Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-18@20:21:45 GMT

تصاویر شهدا در مناطق گردشگری یزد نصب شود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۳۳۲۱

تصاویر شهدا در مناطق گردشگری یزد نصب شود

به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی، امام جمعه مهریز، 22 خردادماه در اولين جلسه شورای مشورتی دفاع مقدس شهرستان مهريز اظهار کرد: نصب تصاویر شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در مکان‌های فرهنگی و گردشگری این شهرستان از بسیاری ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی در منطقه پیشگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام محی‌الدینی افزود: این اقدام نه تنها سبب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم، گردشگران می‌شود بلکه به عنوان کار فرهنگی، از مطالبه‌های خانواده شهیدان و ایثارگران منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر توسط مسئولان امر در مراکز گردشگری و تفرجگاه‌های این شهرستان تصاویر شهدا و وصیت‌های آنان نصب شود این کار موجب آشنایی بیشتر مردم به خصوص نوجوانان و جوانان با اهداف شهیدان و ضرورت تداوم راه آنها می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز تصریح کرد: اگر این مهم در عمل توسط دستگاه‌های مسئول در تفرجگاه‌های مختلف شهر اجرا شود شاهد پیشگیری از بسیاری معضلات فرهنگی مانند کشف حجاب و سگ گردانی از سوی برخی افراد خواهیم شد که گسترش این کار موجب نارضایتی مردم شده است.

محی‌الدینی همچنین به اهمیت نصب تصاویر شهدا در جاده‌های اصلی و ورودی شهر مهریز اشاره کرد و از اینکه تاکنون برای انجام آن کار جدی توسط دستگاه‌های مسئول صورت نگرفته است، انتقاد کرد و پیگیری آن را تا حصول نتیجه خواستار شد.

محمدجواد برزگر، معاون سياسی، امنيتی و اجتماعی فرمانداري مهريز نیز در این نشست با اشاره به وجود وحدت، ایثار و فداکاری میان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس یادآور شد: در طول هشت سال دفاع مقدس وحدت و همدلی میان رزمندگان زبانزد بود و امروز نیز همان رویه و روحیه را برای حل مشکلات شهرستان خواستاریم.

برزگر افزود: کشور ما امروزه امنیت و آسایش خود را مدیون رزمندگان و ایثارگران می‌داند و به واسطه مجاهدت و فداکاری این عزیزان کشور به این آسایش دست یافته است بنابراین همه ما به آنها و خانوادههایشان بدهکاریم.

معاون فرماندار مهريز ادامه داد: انتظار ما از این نشست‌ها ارائه برنامه‌های جدید، کارشناسانه و کاربردی است تا در مدیریت شهری از آنها استفاده کرد.

وی اظهار کرد: فرمانداری این آمادگی را دارد تا نظرات و برنامه‌های اعضای شورا را اجرایی نماید و در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، اجتماعی شهرستان از نظرات و پیشنهادات آنها استفاده کند.

برزگر بیان کرد: این شورا به عنوان بازوی مشورتی مدیران در امور شهدا باید پویاتر از همیشه زمینه را برای حضور موثر خانواده شهدا و ایثارگران توانمند مهیا کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد یزد شهدای دفاع مقدس امام جمعه مهریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۵ فروردین سال جاری، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به استان کردستان سفر کرده‌اند که از این میزان سه میلیون نفر از جاذبه‌های استان بازدید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، منصور مهرزاد شامگاه _سه‌شنبه بیست‌وهشتم_ در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: کردستان یکی از استان‌های برتر کشور در ایام نوروز بود و به عنوان سومین استان مقصد گردشگری کشور معرفی شد.

وی افزود: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۲۵ فروردین سال جاری، حدود سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به استان کردستان سفر کرده‌اند که از این میزان سه میلیون نفر از جاذبه‌های استان بازدید کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان ادامه داد: در مدت مذکور ۶۱۵ هزار نفر نیز در استان اقامت داشته‌اند که شاهد رشد خوبی در این بخش بودیم.

مهرزاد با اشاره به وجود پنج هزار و ۵۰۰ تخت هتلی فعال در کردستان، اضافه کرد: میزان اسکان استان را تا ۴۱ هزار نفر نیز می‌توانیم افزایش دهیم‌.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه کردستان در بخش زیرساخت‌های اقامتی و اسکان دارای کمبودهایی است سرمایه‌گذاری در این بخش فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران و توسعه گردشگری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان تصریح کرد: امسال شاهد کاهش ورود مسافر حتی تا ۲۵ درصد نیز در استان‌های همجوار خود بودیم اما این کاهش در کردستان سه درصد بود.

مهرزاد از وجود یک هزار و ۵۲ اثر ثبت ملی در استان خبر داد و گفت: منظر فرهنگی هورامان یک اثر ثبت جهانی استان کردستان است و درصدد ثبت جهانی روستای پالنگان و غار کرفتو دیواندره نیز هستیم.

وی افزود: در این راستا مراسم هزار دف روستای پالنگان کامیاران قرار است ساعت چهار بعدازظهر روز جمعه ۳۱ فروردین برگزار شود که برای سنوات آتی نیز این مراسم هر سال در این روز به صورت ثابت برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان به ثبت ملی پنج رویداد فرهنگی استان در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: مراسم عروسی پیرشالیار، کومسای، نوروز پالنگان، نوروز سنندج و جشنواره توت فرنگی شیان سال قبل ثبت ملی شدند.

مهرزاد خاطرنشان کرد: ۷۴ میلیارد تومان تسهیلات صنایع دستی نیز به صنعتگران فعال استان پرداخت شده است که این روند ادامه خواهد داشت.

کد خبر 745273

دیگر خبرها

  • تولیدات فرهنگی مرتبط با شهدا و ایثارگران حمایت می‌شود
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • تجلیل مادران شهدا از نماینده ولی فقیه و فرماندهان سپاه ایلام
  • دومین خانه شهید در تهران افتتاح شد
  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند
  • پنج رویداد فرهنگی کردستان ثبت ملی شد
  • برنامه های جشنواره «رود و ریل» در لرستان اعلام شد
  • مناطق گردشگری کرمان از طریق رسانه های روسیه معرفی شوند
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای گردشگری «بیشه» برگزار می‌شود
  • گردشگری بومی و نقش آن در شکوفایی اقتصاد مناطق