Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@10:12:55 GMT

جهش بزرگ بانک صادرات در مسیر سوددهی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۰۳۴۶۳۶

جهش بزرگ بانک صادرات در مسیر سوددهی

پول‌نیوز - عملکرد مالی بانک صادرات ایران با ارتقای قابل توجهی مواجه شده و این بانک را برای تحقق «جهش بزرگ» آماده‌تر کرده است.

به گزارش گروه بانک و بیمه پول‌نیوز، گزارش مالی حسابرسی‌نشده سال مالی ١٣٩٧ بانک صادرات ایران که روز گذشته در سایت کدال منتشر شد، نشان از بهبود عملکرد قابل توجه این بانک و تحقق وعده‌های مدیرعامل بانک دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کاهش ٨١ درصدی بدهی بانک صادرات ایران به بانک‌ها و سایر مؤسسات اعتباری و افت ٢٣ درصدی بدهی بانک به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی در کنار افزایش ٥١ درصدی سپرده‌های دیداری و ارزان‌قیمت حکایت از تلاش و عزم شبکه بانک صادرات ایران برای خروج از زیان و تحقق  دست‌یابی به نقطه سر به سر در آینده نزدیک دارد.

تهاتر بیش از ٩٠ هزار میلیارد ریال از مطالبات بانک از دولت با بدهی به بانک مرکزی، تأثیر قابل توجهی بر بهبود صورت‌های مالی بانک داشته که در کنار افزایش سرمایه ٢٠٣ درصدی اواخر سال ٩٧، موجب خروج کامل بانک از شمولیت ماده ١٤١ قانون تجارت را فراهم آورد.

در ١٢ماه منتهی به پایان اسفندماه سال ٩٧، افزایش ١٣٧ درصدی سهم بانک از درآمدهای مشاع و افزایش ٣١ درصدی درآمدهای غیرمشاع نیز موجب تقویت چشم‌انداز سودآوی در سال ٩٨ شده است.

با کاهش ٧٩ درصدی زیان این بانک در ١٢ ماه منتهی به پایان سال ٩٧ نسبت به سال ٩٦، زیان هر سهم بانک صادرات ایران از ٢٠٥ ریال سال ٩٦ به ٤٤ریال کاهش یافت تا وعده مدیرعامل در تحقق سودآوری سال ٩٨ را دست‌یافتنی‌تر کند.

زیان عملکردی بانک صادرات ایران از رقم ٣٥ هزار و ٨٧٨ میلیارد ریال در سال ٩٦ به هفت هزار و ٦٦٥ میلیارد ریال در سال ٩٧ رسید و به این ترتیب حجم این زیان نسبت به سال قبل به یک پنجم سقوط کرد که نشان از نتایج مثبت و امیدوارکننده برنامه‌های مدیریت جدید و تلاش کارکنان دارد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران پیش از این گفته بود سال ٩٨ سال «جهش بزرگ» برای بانک صادرات ایران است که محوریت آن تسهیل تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با ارائه طرح‌های نوین بانکی و خروج کامل از زیان است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بانک صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴

گمرک چین اعلام کرد این کشور در ۳ ماه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به سه ماهه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در 3 ماه نخست سال جاری میلادی با رشد یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 4 میلیارد و 20 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات ایران و چین در ماه‌های ژانویه تا مارس 2023 بالغ بر 3 میلیارد و 990 میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش چین در 3 ماه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و 260 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به سه ماهه سال قبل 10 درصد رشد داشته است. چین در ماه‌های ژانویه تا مارس 2023 بالغ بر یک میلیارد و 145 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

اما صادرات چین به ایران در ماه‌های ژانویه تا مارس 2024 کاهش 3 درصدی داشته و به 2 میلیارد و 760 میلیون دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل 2 میلیارد و 845 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر
  • سهم ۱۷ درصدی تهران از صادرات کشور/ ۲۰۰ واحد راکد احیا شد
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مسیر رشد ۲۵ درصدی جذب گردشگران
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • افزایش ۲۴ درصدی صادرات از خراسان رضوی به پاکستان