Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش پایگاه خبری امتداد، این بانک تا کنون به ۴میلیون و ۷۵۷هزار نفر تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده که از این میزان تعداد ۷۵۲هزار فقره با مبلغی بالغ بر ۸۲هزار میلیارد ریال در سال ۹۶اعطا شده است. پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به یک میلیون نفر از نیازمندان واجد شرایط به ویژه در حوزه های اشتغالزایی و کارآفرینی و حمایت از تولیدات داخلی از برنامه های ترسیمی این بانک برای سال ۱۳۹۷بوده که تا پایان سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۳۴هزار فقره یعنی ۲۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴درصد بیشتر از هدف ترسیمی پرداخت شده است.

طرح‌های اشتغالزایی در بانک قرض الحسنه مهر ایران سه طرف دارد. در این مدل، یک مثلث ایجاد می‌شود. یک ضلع این مثلث بانک قرض‌الحسنه مهر ایران است. ضلع دوم بنیادها و نهادهایی مانند بنیاد برکت، بسیج سازندگی، بهزیستی، بنیاد مسکن و… که متولی ایجاد شغل برای بخش‌هایی از جامعه هستند. ضلع سوم نیز شهروندانی که متقاضی وام برای راه اندازی یک کسب و کار کوچک هستند.

از بانکی صحبت می کنیم که بیش از ۵۲۶شعبه در سراسر ایران دارد. وجود این تعداد شعبه، برای بانکی با قدمت ۱۱ساله نشان از عطش و نیاز جامعه به مهربانی دارد. بانک قرض الحسنه مهر ایران با در اختیار گذاشتن وام های بدون بهره و تنها با کارمزدی معادل صفر تا چهار درصد توانسته است بسیاری از کسب و کارهای کوچک را سامان دهد.

عماد مطهری از شهر فریمان که به شغل پرورش قارچ مشغول است درباره شروع به کارش می گوید: «در سال ۹۲این کار را شروع کردم و با توجه به مشکلاتی که در زمان تولید وجود دارد نیاز به سرمایه در گردش داشتیم که این سرمایه به مبلغ ۱۵میلیون تومان از طریق بانک قرض الحسنه مهر ایران تامین شد. مزیت این وام کارمزد کمی است که از تولیدکنندگان می گیرد و در تولید می تواند کمک کند.»

اشرف خسروجردی می گوید: «حدود ده تا بیست نفر را می شناسم که از این بانک وام های ۵تا ۵۰میلیون تومان با کارمزدهای ۴درصد گرفته اند و تجهیزاتشان را افزایش دادند.» حمید عبدی نیز می گوید: «این بانک نگاه خوبی به خرید جهیزیه دارد و از این کار پشتیبانی می کند.» مهرانه راهزنی می افزاید: «من نمیدانم موسس این بانک کیست اما از زمانی که این وام را وارد شغل خود کردم برکتی به کسب و کارم داده شد؛ چون قرض الحسنه است.»

حسین حقیقت خواه یک شهروند فومنی است که برای توسعه نانوایی خود تقاضای ۵میلیون تومان وام از بانک قرض الحسنه مهر ایران می کند که مبلغی بالاتر از درخواستش یعنی ۷میلیون و هفتصد هزار تومان وام به او تعلق می گیرد. وی می گوید: «من خودم نانوا هستم اما این بانک به من نان رساند.»

معصومه عربی لارهنگ از شهرستان سبزوار می گوید: «سال ۹۲مبلغ ۱۰میلیون تومان از این بانک وام گرفتم و توانستم چرخ خیاطی بخرم و کار تولیدی شخصی دوزی راه بیندازم. کارگرهایم هم با دریافت وام برای خودشان چرخ می خرند و اینجا مشغول به کار می شوند و من باز می توانم برای چرخ های خالی کارگر استخدام کنم.» یکی از این کارگران می گوید: «من از بانک قرض الحسنه مهر ایران تقاضا دارم همینطور که به من وام دادند تا بتوانم با خرید این چرخ، چرخ زندگیم را بچرخانم به خانم های بی سرپرست و بدسرپرست هم این وام را بدهند تا آنها هم چرخ زندگیشان بچرخد.»

احسان پاکروان ساکن شهرستان اسفراین می گوید که تابه حال بالای ۲۰میلیون تومان از این بانک وام گرفته است. وی که تعمیرگاه اتومبیل دارد ادامه می دهد: «سعی می کنم تا حد امکان اجرتم رقابتی و پایین باشد. من این نقدینگی را از بانک قرض الحسنه مهر ایران تامین کردم و این وام موجب رونق کسب و کارم شد و این موضوع در گرفتن اجرت پایین از مشتریانم تاثیرگذار بوده است.»

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در دیدار رئیس و کارکنان بانک قرض الحسنه مهر ایران شعبه بوشهر، اظهار داشت: رضایتمندی مردم از بانک مهر بوشهر نشان از تعامل این بانک با مردم و درک مردم از این است که بانک در مقام خدمت است.

وی با اشاره به سه شکل نظام بانکی، افزود: یک بانک باید در فضای خدمتگزاری اقدامات حمایتی انجام دهد و تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد پایین و اقساط درازمدت به مردم ارائه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یادآور شد: نظام بانکداری کشور دچار بیماری جدی است و اثرات آن به جای دیگر هم اصابت می کند.

وی خواستار تسریع در ارائه خدمات بانکی به ویژه در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری شد و عنوان کرد: روابط عمومی بانک مهر باید کارهای بزرگی که این بانک انجام داده است را با ارتباط گیری با صداوسیما و تولید کلیپ های کوتاه منعکس کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: خدمات به موقع و قرض الحسنه باعث اعتماد و مراجعه بیشتر مردم شده و می تواند این بانک را به عنوان یک مدل و الگو مطرح کند.

وی تاکید کرد: بانک ها در زمینه ارائه خدمات اجتماعی به مردم به ویژه نیازمندان مانند توزیع بسته های معیشتی ورود کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری خواستار افزایش شعبات بانک مهر ایران در استان بوشهر شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد
  • وام بزرگ ۳۰۰ میلیون تومانی را از این بانک‌‎ها دریافت کنید
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • پایان خردادماه آخرین مهلت افتتاح حساب یا تکمیل موجودی جشنواره حساب‌های قرض الحسنه پس انداز بانک ملت
  • پرداخت ۱۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه توسط بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • آشنایی با انواع وام بانک مهر ایران + شرایط و جزئیات دریافت وام از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • شرایط و نحوه دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی طرح مهربانی