Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان اعلام کرد که تمام مردم افغانستان خواستار خروج نیروهای خارجی از کشورشان هستند اما نخست باید صلح در این کشور تامین شود. ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سرهنگ «کول دیو بتلر» سخنگوی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان اعلام کرد که قطعا تمام مردم این کشور خواستار خروج نیروهای خارجی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این خواسته مردم افغانستان بدان معنا است که ما باید نخست به صلح در این کشور دست یابیم.

سرهنگ آمریکایی تصریح کرد: ما به حمایت از نیروهای امنیتی افغان متعهدیم و تا زمانی که به یک راه حل سیاسی در این کشور دست یابیم و همچنین تعهد داریم که صلح را برای افغان‌ها برقرار کنیم.

سخنگوی نیروهای آمریکایی و ناتو ابراز امیدواری کرد که درگیری‌ها در افغانستان کاهش یابد اما به لزوم ادامه عملیات‌های نظامی نیروهای خارجی در حمایت از نیروهای امنیتی افغان تاکید کرد.

وی در ادامه از طالبان نیز انتقاد کرد و این گروه را به بی‌توجهی به تلاش‌های صلح در این کشور متهم کرد.

سرهنگ آمریکایی مدعی شد: طالبان از مصالحه خودداری می‌کند و درخواست مردم افغانستان برای برقراری صلح در این کشور را نادیده می‌گیرد.

این در حالی است که آمریکا از تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان خودداری کرده و خواستار آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و برقراری آتش‌بس است.

اما طالبان به لزوم تعیین جدول زمانی خروج نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان قبل از هرگونه آتش‌بس و یا توافق بر سر سایر مسائل تاکید می‌کند.

«ملاعبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان چندی پیش گفته بود که آمریکا باید درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان که بارها در مذاکرات صلح مطرح شده تصمیم نهایی خود را اعلام کند تا زمینه گفت‌وگو درباره سایر مسائل هموار شود.

کارشناسان بر این باورند که به دلیل عدم صداقت آمریکا درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان طالبان به تلاش‌های جاری صلح که به ابتکار آمریکا صورت می‌گیرد اعتماد خود را از دست داده است.

به گفته کارشناسان تنها راه شکستن بن‌بست بوجود آمده در روند صلح افغانستان تعیین جدول زمانی خروج نیروهای خارجی از این کشور توسط آمریکا است.

دفتر سیاسی طالبان در قطر: آمریکا زمان خروج نظامی از افغانستان را اعلام کند عدم تمایل طالبان به ادامه مذاکرات صلح با آمریکا

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی کروکوس را محکوم می‌کنیم

سهیل شاهین رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر، اظهارات داشت: طالبان حمله غم انگیز کروکوس را شدیدا محکوم نموده است.

سهیل شاهین گفت ما در افغانستان بعد از پایان اشغال تهدید داعش را از بین بردیم در حالیکه در زمان اشغال خارجی در شرق و شمال افغانستان حضور علنی و فیزیکی داشت فعلا نیست. اکنون مراکز داعش خارج افغانستان است و استخبارات خارجی در آنها نفوذ و دست دارد.

وی افزود: حمله مسکو باید خوب تحقیق شود که جزئیات مشخص شود. سناتور لیندزی گراهام سناتور آمریکایی تلاش می‌کند که در این مرحله حساس توجه محققین را به طرف دیگری منحرف سازد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • طالبان: برخی افراد داعش را تبلیغ می‌‌کنند
  • حمله تروریستی کروکوس را محکوم می‌کنیم
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • آمریکا: مبارزه با گروه‌های تروریستی به نفع حکومت طالبان است
  • استفاده طالبان از بالگردهای آمریکا پیام ضعف واشنگتن است
  • تشکر طالبان از ایران / مدتی دیگر هم صبر و حوصله داشته باشید
  • طالبان: پاکستان از مهاجرین به‌عنوان ابزار فشار استفاده نکند
  • بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت
  • ایران میزبان خوبی برای مهاجرین
  • طالبان: ما از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم که برای مدتی دیگر حضور مهاجرین افغان را تحمل بکند