Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای شهر ساوه گفت: تمام توان خود را بر روی حمایت از ورزش همگانی و محلات شهر گذاشته‌ایم و در کنار آن نیز توجه ویژه‌ای به حوزه ورزش و سلامت کارکنان شهرداری می‌شود، اما مدیریت شهری هیچ تصمیمی برای تیم‌داری ندارد. ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

احمد حاج‌امینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساوه، با اشاره به اینکه لایحه تیم‌داری از سوی شهرداری ساوه منحل شده است اظهار داشت: سلامت جسم و روح مردم، جامعه‌ای توانمند و دانا به همراه دارد و این کار بر عهده اهالی ورزش است که جای تقدیر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری نیز در این زمینه رسالت و وظایفی بر دوش دارد و باید درراستای آن رسالت اقداماتی انجام دهد. اما این رسالت به معنای ورود به حوزه قهرمان‌پروری و باشگاه‌داری نیست. بلکه این امور را باید بخش خصوصی برعهده بگیرد.

وی افزود: شهرداری باید درراستای توسعه ورزش، تسهیل امور مربوط به آن و ایجاد ساختارهای لازم برای ورزش مانند ساختن سالن و باشگاه‌ها در حد توان سرمایه‌گذاری کند. اما اگر شهرداری بخواهد قهرمان‌پروری و باشگاه‌داری انجام دهد و یا در میدان، نقش یک ورزشکار را ایفا کند، مسیری انحرافی را پیموده است.

رئیس شورای شهر ساوه تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های شورای شهر و تاکیدات شهردار ساوه، تمام توان خود را بر روی حمایت از ورزش همگانی و محلات شهر گذاشته‌ایم و در کنار آن نیز توجه ویژه‌ای به حوزه ورزش و سلامت کارکنان شهرداری می‌شود، اما مدیریت شهری هیچ تصمیمی برای تیم‌داری ندارد.

حاج‌امینی ادامه داد: نه شهرداری ساوه در حوزه تیم‌داری و خرید امتیاز تیم‌های ورزشی برنامه‌ای دارد و نه شورای شهر، شهرداری ملزم به این کار شده که تنها بر حسب دستور شهردار در برخی مقاطع برای کمک به برون‌رفت تیم‌های ورزشی شهر، کمک‌هایی به آنها داشته باشد و یا پاداش‌هایی را در ازای کسب موفقیت، به آنها اهدا کند.

وی عنوان کرد: برنامه ما تیم‌داری حرفه‌ای نیست، زیرا همه شهرهایی که به این حوزه ورود کرده‌اند اذعان دارند که هزینه‌کرد سنگین بودجه در حوزه ورزش قهرمانی و تیم‌داری، سبب غفلت آنها از پرداختن به ورزش همگانی شده است.

رئیس شورای شهر ساوه خاطرنشان کرد: کارهای اولویت‌دار دیگری در شهر وجود دارد که باید به آنها بپردازیم، بنایراین به هیچ وجه با تیم‌داری موافق نیستیم .

تیم داری شهرداری ارومیه در فصل آینده منوط به تصویب شورای اسلامی شهر استشهرداری ارومیه در سال 98 قصد تیم داری ندارد؟سالاری: درآمدزایی شهرداری یکی از دلایل افزایش تخلفات ساخت‌وساز در تهران است

حاج‌امینی افزود: آمادگی  داریم تا امور مربوط به ورزش را تسهیل و ورزشکاران گرفتار در پیچ و خم‌های موجود را نجات دهیم. تصدی‌گری ورزش باید برعهده باشگاه‌ها، ورزشکاران و بخش خصوصی باشد، اما کمک به ورزشکاران درراستای ارائه خدمات بهتر به جامعه، وظیفه دولت و نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها است.

وی تصریح کرد: در این زمینه کوتاهی نمی‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا آنچه را که به عنوان سرمایه‌های عظیم ورزش در شهر ساوه وجود دارد مانند فضاهای ورزشی و باشگاه‌ها، دراختیار ورزشکاران قرار دهیم و به هنر و دانش آنها در این زمینه اعتماد کنیم تا تصدی‌گری در ورزش را برعهده بگیرند.

رئیس شورای شهر ساوه با تاکید بر این که تیم‌داری اولویت شهرداری نیست بیان کرد: دغدغه و خواسته امروز بسیاری از شهروندان نه در مناطق و شهرهای کوچک بلکه در کلانشهرها نیز وجود زیرساخت‌های تفریحی و فضای سبز بوده، بنابراین رفع نیازهای مردم در حوزه مدیریت شهری اولویت شهرداری و شورای اسلامی ساوه است.

حاج‌امینی عنوان کرد: سازمان فرهنگی و ورزشی داریم و سالیانه بودجه‌ای به آن اختصاص داده می‌شود که همه جوانان از خدمات آن استفاده کنند چراکه ارتقاء و توسعه زیرساخت‌های ورزشی همواره مورد توجه شورا و شهرداری است و از سویی ما تنها یک رشته ورزشی در ساوه نداریم که دغدغه ما همین رشته باشد.

وی افزود: در این خصوص انتقادهای بسیاری از سوی جوانان و خانواده‌ها به عملکرد شهرداری در رابطه با تک‌روی و توجه به یک رشته بوده است. برای حفظ تیم فوتسال با کمک بخش خصوصی تلاش می‌کنیم، اما اینکه صرفا با بودجه مالی شهرداری فعالیت کنند امکان ندارد و این لایحه توسط شهرداری و شورا اسلامی منحل شده است.

رئیس شورای شهر ساوه با اشاره به اینکه بعضا شایعاتی مبنی بر دودستگی بین اعضای شورا و شهرداری وجود دارد خاطرنشان کرد: بین اعضا اختلافاتی در خصوص برخی مصوبات وجود دارد، اما دو دستگی واختلافی وجود ندارد و با قاطعیت اعلام می‌کنم که طی چند سال اخیر که ازفعالیت شورا در ساوه می‌ گذرد، وحدت و همدلی که بین شورا دوره پنجم وجود داشته در هیچ دوره دیده نشده و دغدغه شورای دوره پنجم دغدغه مردم است.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی پروژه دوچرخه و موتور برقی اشتراکی در مناطق ۱۱ گانه شیراز

رضا محمدیان در حاشیه یکصد و هفدهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: در این جلسه لایحه کمک هزینه شهرداری شیراز جهت کرایه سفر و هزینه ثبت‌نام پروژه دوچرخه و موتور برقی اشتراکی در شهر شیراز بررسی شد.

او افزود: در همین راستا مقرر شد در راستای اجرای قانون هوای پاک، حمایت از سیستم حمل و نقل پاک و بهره‌مندی از توان شرکت‌های ارائه دهنده خدمات دوچرخه و موتور برقی اشتراکی و همچنین انتخاب شهر شیراز به عنوان پایتخت محیط زیست آسیا، اجرای قانون هوای پاک و مطالبه شهروندان مواردی در خصوص استفاده از موتورسیکلت‌ها و دوچرخه‌های برقی اشتراکی مطرح شود.

محمدیان از بررسی لایحه راه‌اندازی پروژه دوچرخه و موتور برقی اشتراکی در قالب بسته سرمایه‌گذاری در سطح مناطق یازده گانه شیراز خبر داد و گفت: در این لایحه آمده است که شهرداری شیراز با توجه به نظریه هیئت کارشناسان رسمی دادگستری در خصوص ارائه خدمات موتور سیکلت‌ها و دوچرخه‌های برقی اشتراکی، قیمت کرایه سفر برای موتور‌های برقی ۲۵ هزار ریال و برای دوچرخه‌های برقی ۱۵ هزار ریال به ازای هر دقیقه در نظر گرفته شده است، اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: بر اساس ماده واحده این لایحه به شهرداری شیراز اجازه داده شد مبلغ ۱۰ هزار ریال به ازای هر دقیقه از سفر با دوچرخه و موتور برقی را به عنوان کمک هزینه سفر شهروندان و همچنین مبلغ ۱.۵۰۰.۰۰۰ ریال معادل ۱۵۰ هزار تومان را به عنوان کمک هزینه ثبت نام اولیه سفر شهروندان به جهت استقبال از حمل و نقل پاک کلانشهر شیراز پرداخت کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز افزود: این لایحه ۴ تبصره دارد که در تبصره اول آمده است شهرداری می‌تواند در ابتدای اجرای طرح به منظور استقبال سرمایه‌گذاران در این پروژه حداکثر تا هزینه یک میلیون سفر (میانگین ۱۵ دقیقه) را به صورت پیش خرید با دریافت ضمانت‌نامه بانکی به همان مبلغ پرداخت کند.

همچنین در تبصره ۲، کرایه سفر و کمک هزینه شهرداری برای کرایه سفر سالیانه با توجه به نظریه کارشناسی و میزان نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش می‌یابد.

او بیان کرد: در تبصره ۳ این لایحه، موارد پیش‌بینی مربوط به استاندارد دوچرخه و موتور‌های برقی و همچنین بیمه بهره‌برداران و الزام داشتن گواهینامه بهره‌برداران در قرارداد و تبصره ۴، دسترسی شهرداری به اطلاعات سفر بهره‌برداران دوچرخه و موتوربرقی در طول مدت قرارداد به صورت شفاف، لحاظ شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در پایان بیان کرد: پس از بررسی این لایحه، مقرر شد این موضوع به جهت تصمیم‌گیری نهایی به صحن شورا ارسال شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شورای اسلامی نسیم‌شهر منحل شد
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • بلاتکلیفی بودجه شهرداری کرمانشاه در ۱۷۵اُمین جلسه شورای شهر
  • لایحه دو فوریتی اصلاحیه بودجه شهرداری کرمانشاه همچنان معطل مانده است
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه
  • تحقق نهضت آسفالت در ساوه/ ۷۱۴ هزار مترمربع آسفالت شد
  • بررسی بهای خدمات فرهنگی در کمیسیون‌های شورای شهر تهران
  • راه‌اندازی پروژه دوچرخه و موتور برقی اشتراکی در مناطق ۱۱ گانه شیراز