Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@10:55:57 GMT

تحریم‌های آمریکا، معرفی لپ‌تاپ هواوی را عقب انداخت

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۳۹۴۸

تحریم‌های آمریکا، معرفی لپ‌تاپ هواوی را عقب انداخت

هواوی تأیید و اعلام کرد که معرفی لپ‌تاپ جدیدی که قرار بود در نمایشگاه شانگهای هفته جاری رونمایی شود، به علت تحریم‌های جدید ایالات متحده آمریکا به تعویق انداخته می‌شود.

به گزارش ایسنا، هواوی که در ماه‌های اخیر با محدودیت و تحریم‌های جدیدی از سوی واشنگتن مواجه شده است، برای تجارت با سایر شرکت‌های خارجی علی‌الخصوص آمریکایی با مشکلات متعددی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریچارد یو، مدیر ارشد اجرایی شرکت چینی هواوی به تازگی در مصاحبه و گفتگویی با شبکه CNBC تأیید و اعلام کرده است که رونمایی و عرضه محصول جدیدش که یک دستگاه لپ تاپ مبتنی بر سیستم عامل ویندوز بود، به علت محدودیت‌های جدیدی که کاخ سفید وضع کرده و عدم دسترسی به محصولاتی همچون نرم افزارهای مایکروسافت و پردازنده‌های اینتل، به تعویق خواهد افتاد.

بر اساس گزارش وب سایت the verge، وی ضمن تأسف از وضعیت بوجود آمده و مشکلاتی که پیش روی هواوی قرار گرفته است، خاطرنشان کرده است که زمان مشخصی برای معرفی و عرضه این محصول جدید تعیین نکرده اما این شرکت چینی به شدت در تلاش است تا با دور زدن تحریم‌های آمریکا و برطرف کردن موانع موجود، هرچه سریع‌تر آن را معرفی و روانه بازارهای جهانی کند.

کمتر از یک ماه پیش بود که دولت ترامپ فهرست جدیدی از شرکت‌های ممنوعه برای تجارت و ایالات متحده را اعلام و منتشر کرد که در آن نام شرکت چینی هوآوی به عنوان بزرگ‌ترین توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و عرضه‌کننده گوشی‌های هوشمند در جهان نیز به چشم می‌خورد.

بدون شک محدودیت‌های جدیدی که آمریکا برای هواوی وضع و اعمال کرده است، تأثیرات منفی و تبعات گسترده‌ای را در پی خواهد داشت و این بدان معناست که دیگر قادر نخواهد بود هرگونه سرویس اختصاصی ارائه شده توسط گوگل را استفاده کند و استفاده از سیستم عامل اندروید توسط هواوی تنها محدود به لایسنس‌های متن باز و AOSP خواهد بود. بعد از آن شرکت‌های بزرگی همچون گوگل، مایکروسافت، کوالکام، اینتل، برودکام، پاناسونیک در کنار بسیاری از اپراتورهای مخابراتی فعال در کشورهای جهان اعلام کردند که به قطع همکاری با هواوی خواهند پرداخت تا شامل جریمه‌های سنگین واشنگتن نشوند.

مشکلات و کشمکش‌های دولت آمریکا با هواوی از جنجال‌برانگیزترین و خبرسازترین اتفاقات سال ۲۰۱۸ میلادی بود که به نظر می‌رسد به این زودی تمام نخواهد شد. هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه‌دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه‌کننده موبایل در جهان محسوب می‌شود، پیش از این نیز در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ تحت فشارهای سیاسی و تجاری زیادی قرار گرفته بود و نگرانی‌های امنیتی خود را به سایر کشورهای هم پیمان آمریکا نظیر استرالیا، نیوزلند، کانادا، ژاپن و بریتانیا منتقل کرده بود تا آنها نیز به همکاری با این شرکت چینی خاتمه بخشند تا بدین ترتیب بتواند در ادامه جنگ تجاری با چین، ضربه مهلکی بر اقتصاد این کشور پهناور وارد کند و به عقیده بسیاری از تحلیلگران، جلوی رشد سرسام‌آور و شکوفایی سریع اقتصادی غول‌های تکنولوژی چینی را بگیرد.

با اینکه دولت چین و شرکت هواوی همه این اتهامات و نگرانی‌های امنیتی را بارها رد و تکذیب کردند، به نظر می‌رسد که نگرانی در مورد جاسوسی از اطلاعات کاربران در کشورهای مختلف علیه این اپراتورهای مخابراتی همچنان وجود دارد.

از طرفی دیگر، جنگ تجاری چین و آمریکا نیز به نگرانی‌های امنیتی علیه هواوی در توسعه زیرساخت‌های مربوط به شبکه ۵G مزید بر علت شده و در حال حاضر آتش اختلافات آنها را شعله‌ورتر از قبل کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لپ تاپ هوآوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۳۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای سنگ اندازی برای واردات واگن های متروی تهران چیست؟​

تین نیوز

سید محمد آقامیری درباره ماجرای سنگ اندازی یک مقام ارشد در وزارت کشور برای واردات اتوبوس های برقی و واگن های متروی چینی اظهار کرد: دو سیستم برای واگن های مترو شامل AC , DC وجود دارد و واگن ها باید بر اساس آنالیزور سیستم های الکتریکالی که روی آنها نصب است، ساخته شود تا کارایی داشته باشند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم،  آقامیری ادامه داد: بر این اساس، شرکت های چینی به ایران آمدند و از سیستم قطارهایی که مدنظر ماست نمونه برداری کردند تا طراحی بر اساس آن انجام شود؛ بنابراین آنالیز سیستم قطارهای مترو به شرکت چینی داده شده و امر واگن سازی در حال انجام است. 

وی تصریح کرد: خللی در ساخت واگن ها وجود ندارد اما به دلیل اینکه پک پای قرارداد مربوط به دولت است، طرف چینی اعلام کرده که سیستم های فنی که در قرارداد شهرداری تهران پیوست شده، باید به تأیید دولت هم برسد.

آقامیری افزود: تأیید سیستم فنی که درخواست شرکت چینی بود، به وزارت کشور رفته اما نیروهای فنی که بخواهد آن را خوب بررسی کند، در اختیار نداشته اند که باعث شده کار مدتی معطل بماند. 

آقامیری با اشاره به اینکه خللی در تولید و قرارداد ایجاد نشده است، گفت: در این راستا گلایه هایی مطرح شد و پیگیری هایی در حال انجام است که زودتر پاسخ شرکت چینی مبنی بر تأیید سیستم فنی قطارها داده شود.

به گزارش تسنیم، پیش از این، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران نسبت به ممانعت از ورود واگن های مترو و اتوبوسهای برقی وارداتی از چین به داخل کشور انتقاد کرده و گفته بود: "متأسفانه فردی که در وزارت کشور مسئولیت دارد برای ورود واگن ها و اتوبوس ها چالش ایجاد کرده است!"

این واگن ها مربوط به قرارداد 791 واگنی است که زاکانی سال گذشته برای عقد قرارداد آن عازم چین شد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟
  • وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟
  • واکنش کنگره آمریکا به پاسخ کوبنده ایران علیه اسرائیل
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد
  • ماجرای سنگ اندازی برای واردات واگن های متروی تهران چیست؟​
  • ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
  • چه کسی ضد چین‌تر است؟ بایدن یا ترامپ؟
  • عصبانیت آمریکایی‌ها از رونمایی لپ‌تاپ جدید هوآوی
  • تراشه تحریمی آمریکا از لپ تاپ جدید چینی سر در آورد!
  • بلومبرگ: بایدن بیشتر از ترامپ مخالف چین است