Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@01:26:01 GMT

ترفند جدید پتروشیمی‌ها برای فرار مالیاتی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۲۸۵۵

ترفند جدید پتروشیمی‌ها برای فرار مالیاتی

 خبرگزاری فارس: امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های پتروشیمی وقتی که می‌خواهند کالای خود را در داخل کشور بفروشند باید ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند و طبق گزارشی که به فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس رسیده برای این‌که این ۹ درصد مالیات را پرداخت نکنند، با تبانی با یک گمرک عسلویه، صادرات صوری انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این صادرات صوری به این شکل است که کالایی از گمرک صادر نمی‌شود و فقط اسناد و مدارک کاغذی آن به گمرک مربوطه ارسال و مراحل صادرات روی کاغذ انجام می‌شود و بعد شرکت‌های پتروشیمی بعد از این کار، محصولات خود را در داخل به فروش می‌رسانند و بدین ترتیب از پرداخت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده فرار می‌کنند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس اظهار داشت: این گونه اقدام، قاچاق کالا محسوب می‌شود و از طرف دیگر، چون ارزش افزوده را از بین برده‌اند، اختلاس در شرکت‌های پتروشیمی محسوب می‌شود.

خجسته خاطرنشان کرد: فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی به این موضوع ورود پیدا کرده و مستنداتی را نیز در این باره به دست آورده و آن‌ها را بررسی کرده و این که صادرات صوری که در گمرک مربوطه انجام شده، کاملاً برای فراکسیون محرز شده است.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در پایان گفت: مقدمات کار برای ارسال پرونده به مرجع قضایی انجام شده و علاوه بر این فراکسیون طی نامه‌ای به وزیر اقتصاد خواستار توضیح در این باره شده است.

اخبار داغ همتی: منتظر اتفاقات مهم در حوزه مسکن باشید پنهان‌کاری درباره یک اتفاق تلخ در استقلال؟ آیا مغز هسته زردآلو به درمان سرطان کمک می‌کند؟ شاکی جدید پرسپولیس از راه رسید آمار ناامیدکننده بازیکنی که قرار است جانشین مسی و رونالدو باشد

منبع: فردا

کلیدواژه: صادرات صوری فرار مالیاتی پتروشیمی ها خجسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و تشکیل پرونده برای 12 مظنون به فرار مالیاتی

به گزارش قدس خراسان، سید امیر مرتضوی با اعلام این خبر افزود:  طبق بند 7 قانون مالیات‌های مستقیم، و ماده 33 مکرر قانون اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز،  اجاره دادن کارت بازرگانی جرم تلقی شده و ضمن اعمال مجازات‌های مربوطه و ابطال کارت بازرگانی، در صورت احراز فرار مالیاتی، مجازات تعزیری درجه شش برای مرتکب یا مرتکبین نیز، اعمال خواهد شد.

وی گفت: این معاونت ضمن شناسایی اشخاصی که از طریق کارت‌های بازرگانی اقدام به فرار مالیاتی نموده‌اند، مشخصات ایشان را در اختیار مدیرکل محترم امور مالیاتی استان قرار داده و براین اساس از لیست معرفی شده؛ 12 نفر مظنون شناخته شدند، بنابراین ضمن ارجاع پرونده مربوطه به کمیته ویژه مبارزه با فرار مالیاتی استان، مقرر شد، فهرست این اشخاص به عنوان مودیان فاقد اعتبار (صوری)، به دفتر بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان اعلام، و در سامانه مربوطه درج شود.

معاون قضائی رئیس کل در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در این ارتباط ، پرونده تشکیل و در حال رسیدگی و انجام فرآیند حسابرسی مالیاتی است، بدین ترتیب و با این اقدام، ضمن کشف فساد در زمینه فرار مالیاتی، از استمرار این اقدام مجرمانه در سطح استان نیز پیشگیری به عمل آمد.

دیگر خبرها

  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار و معوقات مالیاتی در سال گذشته
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • کشف بیش از ۲۹ میلیارد ریال فرار مالیاتی یک شرکت تجاری در کرج
  • شناسایی و تشکیل پرونده برای 12 مظنون به فرار مالیاتی
  • ابر بدهکاران مالیاتی نقره داغ شدند
  • تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرار‌های مالیاتی
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد مالیات معوق از بدهکاران مالیاتی
  • وصول بیش از ۱۱۰ همت از محل فرار مالیاتی
  • وصول بیش از ۱۱۰ همت از محل فرار ملیاتی
  • وصل بیش از ۱۱۰ همت از محل فرار ملیاتی