Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد دولت آمریکا از فشار کاخ سفید به عربستان سعودی در خصوص تحقیقات مربوط به قتل جمال خاشقجی خبر داده است. ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یک مقام دولت آمریکا گفت: کاخ سفید در حال اعمال فشار بر عربستان سعودی است تا ریاض نشان دهد پیشرفت‌های ملموس و محسوسی در خصوص تحقیقات قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی حاصل شده و عاملان اصلی این جنایت پاسخگو خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت آمریکا رسما از مقام‌های سعودی خواسته است تا در آستانه سالگرد قتل خاشقجی این اقدامات را انجام دهند.

این مقام آمریکایی در ادامه ضمن رد انتقادات مطرح شده علیه مواضع دولت ترامپ در قبال رژیم آل سعود در خصوص قتل خاشقجی، گفت: این مساله همچنان یک موضوع بسیار داغ است و آنها باید این مساله را جدی بگیرند.

آمریکا 16 روز پس از قتل خاشقجی مجوز انتقال فناوری هسته‌ای به عربستان را صادر کرد

 

نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه با استناد به گزارش‌های اطلاعاتی درباره دخالت محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در قتل خاشقجی، تلاش‌های خود را برای جلوگیری از فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی افزایش داده‌اند.

این مقام آمریکایی افزود: سعودی‌ها باید تحقیقات خود درباره قتل خاشقجی را کامل کنند و در آستانه سالگرد قتل وی، اقدامات لازم را انجام دهند.

البته این مقام آمریکایی به این مساله اشاره نکرده است که اگر مقام‌های سعودی درخواست واشنگتن را انجام ندهند، با چه تبعاتی روبرو خواهند شد.

مواضع دولت ترامپ در قبال قتل خاشقجی تاکنون موجب انتقادات گسترده و وسیع بین‌المللی شده است.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط خاشقجی گیت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خاشقجی گیت خاشقجی گیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۲۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد

به گزارش جام جم آنلاین، دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت: آمریکا با استفاده از حق وتوی خود مانع متهم شدن رژیم صهیونیستی بر سر جنایت‌های غزه می‌شود.

«اَگنِس کالامارد» دبیرکل سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه اعلام کرد: آمریکا مانع متهم شدن اسرائیل به نقض حقوق بشر در غزه می‌شود.

اَگنِس کالامارد با اشاره به نقض گسترده حقوق بشر در جهان گفت: به ویژه در شش ماه گذشته آمریکا از مقامات اسرائیلی در برابر نظارت بر ارتکاب نقض متعدد حقوق بشر در غزه، حفاظت کرده است.

دبیرکل سازمان عفو بین الملل گفت آمریکا با استفاده از وتوی آتش بس ضروری در غزه، جایگاه شورای امنیت سازمان ملل را بی معنا کرده است.

آمریکا تاکنون ۳ بار قطعنامه‌های شورای امنیت درباره جنگ غزه را وتو کرده است.

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • هشدار نهادهای فلسطینی در خصوص هتک حرمت مسجدالاقصی در عید پسح
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند