Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: طی یکی دو سال اخیر تعداد زائرانی که توسط عربستان جابجا شده کاهش یافته و در سال جاری نیز این کشور اعلام کرد که آمادگی جابجایی حجاج ایرانی را ندارد و از طرفی عربستان به شرکت هواپیمایی ایران ایر تاکید کرده که صرفا جابجایی مسافران حج باید با هواپیما‌های این شرکت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان در خصوص مشکلات به وجود آمده برای جابجای مسافران حج به عربستان بیان کرد: براساس موافقت نامه دو جانبه‌ای که بین کشور ایران و عربستان منعقد شده سهم هر کشور برای جابجایی حجاج ۵۰ درصد است که براین اساس نیمی از مسافران حج توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر و نیمی دیگر توسط کشورعربستان جابجا می‌شدند.
وی در ادامه افزود: طی یکی دو سال اخیر تعداد زائرانی که توسط عربستان جابجا شده‌اند کاهش یافته و این کشور در سال جاری نیز اعلام کرده آمادگی جابجایی حجاج ایرانی را ندارد و از طرف عربستان به شرکت هواپیمایی ایران ایر تاکید کرده که صرف جابجایی مسافران حج باید با هواپیما‌های این شرکت انجام شود و شرکت هواپیمایی ایرانی دیگر و حتی هواپیما‌های سایر کشور‌ها حق انتقال حجاج بین کشور عربستان را ندارند.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تصریح کرد: محدودیت‌های اعمال شده از سوی کشور عربستان، مشکلاتی را برای شرکت‌های هواپیمایی ایران به وجود آورده و در حال حاضر مشغول رایزنی با کشور عربستان هستیم تا با توجه به ظرفیت‌های شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها نسبت به انتقال حجاج به عربستان اقدام کنیم.
سامانی تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری در حال رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و کشور عربستان است تا این کشور را متقاعد کند که مسافران حج با استفاده از تمامی ظرفیت هواپیما‌های ایرانی به این کشور منتقل شوند.
وی در انتها خاطر نشان کرد: پیگیر حل مشکل تا قبل از رسیدن زمان سفر حجاج به عربستان هستیم تا این مشکل در زودترین زمان ممکن حل شود.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواپیما ایران ایر عربستان حجاج سفر حج مذاکره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۳۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، با این وجود و پس از گذشت چندین سال هنوز شرایط برای تولید و سرمایه گذاری فراهم نیست.

فرماندار شهرستان بانه با توجه به لزوم بکارگیری زمین‌های صنعتی و جلوگیری از بلا استفاده شدن آنها گفت: با توجه به مشکلات منطقه ویژه اقتصادی کاستی‌ها برای سرمایه گذاران و شرکت‌های صنعتی مرتفع می‌شود.

درویشی در ادامه و با اشاره به لزوم تحقق شعار سال گفت: بدون شک استفاده از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی بانه می‌تواند گامی در راستای به سرانجام رساندن این مهم باشد و بدن شک هدف به سر انجام رساندن عملیات اجرایی و ایجاد واحد‌های تولیدی با تعامل با کسانیست که زمین به آنها واگذار شدا است و این مهم با تعامل طرفین قرار داد محقق خواهد شد.

منطقه ویژه اقتصادی بانه در ۸۵ هکتار و در دو فاز تعریف شده است که فاز اول آن در ۳۵ هکتار از لحاظ عملیات زیرساختی کاملا تکمیل شده است و فاز دوم با مساحت ۵۰ هکتار ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

دیگر خبرها

  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج
  • لزوم تعریف پروژه‌های هوشمندسازی مبتنی بر ظرفیت کردستان
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • جابجایی ۲۵۲ هزار تن کالا از استان اردبیل
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه