Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@06:11:10 GMT

کادر غیرمتخصص از مشکلات جامعه قرآنی است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۳۳۱۱

کادر غیرمتخصص از مشکلات جامعه قرآنی است

حجت‌‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، اظهار کرد: امسال اداره امور قرآنی استان کرمانشاه برنامه‌های متعددی را برای اجرا در نظر گرفته است.
وی افزود: آموزش تخصصی قرآن و برگزاری دوره‌های تربیت کادر متخصص اولویت فعالیت‌های فرآنی این اداره در سال 98 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه تصریح کرد: برگزاری دوره‌های تربیت کادر متخصص در حوزه‌های داوری، تربیت معلم و تربیتن مدرس و آموزشیار قرآن است.
حجت‌الاسلام محمدی نبود اعتبارات و تربیت کادر متخصص را از مشکلات جامعه قرآنی دانست و اظهار کرد: ما برآن هستیم تا امسال 300 نفر در حوزه آموزش تخصصی قرآنی تربیت شوند.
وی گفت: تا رفع نیاز انسان به نیروی متخصص قرآنی استان به اجرای طرح‌های تخصصی می‌پردازیم.
رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه افزود: در راستای یاد شده به برگزاری جلسات هم‌اندیشی با نخبگان قرآنی در مسیر اجرای کارگاه‌های تخصصی قرآن در استان برای تربیت کادر متخصص می‌پردازیم.
حجت‌الاسلام محمدی تصریح کرد: در حوزه قرآنی کارها بیشتر به‌صورت مجازی انجام می‌شود.
وی اظهار کرد: بیش از 90 درصد فعالیت‌های قرآنی اداره امور قرآنی کرمانشاه از طریق تشکل‌ها و مؤسسات و خانه‌های قرآن صورت می‌گیرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمانشاه فعالیت های قرآنی حجت الاسلام محمدی تربیت کادر متخصص استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی

نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی «روایت باران» به همت نگارخانه"ترانه باران و همکاری صندوق اعتباری هنر در گالری شماره ۱ و ۲ فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: سال گذشته آیین نامه‌ای را به دولت فرستادیم، اما الزام آن دارای اشکال حقوقی بود، به همین دلیل از مسئولان وزارتخانه خواستیم تا اصلاحات لازم را انجام دهند، در قانون هفتم توسعه هم دست ما تا حدودی باز است امیدواریم در سال اول برنامه آیین نامه‌ای را تهیه کنیم تا بتوانیم حکایت‌های ویژه‌ای از حوزه هنر‌های تجسمی به ویژه خوشنویسی داشته باشیم.

همچنین وزیر ارشاد در ساعات نخست آغاز به کار نمایشگاه "روایت باران" از آثار دیدن و با هنرمندان حاضر گفتگو کرد.

حمایت ویژه صندوق اعتباری هنر از هنرمندان خوشنویس

سید مجید پور احمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با بیان اینکه این نمایشگاه اتفاق خوبی در حوزه هنر خوشنویسی محسوب می‌شود گفت: با تقویت بخش خصوصی که حامی هنر و هنرمندان است می‌توانیم شاهد برگزاری بیشتر چنین رویداد‌هایی باشیم.

او ادامه داد: در صندوق اعتباری هنر قصد داریم به طور ویژه حمایت‌هایی از هنرمندان حوزه خوشنویسی داشته باشیم.

محبوبه کاظمی دولابی مدیر گالری تخصصی هنر‌های ایرانی و اسلامی در در آیین افتتاح نمایشگاه روایت باران گفت: فروردین سال ۱۴۰۳ با نمایشگاه قرآنی در روز‌های ماه رمضان آغاز و حالا با برگزاری نمایشگاهی از هنر‌های قرآنی به پایان می‌رسد، گفت: امیدوارم امکان برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در کشور‌های دیگر نیز فراهم شود و هنرمندان این حوزه و آثارشان فرصت معرفی در سطح بین‌المللی را پیدا کنند.

او با بیان اینکه این آثار تنها بخشی از آثار هنری تولید شده در حوزه هنر‌های قرآنی است، گفت: ما در این نمایشگاه میزبان آثار هنرمندان بزرگ ایران هستیم که عمر خود را در راه هنر صرف کرده‌اند، اگر بنا داشتیم آثار را به شکلی جامع‌تر گردآوری و به نمایش بگذاریم هزاران اثر گردآوری می‌شد و فضای وسیع‌تری برای نمایش آثار نیاز داشتیم. امیدواریم این نمایشگاه تحفه کوچکی در شان و مقام قرآن باشد.

این نمایشگاه توسط محمد سلحشور (استاد برجسته خوشنویسی)، سید مجید پوراحمدی (مدیرعامل صندوق اعتباری هنر)، محبوبه کاظمی (مدیر مسئول نگارخانه تخصصی هنر‌های ایرانی واسلامی ترانه باران) و تنی چند از اساتید و هنرمندان عرصه خط و خوشنویسی افتتاح شد.

گفتنی است نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی "روایت باران" تا آخر اردیبهشت از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر در فرهنگسرای نیاوران پذیرای علاقمندان است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • حفظ ارزش‌های اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهیم
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم
  • افزایش پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان
  • دوره آموزشی امام موسی صدر برگزار می‌شود
  • تاکید مدیرعامل بانک ملی ایران بر تربیت نیروی جوان و متخصص، انتصابات شفاف و کارآمد و معیشت کارکنان در سال جاری
  • تربیت مدیران حکمرانی قرآنی طبق اندیشه‌های امام موسی صدر
  • انعقادتفاهم نامه توانمندسازی منابع انسانی و تربیت نیروی متخصص و ماهر در خوزستان
  • افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی