Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛با بالا گرفتن لفاظی‌ها میان جو بایدن و دونالد ترامپ، کاخ سفید اظهارات معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که رهبر کنونی ایالات متحده را "تهدید وجودی برای آمریکا" توصیف کرده، "حقیقتا خنده‌دار" دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که پیشتاز ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در میان دموکرات‌هاست، قصد دارد در جمع حامیانش ترامپ را تهدیدکننده "ارزش‌های بنیادین ، هنجارهای دموکراتیک و تضعیف‌کننده موضع آمریکا در جهان" توصیف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزیده‌ای از سخنان او به دست هیل رسیده است.

سارا هاکبی سندرز، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت اطمینانی ندارد ترامپ به ایالت آیووا سفر کند اما سخنانی گفت که احتمالاً دونالد ترامپ بر زبان آورد. سندرز تاکید کرد: این ایده که او رئیس‌جمهوری آمریکا را تهدید بداند واقعاً خنده‌دار است چون او جزو دولتی بود که اجازه داد روسیه در انتخابات ما مداخله کند.

سندرز، دولت اوباما را به بی‌توجهی به توسعه چین و ناکامی در کنترل برنامه‌های هسته‌ای ایران و کره‌شمالی متهم کرد و گفت: بایدن باید توضیحات زیادی بدهد.

ترامپ مرتباً از بایدن انتقاد می‌کند و این نشان می‌دهد که ترامپ بایدن را به چشم تهدید بالقوه در رقابت ۲۰۲۰ می‌بیند. بایدن قصد دارد از سخنرانی آیووا برای انتقاد از تهدید تعرفه‌ای ترامپ علیه مکزیک و چین و ناکامی در رسیدگی به تغییرات آب و هوایی استفاده کند.

ترامپ سه‌شنبه از جو بایدن در آستانه سفر به آیووا انتقاد کرد و گفت: بایدن به لحاظ روانی ضعیف است. فکر کنم بیش از دیگران علیه بایدن وارد رقابت شوم. من دوست دارم علیه افرادی رقابت کنم که به لحاظ روانی ضعیف هستند چون سایرین انرژی بسیار بیشتری دارند. او شکست‌خورده و کندتر از قبل شده است.

بایدن پیشتاز رقبای دموکرات خود در تمامی نظرسنجی‌های ملی است و نتایج چندین نظرسنجی نشان می‌دهد او در ایالت‌های شمال شرقی ایالات متحده شامل میشیگان، ویسکانسین، ایندیانا، اوهایو و پنسیلوانیا و مناطق دیگری که رئیس‌جمهوری کنونی کاخ سفید سال آتی برای انتخاب مجدد باید در آنها پیروز شود، پیشتاز است.

ترامپ گفت: حالا باید به شما بگویم که او شخص متفاوتی است. چهره او نسبت به سابق تغییر کرده است. متفاوت‌تر از قبل عمل می‌کند. حتی او کندتر از سابق هم شده است. نمی‌دانم.

به نظر می‌رسد هدف از سخنان رئیس‌جمهوری آمریکا ایجاد تردیدهایی درباره سلامت جسمانی جو بایدن باشد. براساس نظرسنجی جدیدی، جو بایدن نسبت به ترامپ ۱۳ درصد در سراسر آمریکا جلوتر است. طبق آن، بایدن ۵۳ درصد و ترامپ ۴۰ درصد رای به دست می‌آورد.

ترامپ همچنین بایدن را بابت شکست‌های انتخاباتی در ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸ مسخره کرد و او را "بازنده‌"‌ای توصیف کرد که "هیچگاه بیشتر از یک درصد رای نیاورده و وقتی اوباما او را به عنوان معاون ریاست جمهوری انتخاب کرد در واقع او را از سطل زباله بیرون کشید. من او را "جوی یک درصدی" می‌نامم چون تا زمانی که اوباما وارد کار شود، او عملکرد خوبی نداشت.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین به برخی از نظرسنجی‌ها اشاره کرد که نشان می‌دهند رقبای دموکرات بایدن در حال قدرت گرفتن هستند. ترامپ گفت: اکنون به نظر می‌رسد که او مفلوک می‌شود. به نظر می‌رسد که دوستان چپش به زودی از او سبقت می‌گیرند. وقتی مردی در یک سخنرانی ۷۶ بار به نام من اشاره کند یعنی به دردسر افتاده است.
برچسب ها: بایدن ، ترامپ ، اوباما

منبع: خرداد

کلیدواژه: بایدن ترامپ اوباما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۲۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بار دیگر خواستار توقف جنگ غزه شد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در اظهاراتی خواستار پایان جنگ غزه شد.

وی در گفت‌وگو با اسرائیل هیوم تاکید کرد: باید به جنگ‌تان پایان دهید، ما به صلح نیاز داریم و نباید اجازه دهیم که این وضعیت تداوم داشته باشد.

ترامپ خاطرنشان کرد: اسرائیل باید برحذر باشد زیرا بسیاری از کشورهای جهان و بسیاری از حمایت‌ها را از دست خواهد داد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا پیش از این نیز از «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا هرچه سریع‌تر به جنگ در نوار غزه پایان دهد.

ترامپ روز یکشنبه و در مصاحبه با شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» گفت اگر او رئیس‌جمهور بود، جنگ غزه رخ نمی‌داد.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه درباره جنگ غزه چه حرفی برای نتانیاهو دارد، خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «تو باید به این کار پایان دهی و آن را به سرعت انجام دهی و به دنیای صلح بازگردی. ما به صلح در جهان و خاورمیانه نیاز داریم».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • آخرین پیش‌بینی‌ها درباره انتخابات آمریکا
  • بایدن، پوتین را «قصاب» خطاب کرد!
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • نظرسنجی ها: رقابت ترامپ و بایدن تنگاتنگ است
  • ترامپ: اسرائیل باید جنگ غزه را پایان دهد
  • ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد
  • رئیس‌جمهور مکزیک: ایده دیوار مرزی ترامپ کارایی ندارد
  • رئیس گشت مرزی آمریکا: اوضاع مرز با مکزیک تهدیدی علیه امنیت ما است