Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-25@01:41:03 GMT

پروژه هفت دره با مشکلات زیست محیطی مواجه نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۲۰۸۹

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: پروژه هفت دره با مشکلات زیست محیطی مواجه نیست و روند ساخت آن ادامه دارد.به گزارش بلاغ،حکمت‌اله داووی امشب در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار کرد: اگر پروژه هفت دره با مشکلات زیست محیطی مواجه باشد، اداره‌کل محیط زیست جلوی آن را خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در مورد پروژه یاد شده هیچ نامه‌ای از سوی مسؤولان محیط زیست استان قزوین نیامده است به همین دلیل روند ساخت آن ادامه خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: اعضای شورا بازدیدی از هفت دره داشته باشند و طی جلسه‌ای با متولیان مربوطه سؤالات خود را طرح و پاسخ‌های لازم را دریافت کنند تا قانع شوند.

این مسؤول بر احیای صنایع دستی تاکید کرد و گفت: باید توانمندسازی روستاییان در رشته‌های سبدبافی، موج‌بافی و گلیم‌بافی در دستور کار باشد تا اقتصاد این قشر بهبود یابد.

 در ادامه جلسه احد چگینی با بیان اینکه همه اعضای شورا نماینده مردم هستند و هر یک نگاه متفاوتی نسبت به اجرای پروژه‌ها دارند، بیان کرد: اگر سؤالی توسط اعضا در شورا مطرح می‌شود باید مسؤولان شهرداری پاسخگو باشند و توضیحات لازم را ارائه دهند.

وی ابراز کرد: عملکرد شهرداری عملکرد اعضای شوراست به همین دلیل اعضا به مسؤولان شهرداری کمک می‌کنند ولی این دلیل نمی‌شود که از آنها سؤال نپرسند و نسبت به فعالیت‌شان انتقاد نکنند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین یادآور شد: انتقادهای اعضای شورا از حب و بغض نیست و یا تخریب شهرداری هدف قرار ندادند که برخی‌ها از گفتن این انتقادها ناراحت شده و عکس‌العمل نشان می‌دهند.

چگینی به پروژه کمربندی سبز اشاره کرد و گفت: اگر سؤال‌هایی در اجرای این پروژه وجود دارد باید متولیان امر پاسخگو باشند تا اعضای شورا قانع شوند.

وی یادآور شد: در شیراز پروژه‌ای در بستر رودخانه اجرا شده و موجب وقوع حادثه تلخی شد، این پروژه نباید در قزوین اجرا شود و عملکرد اعضای شورای فعلی را زیر سؤال ببرد.

در ادامه جلسه، سعید دقیقی بیان کرد: هفت دره از پروژه‌های فاخر شهر قزوین است و همه اعضای شورا به اجرایی شدن آن رای دادند.

وی اضافه کرد: اکنون بعد از سه سال که هزینه‌هایی در اجرایی شدن هفت دره انجام شده، برخی اعضای شورا حرف از توقف آن می‌گویند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ابراز کرد: اگر چنین پروژه‌ای متوقف شود یعنی سرمایه‌های مردم در این سه سال بیرون ریخته شده و این درست نیست.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: نظام مسائل نواحی شهری را با حضور مدیر منطقه و مدیر ناحیه مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، جلسه کمیسیون شهرسازی، خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست محسن حق‌شناس نایب‌رئیس و با حضور علی‌فرمانی رئیس شورای شهر و ولی چگینی عضو شورای اسلامی شهر قزوین، معاونان خدمات شهری مناطق و مدیران نواحی و شورایاران نواحی عظیمیه و اسماعیل‌آباد، شهید بابایی و اندیشه و با هدف بحث و بررسی مشکلات این نواحی در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

محسن حق‌شناس، نایب‌رئیس و رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین در سخنانی ضمن تاکید بر استمرار نشست با شورایاران نواحی اظهار کرد: یک‌بار مشکلات کل نواحی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهیم و سپس نظام مسائل نواحی شهری را با حضور مدیر منطقه و مدیر ناحیه مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

وی اضافه کرد: همچنین در ادامه مسیر موارد مطرح شده توسط گروه نظارت و پیگیری شورا پیگیری خواهد شد و امیدواریم مشکلات در اسرع وقت رفع شود.

لزوم تعریض جاده قزوین به نجف‌آباد

محمودی شورایار ناحیه اندیشه به بیان مشکلات این ناحیه پرداخت و گفت: ساماندهی جاده اصلی و روکش آسفالت، تأمین روشنایی جاده، درختکاری بوستان، کمبود نیروی خدماتی پسماند، ساماندهی کوچه‌ها و رسیدگی به جداول، کمبود وسیله نقلیه، نصب ست‌های ورزشی در جاده سلامت، وجود افاغنه در منطقه، تعریض جاده قزوین به نجف آباد از جمله مهم‌ترین مشکلات این ناحیه است..

حجت‌الاسلام انصاری شورایار ناحیه عظیمیه و اسماعیل‌آباد هم در سخنانی به تشریح مشکلات این ناحیه از جمله نبود سیستم جمع‌آوری فاضلاب شهری، نبود سالن ورزشی، نبود چراغ روشنایی در مسیر اسماعیل آباد، تیربرق‌های فرسوده در کوچه‌ها، ایجاد فضای سبز و بوستان، توجه به نظافت کوچه‌ها و نظارت بر نخاله‌های ساختمانی پرداخت.

در ادامه جلسه، مسئول ناحیه شهید بابایی و شهید بهشتی در سخنانی به بیان مشکلات این ناحیه از جمله هرس درختان در محلات تابعه این ناحیه، روکش آسفالت در برخی خیابان‌ها و کوچه‌ها، توجه بیشتر سازمان عمران به منطقه، توجه به بهسازی بوستان‌های ناحیه، نظافت سرویس‌های بهداشتی و جدول‌گذاری در سطح ناحیه اشاراتی داشت.

همچنین مافی شورایار ناحیه اسماعیل‌آباد هم در سخنانی ضمن بیان مشکلات این ناحیه از جمله نامشخص بودن حریم رودخانه و جدول‌گذاری و آسفالت آن، تعیین تکلیف کوچه طلاییه و نظارت بر کار تاکسی‌ها خواستار تشکیل جلسات بررسی مشکلات در سطح این ناحیه شد.

به گزارش ایمنا، پس از بیان مشکلات مطرح شده توسط هر کدام از شورایاران نواحی در ادامه هر کدام از مسؤلین نواحی به بیان توضیحات و اقدامات خود در خصوص حل مشکلات این نواحی پرداختند. در این جلسه رئیس و اعضای کمیسیون ضمن بررسی مشکلات نواحی بر لزوم پیگیری با برخی دستگاه‌ها برای برطرف نمودن مشکلات تأکید کردند.

کد خبر 747565

دیگر خبرها

  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • نظام مسائل نواحی شهری قزوین با حضور مدیران مناطق پیگیری می‌شود
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • برش استانی فرهنگی قزوین از برش‌های مستغنی و باکیفیت کشور است
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • پروژه‌های خُرد محلات کمتر برخوردار را در اولویت قرار دهیم
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند