Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:03:23 GMT

45 درصد آب در شبکه روستایی تنگستان هدر می رود

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۳۳۴۴

45 درصد آب در شبکه روستایی تنگستان هدر می رود

عبدالحسین رفیعی پور درکارگاه اهمیت منابع طبیعی، آب و آبخیزداری و تهدیدهای پیش رو در تنگستان افزود: برای جلوگیری از هدر رفت آب در این شهرستان نوسازی شبکه‌های روستایی و مدیریت توزیع آب در روستاها با نصب کنتور انجام شده که این امر تاثیر بسزایی در توزیع صحیح آب و کاهش بحران کم آبی داشته است.

وی اضافه کرد: درسفر اسفند ماه سال گذشته رئیس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی و توسعه شبکه آب و احداث مخازن ذخیره برای شهرستان‌های تنگستان و دشتی مصوب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی پور گفت: امید واریم با بهره برداری از آب شیرین کن هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعبی دلوار در سال ۹۹ و اجرای نوسازی شبکه انتقال و توزیع آب بحران کم آبی تنگستان به طور کامل برطرف شود.

وی با انتقاد از آب داران روستایی که قطع و وصل آب بدست آنهاست افزود: ارائه خدمت توسط بعضی آب داران در روستاها به علت رعایت نکردن مدیریت توزیع نارضایتی مردم را باعث شده است.

رفیعی پورافزود: همزمان با آغاز فصل گرما انشعاب آب ۵۵۰ باغ ویلا در تنگستان قطع شده است

شهرداران، دهیاران و مدیران حوزه منابع طبیعی و وزارت نیرو از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم سواحل دریا و بستر رودخانه ها جلوگیری کنند

فرماندار تنگستان در بخش دیگری اظهارداشت: در زمان حاضر ۴۵۹ شهر وهشت هزار و ۶۵۰ روستای کشور در معرض سیل هستند که شهرداران و دهیاران باید با حساسیت بیشتر جلوی هرگونه ساخت و ساز در حریم رودخانه و مسدود کردن آبراه‌های فصلی را بگیرند.

وی از دهیاران و شوراهای اسلامی این شهرستان خواست با توجه به اینکه بالاترین ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان تنگستان است از هرگونه همکاری در این زمینه خودداری کنند.

رفیعی پور یادآور شد: با کاشت جنگل در مناطق علی آباد جائینک، بنه گز، سمل، گلگون و منطقه محمود احمدی کارهای خوبی برای تثبیت شن‌های روان اقدام شده است.

فرماندار تنگستان اضافه کرد: با هر هکتار آبخیزداری بیش از ۵۲۰ مترمکعب آب به سفره‌های زیر زمینی تزریق می‌شود.

وی یادآور شد: دیوار حفاظتی تعدادی از روستاهای ساحلی که براثر بارندگی و طغیان دریا در سال جاری دچار خسارت شد، ترمیم می‌شود.

رفیعی پور بیان کرد: سهم شهرستان تنگستان از اعتبارات سفر اسفند ماه سال گذشته رئیس جمهوری و هیات دولت به استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که در حوزه‌های آب، سد خائیز، مجموعه ورزشی کارگری، ایستگاه فوق توزیع برق جائینک، اتوبان دلوار- دیر، شیلات، اسکله‌ها و مدارس هزینه می‌شود.

وی تاکید کرد: با اجرای پروژه‌های مصوب سفر رونق و توسعه مناسبی در انتظار شهرستان تنگستان است.

۶۰۴۷/‏۶۰۴۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان بوشهر وزارت نیرو دهیاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۳۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: برق تمامی روستاهای سیل زده جنوب این استان با همت و تلاش شبانه روزی کارکنان این اداره وصل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد رئیسی ‌در بازدید از مناطق سیل زده اظهار کرد: عملیات برق رسانی به آخرین روستای گوردیم کنارک انجام شد و با توجه به از دست رفتن مسیر زمینی روستای گوردیم، برق رسانی به این روستا از طریق مسیر آبی و با طی مسافت حدود 2 ساعته انجام که با این حساب برق تمامی روستاها پایدار شد.

وی با اشاره به خسارت بیش از 950 میلیارد ریالی سیلاب و بارش سنگین بیش از 400 میلی‌متری به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان، افزود: 466 اصله پایه شبکه فشار متوسط و ضعیف و 22 دستگاه ترانسفورماتور از جمله حجم خسارت وارد شده ناشی از شرایط جوی به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: با خدمات شبانه‌روزی کارکنان این شرکت از مجموع 445 روستای مناطق سیل زده که دچار خاموشی شده بودند، برق همه روستاها هم اینک پایدار شده است.

وی با بیان اینکه نبود راه دسترسی از جمله چالش‌های کارکنان عملیاتی این شرکت جهت پایداری مجدد شبکه های برق بود، افزود: به دنبال وقوع این شرایط جوی، 282 تیم عملیاتی به همراه تمامی تیم‌های پیمانکاری این شرکت نسبت به اصلاح و ساخت مجدد شبکه‌های آسیب دیده برق اقدام کردند.

رئیسی ادامه داد: شهروندان گرامی ضمن رعایت نکات ایمنی، در صورت بروز هرگونه خسارت یا خاموشی شبکه برق موارد را از طریق سامانه 121 یا اپلیکشن برق من ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • ابتلای بیش از ۱۶ درصد جمعیت اردستان به دیابت
  • برخورد شدید با مراکز سقط جنین غیرقانونی در زنجان صورت می گیرد
  • ویزیت رایگان در‌ مناطق روستایی کنت
  • تکمیل طرح‌های مسکن در تنگستان تسریع شود
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ورزشگاه کارگران شهر اهرم افتتاح می‌شود
  • آسفالت ۱۰۵ کیلومتر راه روستایی استان کرمان در سال ۱۴۰۲
  • خسارت ۱۲۰ میلیاردی باران به زیرساخت‌های برق قشم‌