Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:17:30 GMT

استانداران گلستان و کهگیلویه و بویراحمد منصوب شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۴۲۴۳

استانداران گلستان و کهگیلویه و بویراحمد منصوب شدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، در این جلسه امروز چهارشنبه هیات دولت «هادی حق شناس» و «حسین کلانتری» به ترتیب به عنوان استانداران گلستان و کهگیلویه و بویراحمد منصوب شدند.

همچنین در ادامه جلسه امروز، دولت یکی از آیین نامه های اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور را به تصویب رساند.

به موجب آیین نامه مذکور، دستگاه های اجرایی موظفند برای بازخریدی و بازنشستگی کارکنان مطابق قوانین و مقررات مربوط و همچنین بازخریدی کارکنان مازاد موضوع این آیین نامه و پرداخت وجوه بازخریدی، پاداش پایان خدمت و مانده مرخصی، از محل بودجه مصوب سال جاری و در سقف تخصیص اعتبار اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت مکفی نبودن تخصیص اعتبار، دستگاه های اجرایی می توانند از منابع حاصل از فروش اموال و دارایی های غیرمنقول مازاد در اختیار خود، با رعایت قوانین و مقررات اختصاص دهند.

اولویت با پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان و مانده مرخصی براساس قوانین و مقررات مربوط و تاریخ صدور حکم بازنشستگی خواهد بود.

** آیین نامه اجرایی مربوط به اجرای مدیریت سبز در دستگاه های اجرایی به تصویب رسید

هیئت وزیران همچنین آیین نامه اجرایی مربوط به اجرای مدیریت سبز شامل مدیریت مصرف انرژی، آب، مواد اولیه، تجهیزات و کاغذ، کاهش مواد جامد زاید و بازیافت آنها در ساختمان ها و وسائط نقلیه در کلیه دستگاه های اجرایی را تصویب کرد.

از مزایای مهم آیین نامه مذکور می توان به تعریف شاخص های کمّی و ارزیابی اجرای مدیریت سبز در دستگاه های اجرایی بر مبنای مجموع امتیازات شاخص های شش گانه، پیش بینی ضمانت اجرایی لازم، استفاده از مصادیق عینی و ظرفیت اجرایی سایر قوانین و مقررات، معرفی دستگاه اجرایی برتر، ایجاد انگیزه کافی صرفه جویی توسط عوامل مصرف، توجه به آموزش و فرهنگ سازی اشاره کرد.

** آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی تصویب شد

هیئت وزیران به منظور پیشگیری و مقابله با تقلب علمی در سطوح مختلف و برخورد قاطع با مواردی از قبیل فروش پایان نامه، مقالات علمی و امثال آنها، آیین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی را تصویب کرد.

مقابله با تقلب علمی در سطح موسسه توسط دانشجویان، کارمندان و اعضای هیات علمی و نیز برخورد با دانشجویانی که با ارایه پایان نامه جعلی موفق به دریافت مدرک تحصیلی شده اند حتی پس از فراغت از تحصیل و ملغی الاثر نمودن مدرک تحصیلی حاصل از تقلب، از جمله مواد آیین نامه یاد شده است.

سیام **۳۰۷۰**۹۱۲۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت هیات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۴۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، اولین جلسه شورای آموزش کهگیلویه و بویراحمد در سال 1403 با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سرپرست آموزش و پرورش استان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

محمد جمالی‌آرند سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: سهم رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ریاضی در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان استان افزایش می‌یابد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سه درصد به جمعیت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و سه درصد نیز به جمعیت دانش آموزان رشته ریاضی استان افزوده می‌شود.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه افزایش سهمیه رشته‌های مذکور براساس نیازهای استان پیش‌بینی شده‌است، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته همچنین سهم رشته‌های انسانی و تجربی برای سال تحصیلی آینده سه درصد در کهگیلویه و بویراحمد کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: در حالی که سرانه فضای آموزشی کشور پنج متر و 20سانتیمتر است سرانه فضای تعلیم و تربیت استان چهار متر و 20 سانتیمتر است.

جمالی‌آرند از افزایش سرانه فضای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم خبر داد و خاطرنشان کرد: سرانه فضاهای آموزشی استان در دوران فعالیت دولت سیزدهم یک متر مربع افزایش یافته‌ است.

وی با اشاره به در پیش امتحانات دانش‌آموزان، گفت: کمبود فضای فیزیکی از چالش‌های مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان است که از دستگاه‌های اجرایی مرتبط انتظار می‌رود برای حل این مسئله برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم کهگیلویه و بویراحمد در حمایت از عملیات وعده صادق
  • «آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه» اصلاح و بازنویسی شود
  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • بخش‌نامه تحقق جهش تولید با مشارکت مردم ابلاغ شده است
  • دستگیری ۱۸ قاچاقچی مواد مخدر در کهگیلویه و بویراحمد
  • یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد
  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت