Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حمید رضا کیخایی اظهار داشت: طرح‌های مذکور شامل ۱۸ مجتمع آبرسانی برای ۲ هزار و ۲۵ روستا در سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: با اتمام عملیات اجرایی این طرح‌ها شاخص بهره مندی جمعیت روستایی سیستان و بلوچستان حدود ۵.۲۱ درصد ارتقا خواهد یافت که برای محقق شدن این موضوع به اختصاص اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این شرکت هم اینک ۲۷ مجتمع آبرسانی دیگر را که شامل هزار و ۴۲۵ روستاست در دست مطالعه دارد که با اتمام مطالعات و اختصاص اعتبارات مورد نیاز عملیات اجرایی آن‌ها انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی علاوه بر اجرای مجتمع‌های شاخص آبرسانی و انجام مطالعات مربوطه، ۵۲۴ پروژه را با پیشنهاد اعتباری حدود ۴۲۸ میلیارد تومان برای امسال در دست اجرا دارد که با تصویب موارد پیشنهادی و اختصاص اعتبارات مورد نیاز نسبت به انجام تعهدات مربوطه اقدام خواهد شد.

کیخایی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان دارای پنج هزار و ۵۹۴ روستای دارای سکنه با جمعیت یک میلیون ۴۱۶ هزار و ۷۳۳ نفر بوده که از این تعداد ۲ هزار و ۸۶۸ روستا با جمعیت یک میلیون و ۱۱۵ هزار و ۷۲۰ نفر تا پایان سال ۹۷ از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شده‌اند.

وی افزود: در سال‌های گذشته بالغ بر ۱۵ هزار کیلومتر خطوط انتقال و شبکه داخلی به همراه ۲۲۵ هزار مترمکعب مخازن ذخیره در سیستان و بلوچستان توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی اجرا شده است.

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان بیان کرد: شاخص بهره مندی جمعیت روستایی این استان از نعمت آب آشامیدنی سالم ۶۳ درصد بوده که این شاخص برای کل کشور ۷۵ درصد است.

وی مجموع روستا‌های فاقد تأسیسات آب آشامیدنی را هزار و ۲۵۷ روستا با سرانه ۱۵ لیتر در شبانه روز عنوان کرد و گفت: این تعداد روستا با تانکر آبرسانی سیار می‌شوند.

کیخایی پراکندگی روستا‌ها با میانگین ۴۵ کیلومتر، شرایط سخت اقلیمی، کمبود منابع مالی و تخصیص محدود اعتبارات بصورت اسناد خزانه را از جمله عوامل مهم در کندی عملیات اجرایی طرح‌های آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

انتهای پیام/گ

اجرا پروژه های  آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت نیرو اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۲۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است

مجید محبی با بیان اینکه بیشترین بارندگی با ۲۷۰ میلی متر در زرآباد سیستان و بلوچستان گزارش شد، گفت: در حال حاضر سه هزار نیروی امدادی، خدماتی و انتظامی در قالب ۷۰۶ تیم عملیاتی به همراه ۷۴۵ دستگاه ماشین آلات در حال کمک رسانی در مناطق درگیر سیلاب استان هستند.

وی ادامه داد: در این راستا از مجموع ۳۲۹ راه روستایی بسته شدن ناشی از سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۲۲۸ مسیر بازگشایی شده است.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: تمام تلاش ما بر آن است تا ارتباط در مسیر‌های ارتباطی جنوب استان به منظور انجام خدمات امدادی برقرار شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی توسط این اداره‌کل، از تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری محلی در این استان خبر داد.

محسن حیدری اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های محلی (پیرو هشدار سطح زرد شماره پنج) در سیستان و بلوچستان تشدید می‌شود.

وی عنوان کرد: از بعدازظهر سه شنبه تا شب پنجشنبه (چهارم تا ششم اردیبهشت)، برای شهرستان‌های زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، لاشار، دلگان، ایرانشهر، سرباز، سراوان، گلشن، مهرستان، سیب و سوران، بمپور، راسک، قصرقند، ارتفاعات جنوب غرب به ویژه شهرستان‌های فنوج، نیکشهر و ارتفاعات شمالی سواحل در برخی نقاط رخداد رگبار و رعد و برق شدید و بارش تگرگ و تند باد شدید موقتی به ویژه در ساعت بعد ظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به شهروندان توصیه کرد؛ کوهنوردان از فعالیت‌های کوهنوردی پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در زمان بارندگی خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • ارسال تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان از سوی شرکت آبفای یزد
  • وصل شدن برق تمام روستا‌های سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد
  • آب آشامیدنی کنارک پایدار شد
  • آبرسانی به 70 روستای استان همدان در سال 1402