Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - «پوريا خادم» آهنگساز جوان موسيقي کلاسيک، قطعه «آريو برزن - در بند پارس» را منتشر مي‌کند. اين اثر، قطعه‌اي ميکروتنال با نگاهي مدرن به موسيقي ايراني است.
به گزارش خبرگزاري آريا، قطعه «آريو برزن - در بند پارس» که با حمايت موسسه فرهنگي هنري خادمين امام علي ابن ابي‌طالب (ع) منتشر مي‌شود، در استوديو صبا و توسط کاوه عابدين و مازيار باباباشي صدابرداري و توسط کاوه عابدين ميکس و مسترينگ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پوريا خادم در يادداشتي که در اختيار موسيقي ما قرار داده درباره اين اثر و فضاي آن توضيح داده است:
«اين قطعه که آخرين مقاومت آخرين هنگ پارسي به فرماندهي آريو برزن در جنگ «در بند پارس» را روايت مي‌کند، در قسمت اول، که دقيقاً از افتادن آخرين سرباز تحت فرماندهي آريو، با پيانو کوک کلاسيک آغاز مي‌شود و بعد از مناظره‌ي حماسي آريو برزن و اسکندر مقدوني، نوازنده بلند مي‌شود و پشت پيانوي کوک ميکروتنال ايراني مي‌نشيند: «اين آريو برزن است... ايستاده مي‌ميرد.
اين اثر، ثبت يک رئاليسم لحظه‌اي، در يک تک برداشت هم در صدا و هم در تصوير، از يک سولو پرفورمنس موزيکال به‌وسيله‌ي دو پيانو، يکي با کوک کلاسيک و يکي با کوک ميکروتنال ايراني است که بر پايه ي مُدها، فواصل، و الگوهاي ريتميک و ملوديک رديف دستگاهي موسيقي ايران با نگاهي مدرن به موسيقي اصيل ايراني و مباني‌اش در موسيقي قرن ٢١، با ايده و طرحي از «پوريا خادم» در هنر پست مدرن، با نگرش پلي‌استايل به موسيقي، روايت مي کند.»
«پوريا خادم» که سابقه همکاري با ارکستر فيلارمونيک پراگ و علي رهبري را به عنوان آهنگساز در آلبوم پوئم‌سمفوني تختي بر عهده دارد، آهنگساز اين اثر است و در عين حال به عنوان تک‌نواز پيانو کوک تامپره شده کلاسيک و پيانو کوک ميکروتنال اين اثر به ايفاي نقش مي‌پردازد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۴۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، روز یکم، اردیبهشت ماه به مناسبت بزرگداشت سعدی برنامه‌های «کوک آوا و مشتاق دیدار» را با موضوع آثار سعدی راهی آنتن می‌کند.

روز شنبه برنامه موسیقی محور کوک آوا با ترانه‌هایی از اشعار سعدی پخش می‌شود.

«کوک آوا» یکی از برنامه‌های موسیقی‌محور این شبکه رادیویی است که با ترکیب متن، ترانه و موسیقی یک بسته شنیداری را پخش می‌کند. «کوک آوا» برنامه‌ای است که قطعات موسیقی باکلام را بر اساس یک مضمون مشترک انتخاب و بخش‌هایی از آنها را پخش می‌کند.

این برنامه موسیقی محور هر روز ساعت ۶:۱۵ به تهیه‌کنندگی انسیه شمس‌اللهی پخش می‌شود.

«مشتاق دیدار» یکی از برنامه‌های ادبی این شبکه رادیویی است که با روایت امیرحسین مدرس داستان‌های عامیانه را روی آنتن می‌برد.

این برنامه روز شنبه با روایت حکایت های سعدی همراه شنوندگان می شود.

«مشتاق دیدار» هر روز ساعت ۱۳ به تهیه‌کنندگی مژگان فرزین و امیرحسین مدرس تقدیم مخاطبان می شود.

دیگر خبرها

  • بزرگداشت روز سعدی در رادیو صبا
  • نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • قیمت جدید پژو پارس اعلام شد
  • مهاجرت هنرمندان ایرانی با پشیمانی؟
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • بشنوید/ رضا یزدانی برای «افعی تهران» خواند
  • موسیقی ایران مدیریت یکپارچه می‌خواهد/ مرثیه‌ای برای موسیقی دهه ۶۰
  • آمار صدور مجوزهای سه ماه پایانی ۱۴۰۲ منتشر شد