Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسوی مطلق در مراسم بزرگداشت سالروز تخریب ائمه بقیع در مسجد قرآن شاهرود با اشاره به حدیث متواتری در اهل سنت و شیعه با اسناد معتبره که پیغمبر پیشگویی فرموده است و از اخبار غیبیه مطالبی فرموده که از این دسته بسیار روایات داریم اظهار کرد: پیغمبر فرمود امت من متفرق می شوند بعد از من و تفرقه اینجا به معنای شعبه شعبه شدن است که فرمودند ۷۳ فرقه می شود که یک فرقه ناجی است و مابقی هلاکت می شوند و آن طایفه اهل بیت هستند که نجات دهنده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: معیار این دسته این است که اول و آخر اهل بیت را قبول دارند، نجات در اطاعت از خدا و رسول است.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم تصریح کرد: در اسلام دو فرقه اصلی است که شیعه و سنی و در دل آن هفتاد و دو فرقه بروز و ظهور کردند و جوانان باید هوشیار باشند که گرفتار این فرقه ها نشوند که برخی حتی ظاله هستند.
موسوی مطلق ادامه داد: امام عسکری(ع) معیار دادند فقیه باید دارای شرایط خاص باشد و در دل تشییع فرقه ها آمده بیرون و بیشتر از تشییع در دل سنی ها آمده بیرون که چهار فرقه اصلی دارند که اختلافات آنها بیشتر از اختلاف بین شیعه و اصل اهل سنت است.
استاد حوزه و دانشگاه قم تصریح کرد: دشمنان اسلام شیعه و سنی برایشان مهم نیست و مهم این است که ندای اسلام نباشد و‌ چیزی به نام کعبه و نماز و قرآن نباشد و این هم در گرو اختلاف افکنی است.
وی اضافه کرد: بهترین تعریف را از وحدت مرحوم شهید مطهری دارد، معنای وحدت این نیست که از فرعی از فروع خود دست برداریم بلکه عقلا دور هم بنشینند و با تضارب آرا و بدور از بی ادبی به نتیجه برسند.
مولف بیش از ۶۰ عنوان کتاب در موضوعات دینی گفت: در بین اهل سنت دلدادگانی وجود دارند برای اهل بیت کتاب نوشتند و حساب وهابیت از اهل سنت جداست و بزرگان اهل سنت ارادت های فراوانی نسبت به اهل بیت دارند.
وی تاکید کرد: امروز مشکل جهان اسلام شیعه و سنی نیست که خون همدیگر را مباح بدانند، شیعه در طول تاریخ آغازگر جنگ نبوده است و از آن روزی که وهابیت بوجود آمد کار خراب شده و بسیاری از بزرگان اهل سنت اعلام برائت کردند از اینها و عده از این فرقه داعش بوجود آمد که بیشتر اهل سنت را کشتند چرا که دنبال از بین بردن اساس اسلام هستند و هر جا اختلافات اوج گرفته رد پای داعش است که ولد نامشروع انگلیس است و منطق و عقل و ادب ندارند.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه داعش و وهابیت از حیوانات هم پست تر هستند به فرموده قرآن از حیوانات پست تر هستند گفت: وهابیت عامل مهم اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است، وهابیت یک روی دیگر آل یهود است و سقوط آل سعود نزدیک است تا صحن و ضریح برای اهل بیت بقیع ساخته شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور با بیان اینکه توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست، گفت: پیام اجلاسیه منطقه‌ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم‌افزایی فکری، برنامه ای و امکاناتی شکل بگیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری صبح امروز در دومین گردهمایی منطقه‌ای ائمه‌جمعه کشور با موضوع "عهد حضور2" با حضور استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی به میزبانی استان گلستان با اشاره به اینکه پیام اجلاسیه منطقه‌ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم افزایی فکری ، برنامه ای و امکاناتی شکل بگیرد اظهارداشت: بصیرت مردم استان گلستان و علما و روحانیون شیعه و سنی این استان در وحدت و اتحاد زبان‌زد بوده و می‌تواند الگوی عملی خوبی برای دیگر استان‌ها باشد‌.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور تاکید کرد: یکی از اولویت‌های مهم شورای سیاست‌گذاری کشور در برنامه‌ها و فعالیت‌های خود و همچنین تشکیل گردهمایی‌های منطقه‌ای، ایجاد وحدت، همگرایی و وفاق بین ائمه‌جمعه کشور در راستای اهداف مشترک توحیدی و الهی است و ارتقاء مسائل سیاسی، اجتماعی و ارتقاء جامعه از منظر اخلاقی، مهم‌ترین مسئولیت ائمه‌جمعه شیعه و سنی کشور است و درک این مسئولیت خطیر و به انجام دادن آن، مسئولیت بسیار بزرگی است.

علی‌اکبری  تصریح‌کرد: هدف از برگزاری این گردهمایی‌ها، بهره‌مندی از همگرایی، همفکری و تجربیات یکدیگر در ماموریت‌های مشترک، به‌روز شدن متناسب با شرایط جامعه و نیازهای جامعه و در نتیجه تولید محصولات خوب برای ادامه مسئولیت بزرگ ما در جهات مختلف فکری، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و پیام تشکیل این گردهمایی‌ها، وحدت، وفاق، همدلی بین ائمه‌جمعه کشور در راستای اهداف مشترک توحیدی و الهی است‌.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه کشور با اشاره به وحدت علما و ائمه‌جمعه شیعه و سنی استان گلستان تاکید کرد: وحدت و وفاق می‌تواند زمینه بسیار خوبی برای تحقق اهداف و برنامه‌های دولت سیزدهم باشد و شاهد رشد و پیشرفت در گلستان هستیم و این پیشرفت، رشد و توسعه بدون وحدت، وفاق و همگرایی بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نخواهدبود.

حاج علی اکبری تاکید کرد: با خردمندی و بصیرت مثال زدنی شاهد تحقق و توسعه وحدت میان شیعه و سنی در استان گلستان هستیم که باید الگویی برجسته برای همه کشور باشد.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • شهدا مایه افتخار سیستان و بلوچستان هستند
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • دفاع جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای تمامی منصفان عالم بود
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • پیشنهاد بزرگان اهل تشیع به آغاز پروژه‌ای عمرانی در غرب کابل
  • خصلتی که کافران یهود را به خونخواری و جنگ‌افروزی کشاند
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • "وعده صادق" آرزوی مسلمانان را محقق کرد/ جدا بودن شیعه و اهل سنت را دشمنان اسلام ایجاد کردند