Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:28:16 GMT

لزوم مقابله با آتش سوزی های احتمالی مراتع استان تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۲۹۴۵

لزوم مقابله با آتش سوزی های احتمالی مراتع استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، احمد طاهری پیش از ظهر چهارشنبه ر جمع مدیران و مسئولان این اداره کل بر جلوگیری از ورود دام غیرمجاز به مراتع ییلاقی و مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های منابع طبیعی تأکید کرد و گفت: با توجه به آغاز فصل چرای دام در مراتع ییلاقی به ویژه مراتع لار بدون هیچ اغماضی از ورود دام‌های بدون پروانه و مازاد بر ظرفیت به این مراتع جلوگیری به عمل آمده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، ضمن اخراج دام از مراتع، متخلفان به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با اشاره به فرارسیدن فصل گرم سال و افزایش خطر وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی افزود: در حال حاضر مقابله با آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی یکی از اولویت‌های مهم کاری این اداره کل است که در این خصوص لازم است تمامی نیروهای منابع طبیعی در تعامل با دستگاه‌های مختلف اجرایی و امدادی برای اطفا و مهار آتش سوزی‌های احتمالی در جنگل‌ها و مراتع آمادگی لازم را داشته باشند.

وی اجرای پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی را بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری در حوزه‌های آبخیزی اجرا می‌شود که علاوه برداشتن طرح، از لحاظ موقعیت جغرافیایی و سیل خیزی دارای حساسیت ویژه ای باشند.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران خطاب به مدیران منابع طبیعی شهرستان‌ها تأکید کرد: از آنجایی که اقدامات آبخیزداری تأثیر بسزایی در کنترل سیلاب، کاهش فرسایش خاک و تقویت سفره‌های آب زیرزمینی دارد، انجام این اقدامات در سطح حوزه‌های آبخیز استان تهران ضرورتی اجتناب ناپذیر است که از همین رو نیاز است تا از طریق فرمانداری‌ها، اعتبارات از محل ارزش افزوده دهیاری‌ها برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری به جد پیگیری شود.

طاهری از مدیران منابع طبیعی شهرستان‌ها خواست تا نظارت خود را بر اجرای پروژه‌ها افزایش دهند.

کد خبر 4638849

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد طاهری اداره کل منابع طبیعی استان تهران آتش سوزی مراتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۲۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری بوئین میاندشت گفت: طرح کنترل کوچ ومدیریت چرا از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ شروع شد وتا پایان اردیبهشت سال جاری ادامه دارد و از ورود دام به مراتع تا شروع فصل چرا جلوگیری می‌شود.
رضاعلی روستایی، هدف از اجرای این طرح را حفظ خاک، پوشش گیاهی وذخائر ژنتیکی مراتع بیان کردو افزود: ورود زودهنگام دام به مراتع باعث ازبین رفتن پوشش گیاهی می‌شود چرا که دراین زمان گیاه به رشد کافی نرسیده است ازطرفی با توجه به بارش‌های بهاری رطوبت سطح خاک بسیار زیاد است که با ورود دام لد کوب می‌شود وهمین موضوع سبب فرسایش خاک می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی اضافه کرد:مراتع شهرستان بوئین میاندشت درقالب ۵۷ سامانه عرفی تعریف شده است که ۲۲۰۰ بهره بردار آن با ۵۱ هزار راس واحد دامی اززمان شروع فصل چرا به مدت ۱۲۰ روز می‌توانند از مراتع برای تعلیف دام خود استفاده کنند.
شهرستان بویین میاندشت ۱۰۴ هزار هکتار وسعت دارد که ۷۰ درصد از آن منابع ملی با ۳۵۰ گونه گیاهی است که ۳۵ گونه ان ارزش اقتصادی بالایی دارد.

دیگر خبرها

  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه