Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@09:24:36 GMT

طرح سنجش نوآموزان در چهارمحال وبختیاری آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۳۶۰۴

طرح سنجش نوآموزان در چهارمحال وبختیاری آغاز شد

خدارحم حیدری روز چهارشنبه در آیین آغاز طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح در ۱۲ پایگاه سنجش استان اجرا می شود که از این تعداد ۹ پایگاه سیار و ۳ پایگاه ثابت است.

وی گفت: پیش بینی می شود امسال ۲۲ هزار کودک بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی از وضعیت بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و مراقبت سلامت نوآموزان سنجش و مورد ارزیابی قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته ۶ هزار پیش دبستانی مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفت، اظهار داشت: این کودکان دیگر نیاز به سنجش مجدد نخواهند داشت.

حیدری افزود: این طرح با هدف شناسایی و پیشگیری از بروز و تشدید برخی بیماری ها در بین نوآموزان و جاگذاری صحیح دانش آموزان در مدارس اجرا می شود.

وی اظهار داشت: در طرح سنجش نوآموزان از نظر رشد، بینایی، شنوایی و اختلالات گفتاری پایش و در صورت نیاز به مراکز تخصصی و پزشکان متخصص ارجاع داده می شوند.

حیدری افزود: طرح سنجش سلامت نوآموزان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش اجرا می شود و تعرفه آن برای هر نوآموز ۳۰۰ هزار ریال است.

به گزارش ایرنا، این طرح تا پایان شهریورماه در استان چهارمحال و بختیاری اجرایی می شود.

۷۳۶۰/‏۲۰۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اموزش و پرورش اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۳۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، زهرا آبسوران  افزود: این طرح در شهرهای تکاب، شاهیندژ، پیرانشهر، سلماس، نقده، سردشت، پلدشت، چایپاره، چالدران، براساس تفاهم نامه موجود اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح با هدف آموزش استفاده کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های فرهنگی، ادبی هنری و کتابخانه کانون هر هفته به ظرفیت ۲ کلاس در مدارس دولتی اجرا می‌شود و طی اجرای این طرح دانش آموزان ۲ تا سه ساعت در کانون حضور خواهند داشت.

آبسوران اضافه کرد: بیش از ۲٠ هزار کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری استان هستند و از کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های عمومی به صورت حضوری و برخط استفاده می‌کنند.

مدیرکل کانون استان به تشریح جزییات و وظایف مراکز و کارشناسان ستادی در طی فرآیند اجرای طرح اشاره کرد و آشنایی کودکان و نوجوانان و والدین با مراکز فرهنگی هنری کانون، کسب تجربه‌های جدید در یادگیری، ترغیب به مطالعه و کتابخوانی و فراهم آوردن زمینه‌ جذب اعضای جدید در مراکز کانون را از اهداف این طرح برشمرد.

 

آبسوران همچنین گفت:  ساخت ساختمان جدید کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان نیز در سلماس اجرایی می شود.

دیگر خبرها

  • هوای صاف برای چهارمحال‌وبختیاری
  • پر طرفدارترین اسامی در چهارمحال‌وبختیاری کدامند؟
  • تالاب‌های چهارمحال‌وبختیاری؛ جاذبه‌های منحصر بفرد
  • نگاه وزارت میراث فرهنگی، تسهیلگری در جذب سرمایه‌گذاری گردشگری است
  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • آغاز فعالیت ۴۳ پایگاه سنجش نوآموزان از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
  • پذیرش ۴۰۰۰ نفر در ستادهای اسکان فرهنگیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • پذیرش ۴ هزار نفر در ستادهای اسکان فرهنگیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • آغاز نوبت‌دهی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان
  • آغاز هرس درختان انگور روستای جغدان در فصل بهار + فیلم