در حال طی کردن مراحل آزمایشی برای ورود به ناوگان
  • ۷۰ درصد تاکسی های قزوین فرسوده هستند
  • واگن‌ ملی مترو در حال گذران مراحل آزمایشی/ برنامه خاصی برای مسکن نداریم