Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@19:31:16 GMT

عکس/ وزش بادهایی با ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت در زابل

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۴۳۲۰

با شدت گرفتن سرعت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان، سرعت باد در زابل به ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت رسید و شعاع دید را در مناطق روستایی تا حد بسیار زیادی کاهش داد.

به گزارش مشرق، بادهای ۱۲۰ روزه سیستان معروف به بادهای لوار، دنباله بادهای موسمی هندوستان است و از طریق افغانستان با عبور از نواحی کم ارتفاع این کشور چون دشت «ناامید» وارد ایران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به وضعیت جغرافیای طبیعی کشور و همچنین پراکندگی الگوهای فشار سطح زمین، به نظر می‌رسد در بیشتر نواحی ایران بادهای محلی فصل تابستان وجود داشته باشند، ولی در هر محل نام مخصوص به خود دارند. این بادها در فصل گرم سال شروع وزیدن گرفته و از دو مشخصه سرعت و تداوم زیاد برخوردار است.

وزش بادهای ۱۲۰

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز قتل همسر نجفی زابل سیستان و بلوچستان طوفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۴۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل بزرگراه زابل-زاهدان تا پایان ۱۴۰۳

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با اشاره به تأثیر ساخت بزرگراه در محور زابل-زاهدان بر توسعه استان از طریق کریدور شمال-جنوب و نیز کاهش تلفات جاده‌ای بر عزم این اداره‌کل بر تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه مهم راه‌سازی تا پایان سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، عطاالله اکبری در بازدید از عملیات ساخت بزرگراه در محور زابل- زاهدان اظهار کرد: سال ۱۳۹۹ قول دادیم که ساخت بزرگراه را در این محور سیستان و بلوچستان تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانیم که با تلاش گسترده علاوه بر ۱۱۰ کیلومتر باند دوم دو پل بزرگ «نهراب» و «شیله» در این مسیر به اتمام رسید.

وی ادامه داد: دستاوردهای اخیر در این محور ترانزیتی استان در حالی محقق شد که هم‌زمان در تمام مسیرهای بین شهری و بین استانی تکمیل شبکه بزرگراهی با همت مضاعف به منظور جبران عقب‌ماندگی‌های تاریخی این بخش استان مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دشوارترین بخش ساخت بزرگراه در محور زابل- زاهدان حدفاصل سه‌راهی دشتک تا تاسوکی بود که کمبود منابع آبی، طوفان‌های سهمگین شن و دمای بالای ۵۰ درجه کار را سخت و طاقت‌فرسا کرده بود اما با تدبیر دو شیفت و حتی سه شیفت کردن کار توانستیم به سرعت از منطقه بحرانی عبور کنیم و طبق برنامه پروژه را به شهر سوخته برسانیم.

اکبری اضافه کرد: در حال حاضر نیز ساخت بزرگراه در قطعه دو محور زابل - زاهدان به عنوان تنها قطعه باقیمانده این محور به طول ۲۳ کیلومتر در دو جبهه کاری در حال ساخت و تکمیل شدن است، به‌طوری که هم‌زمان هم از حدفاصل شهر سوخته تا پلیس راه زابل- زاهدان و نیز حد فاصل پلیس راه تا منطقه ورودی به دشت سیستان (لوتک) فرایند کار در حل انجام است.

وی اقدامات صورت گرفته در تکمیل و بهره‌برداری از ۲۸۰ کیلومتر بزرگراه در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره‌کل در سه سال اخیر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در شرایطی این اقدامات انجام گرفت که منابع مالی محدود و افزایش قیمت‌ها تأثیر به‌سزایی در سرعت عملیات راهسازی که به منابع زیادی نیاز دارد، گذاشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هزینه ساخت یک کیلومتر بزرگراه در این استان در حال حاضر به بیش از ۴۰ میلیارد تومان رسیده است، گفت: پروژه‌های راهسازی این اداره کل در تمام محورهای تحت پوشش در حالی فعال است که بدهی پیمانکاران از ۱,۴۰۰ میلیارد تومان فراتر رفته است.

اکبری با اشاره به نگاه دولت سیزدهم به توسعه سیستان و بلوچستان تصریح کرد، دولت عزم خود را جزم کرده است تا شبکه کریدور اصلی این استان را در قالب باند دوم تکمیل کند، به طوری که با چنین رویکردی سال گذشته نخستین شهر استان (نصرت‌آباد) به مرکز آن متصل شد و امسال نیز دومین شهر و منطقه استان که سیستان باشد به زاهدان متصل خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین در تداوم این رویکرد تا سه سال آینده استان سیستان و بلوچستان به صورت بزرگراه به استان خراسان‌جنوبی متصل خواهد شد و این فرآیند برای استان کرمان نیز برنامه‌ریزی دقیق شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دولت بر این مهم مصمم است و ما نیز تلاش داریم با وجود موانع پیش‌رو و نیز کمبود منابع مالی متناسب با حجم سنگین کار و نیز بدهی به پیمانکاران این فرصت مناسب را از دست ندهیم.

اکبری از نگاه ویژه وزیر راه و شهرسازی و معاونان وی به توسعه سریع سیستان و بلوچستان در کنار حمایت و همراهی ارزشمند استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان قضائی، نظارتی، امنیتی، ادارات کل، پیمانکاران و مشاوران که برای توسعه این بخش استان کمک یار اداره کل راه و شهرسازی بودند، قدردانی و ابراز امیدواری کرد با همین شتاب اگر حرکت کنیم در سه سال آینده پرونده عقب‌ماندگی شاخص بزرگراهی استان با سایر استان‌ها که ۳۰ سال مردم این منطقه را رنج می‌داد، بسته خواهد شد.

کد خبر 744300

دیگر خبرها

  • ستارگانی که به سرعت لاغر می‌شوند
  • سامانه ناپایدار بارشی در استان مرکزی
  • ورود سامانه ناپایدار بارشی از نواحی جنوب غربی کشور
  • و اینک کمان آرش
  • ناپایداری شدید جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان
  • ساخت بزرگراه زابل -زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۳ به پایان می‌رسد
  • ناپایداری شدید جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شد
  • افزایش سرعت باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت در مناطق دریایی، ۲۶ فروردین
  • اتمام ساخت بزرگراه زابل -زاهدان تا پایان امسال
  • تکمیل بزرگراه زابل-زاهدان تا پایان ۱۴۰۳