Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ما منتظر گام و تحولات جدی‌تری از دانشگاه آزاد در خصوص مسائل بزرگ کشور هستیم. ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ سیاسی نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی که هم اکنون در  واحد علوم تحقیقات در حال برگزاری است، در خصوص نقش علم و جایگاه آن، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برای علم جایگاه ویژه‌ای قائل شده است و فضل عابد و زاهد را همیشه بیان کرده و بی تردید نهضت اسلامی مرقون این نگاه تشویق گرانه و شوق انگیز اسلام، پیامبر و ائمه نسبت به دانش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی از طرح‌های دانش بنیان حمایت می‌کندکلانتری تشریح کرد: جزئیات برگزاری اجلاس رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی17 درصد فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی از دانشگاه آزاد هستند

وی در خصوص نگاه رهبری به دانشگاه افزود: ایشان به سه کارویژه برای دانشگاه‌ها اشاره کرده‌اند و ما نباید دانشگاه را به یکی از این سه کارویژه محدود کنیم چرا که دانشگاه محل حل مسائل اصلی کشور است چرا که در قالبهای مختلف با مسائل کشور در ارتباط است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: هیجانی حل کردن هر مسئله تنها به حل نشدن آن کمک می‌کند. دانشگاه مرکز تجمع قوای علمی هر کشور است و اگر این مسائل در محیطی مثل دانشگاه حل نشود جای دیگری وجود ندارد. باید این سوال را از تو بپرسیم که دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه آزاد در حوزه‌هایی همچون اقتصاد و صنعت، حوزه تولید و مصرف، کیفیت چرخه تولید و تشویق به استفاده از کالای ایرانی چه راه حل و پیشنهاداتی را دارند؟

حجت الاسلام رستمی با اشاره به سخنان رئیس دانشگاه آزاد در خصوص گام دوم این دانشگاه افزود: دانشگاه آزاد طی این 37 سال دستاوردهای زیادی داشته اما چالش نیز داشته است و باید برای این گام ترسیمی از آسیب شناسی از گذشته و آینده نگری برای ترسیم آینده داشته باشد.

وی با اشاره به کارویژه هایی که رهبری در دیدار ماه رمضان خود با دانشجویان مطرح کردند، خاطرنشان کرد: ایشان اولین کارویژه را حل مسائل کشور عنوان کرده‌اند و دومی را تربیت قوه عاقله کشور که تقویت ذهن و عقل دانشجویان را دربرمی‌گیرد. چرا که دانشگاه می‌تواند دانشجویان باشرف، با اخلاق، مومن و امیدواران به آینده را تربیت کند. نقشی که برای استاد و نظام آموزشی ترسیم می‌کنیم باید عالمانه، منسجم، هدفمند و همراه با فرد باشد. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: سومین کارویژه در خصوص تغییر و تحول مستمر و دائمی در دانشگاه‌هاست. رهبری به چن دلیل این کارویژه را عنوان کردند چرا که بنای دانشگاه و تأسیس آن در کشور همراه با حرکتی مصلحت گرایانه بوده و نظام سلطه و موسسین آن براساس موازین فکری خود آن را تأسیس کردند.

حجت الاسلام رستمی افزود: آنها دانشگاهی را تأسیس کردند که براساس دین گریزی باشد و دانشجویی را تربیت کند که به خدمت نظام مدرن دربیاید. اما انقلاب فرهنگی و پس از آن تعطیل شدن دانشگاه ها در جامعه ما باعث شد تا شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گیرد. حال باید پرسید آیا دانشگاه‌ها پذیرفته‌اند که تشکیل شورا برای حرکت آنها در مسیر درست تشکیل شده و باید با آنها هماهنگ باشند.

وی در جمع روسای دانشگاه‌های آزاد کل کشور عنوان کرد: متأسفانه گاهی جدا کردن دانشگاه‌ها از مسائل اصلی کشور شنیده می‌شود. در زمان تأسیس دانشگاه‌ها شاید نگاه به دانشگاه اینگونه بود اما پس از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نقش دانشگاه‌ها را پررنگ و اصیل می‌بینیم. حال باید پرسید آیا ساختار و نظام دانشگاه به گونه‌ای هست که به این تحول برسیم، باید گفت خیر. ضرورت اول برای تحول در دانشگاه باید ساخت و ریخت دانشگاه براین اساس باشد. 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: امروز شما نگران تغییر نظام آموزشی در جهان هستید مثل هوش مصنوعی که ساختارها را تغییر و دگرگونی داده است. آیا دانشگاه خود را برای این تغییر و ساختارها مجهز کرده است؟

حجت الاسلام رستمی اضافه کرد: دانشگاه آزاد گام بلندتری نسبت به گام‌های سابق خود برداشته و نباید گره گشایی‌های این دانشگاه را طی 37 سال عمرش ندیده گرفت و درباره‌‌اش غفلت کرد. اما نباید به وضع موجود نیز راضی باشیم. ما منتظر گام و تحولات جدی‌تری از دانشگاه آزاد در خصوص مسائل بزرگ کشور هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت: ما سبک زندگی دانشجویی و اصلاح وضعیت موجود را در نگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی می‌بینیم همانطور که در سیل اخیر کشور حضور و نقش پذیری عالی داشت. این دانشگاه توانمندی‌های بسیاری دارد که باید به فعلیت برسد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  در پایان سخنان خود گفت: هدف اصلی نظام علمی و دانشگاه‌های کشور تحقق تمدن اسلامی است و برای رسیدن به آن باید سختی‌های زیادی کشید و به عافیت طلبی و بی توجهی به مسائل و محیط نباید انتظار پیشرفت داشت.

انتهای پیام/

R1541/P/S1/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱ سالگی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های حضوری جهان، در یکم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۲با ۵۶۸ دانشجو در ۸ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی فعالیت خود را شروع کرد و هم اکنون با ۹ هزار دانشجو توانسته با بیش از ۱۵٠ رشته در مقاطع دکتری تخصصی، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی پذیرای مشتاقان تحصیلات عالی باشد.
ابراهیم رحیمی افزود: بی شک مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاورد‌های مهم انقلاب اسلامی در عرصه‌های علمی و اجتماعی محسوب می‌‏شود که حیات خود را مدیون حمایت پربرکت امام راحل، رهنمود‌ها و هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش ارزنده ارکان این مجموعه است و این اقبال اجتماعی به دانشگاه نشان می‌دهد که مسیر و هدف گذاری درستی ترسیم شده و موفقیت‌های بزرگی که در این دانشگاه رقم می‌خورد، به دلیل مشارکت و تعامل همه بخش‌های دانشگاه است.
رحیمی گفت: مأموریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، توسعه علمی سرمایه‌های انسانی، گسترش کمی و کیفی آموزش، فراهم کردن بستر مناسب برای تحقیقات، تولید و کاربردی کردن علم، تلاش برای رشد و ارتقای شایستگی‌های دانشجویان و هیئت علمی، توسعه مرز‌های دانش و تبدیل آنها به ایده‌های عملی و کمک به توسعه فرهنگ جامعه است.
وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد توانست در ارزیابی عملکرد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از رتبه سوم به رتبه دوم ارتقاء یابد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با اشاره به ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی این واحد جامع دانشگاهی در کشورگفت: ارزیابی عملکرد دانشگاه‌های آزاد اسلامی با توجه به محور‌های سه‌گانه پیش‌بینی‌شده در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و با هدف اعتلای جایگاه واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور انجام شد.
وی بیان کرد:به همین منظور برای رتبه‌های ۲۶ گانه واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه و براساس شاخص‌های زیرساختی و شرایط احراز شده در حوزه‌های مختلف و تصویب در شورای معاونان و تأیید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲، واحد شهرکرد، توانست از جایگاه فعلی خود ارتقاء پیدا کرده و جایگاه بهتری در بین واحد‌های دانشگاهی پیدا کند.
وی گفت: با تأمین زیرساخت‌های آموزشی ان شاء الله تا سال ۱۴۰۴ پنج رشته جدید دکتری عمومی پزشکی، کارشناسی ارشد بهداشت مواد غذایی، کارشناسی ارشد پرستاری و سلامت جامعه، کارشناسی تکنولوژی اتاق عمل و کارشناسی بهداشت مواد غذایی و بهداشت مدارس در حوزه علوم پزشکی به تصویب خواهد رسید.
رحیمی یادآور شد: مهرماه سال آینده هم در دو رشته جدید کارشناسی بهداشت و ایمنی مواد غذایی و بهداشت مدارس، پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد همچنین از راه‌اندازی ۳ دانشکده موضوعی جدید جامعه و حکمرانی، هنر و رسانه و فرهنگ، تاریخ و تمدن در این واحد دانشگاهی خبر داد.
ابراهیم رحیمی گفت: با راه اندازی دانشکده‌های موضوعی به دانشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، تصویب رشته‌های جدید در مقاطع مختلف تحصیلی به‌صورت بین‌رشته‌ای و مهارت محور را در دستور کار داریم؛ که با توجه به تأمین زیرساخت، به‌زودی به رشته محل‌های واحد شهرکرد اضافه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی شنبه موافق است/ منتظر پاسخ استعلام از دفتر رهبری هستیم
  • دانشگاه آزاد با ارائه راهکارهای تحول‌آفرین به حل مسائل استان کمک کند
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • رئیس جدید دانشگاه شهید محلاتی سپاه پاسداران معرفی شد
  • یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • بررسی مقتضای اصل در مجراهای مختلف شک در مسائل اعتقادی
  • ۴۱ سالگی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد