Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا ساعی، نماینده تبریز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به منظور کنترل استفاده از مواد مخدر میان جوانان و نوجوانان نیازمند آموزش و آگاهی است.

در مصرف موادمخدر در کشور با کاهش سن روبرو بودیم و بر اساس شنیده‌ها استفاده از مواد مخدر "گل" در میان دانشجویان روایج پیدا کرده است.

به منظور کنترل استفاده از مواد مخدر میان جوانان و نوجوانان نیازمند آموزش و آگاهی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قدم اول باید خانواده پیش گام شوند. ارتباط عاطفی میان اعضای خانواده از جمله میان پدر، مادر و اعضای خانواده اگر پررنگ باشد و اگر بتوانند همدلی صورت بگیرد بسیاری از این موارد کنترل می‌شود.

اینترنت و فضای مجازی در شرایط کنونی موجب دوری اعضای خانواده شده است و میزان گفت و گوی خانوادگی بسیار مهم است. تکنولوژی و پیشرفت‌های علمی مهم است، اما باید در جهت رفاه، آسایش و امنیت انسان استفاده شود.

خانواده رکن اساسی در هر جامعه‌ای است و فرد را نمی‌توان جدا از خانواده تصور کرد و تمام پیشرفت‌ها باید در جهت آسایش خانواده باشد و موجب انسجام خانواده شود و اگر این اتفاق نیفتد خطری به دنبال دارد و این فرصت تبدیل به یک تهدید شده است.

باید از سوی خانواده و جامعه به نوجوانان و جوانان آگاهی داده شود و بجای اینکه تنها مواد مخدر را نهی کنیم اثرات و عواقب آن را بازگو کنیم؛ بنابراین بعد از خانواده نیازمند دادن آگاهی از سوی وزارت آموزش و پرورش هستیم. در این راستا صداوسیما و گروه‌های مختلف فضای مجازی هم می‌توانند موثر باشند. البته نباید تنها به هشدار اتکا کرد بلکه باید نتیجه استفاده از مواد مخدر را هم برای نوجوانان و جوانان عنوان کرد.

شرایط اقتصادی در گرایش به استفاده از مواد مخدر تاثثیر ندارد، چون در قشر مرفه نیز شاهد استفاده از مواد مخدر هستیم البته جنس و نوع مواد تغییر می‌کند. اما کسانی که خلاء عاطفی دارند به استفاده از مواد مخدر روی می‌آورند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: زهرا ساعی مواد مخدر مجلس شورای اسلامی فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۲۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان در جلسات 472 و 473 شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور اعضای این شورا که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، به تصویب رسید.

دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره گفت: با توجه به نبود ساختار فرابخشی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی فعالیت ها و امور مربوط به دوره نوجوانی؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی در آبان سال گذشته مصوب کرد که امور مربوط به دوره نوجوانی به وظایف شورای عالی جوانان الحاق و اضافه و در این راستا اساسنامه شورای عالی جوانان تکمیل شود.

غلامرضا بصیرنیا افزود: اساسنامه اصلاحی شورای عالی نوجوانان و جوانان در جلسه 472 شورای معین طرح و بررسی شد و در بخش اهداف، وظایف و ترکیب این شورا؛ برنامه‎ ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی فعالیت برای دوره نوجوانی نیز لحاظ شد.

همچنین با توجه به ضرورت چابک سازی ساختار و به منظور تسهیل در فرایند تصمیم گیری و پیشبرد امور مهم در دوره نوجوانی و جوانی؛ ترکیب شورای عالی نوجوانان و جوانان با رویکرد کارآمدسازی و اثربخشی به سمت تعدیل و تغییر سوق داده شد و مقرر شد در ترکیب آن با توجه به ضرورت حاکمیت یک نگاه جامع و تخصصی نسبت به امور و مسائل مهم نوجوانان و جوانان؛ از حضور و مشارکت متخصصان حوزه های مختلف و دستگاهها ذی ربط حسب مورد نیز استفاده شود.

دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین گفت: در جلسه 473 این شورا؛ به استقبال چشمگیر از آیین مذهبی اعتکاف و افزایش تعداد معتکفین به ویژه نوجوانان و جوانان در مقایسه با سنوات قبل اشاره شد و در ادامه اساسنامه ستاد مرکزی اعتکاف طرح و بررسی شد و به زودی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد که امید است با تشکیل این ستاد؛ شرایط و بستر مناسب برای رشد و گسترش فرهنگ و آئین متعالی اعتکاف در سطح ملی و بین‌المللی فراهم آید.

دیگر خبرها

  • استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • کشف و ضبط ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در بروجرد
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی
  • ۶۶ کیلوگرم مواد مخدر در اندیمشک کشف شد
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • مواد توهم‌زا موجب تسریع در روند مرگ سلولی می‌شود