Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در رابطه با اجرای طرح اشتغال عمومی در مناطق سیل زده لرستان اظهارداشت: افزود: برای اجرای این طرح پس از فراخوان عمومی ۱۵ هزار فرم به صورت دستی در سطح استان توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در پالایش اولیه ۸ هزار و ۵۰۰ نفر شرایط ابتدایی طرح اشتغال عمومی را داشتند و اطلاعات آن‌ها برای بررسی وضعیت بیمه‌ای به تامین اجتماعی ارسال شده است افزود: فقط افرادی می‌توانند در این طرح شاغل شوند که هیچ‌گونه بیمه فعالی در سازمان تامین اجتماعی نداشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان عنوان کرد: سهمیه استان لرستان برای اشتغال عمومی ۷ هزار و ۷۱۲ نفر است و پیش بینی می‌شود در صورت ادامه روند فعلی این طرح تا یک ماه آینده اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی و مهارت افزایی مشمولان قبل از اجرای طرح برگزار می‌شود گفت: این آموزش‌ها رایگان است و با هدف ارتقای کیفی این طرح اجرا می‌شود.

آشتاب تصریح کرد: افراد متقاضی اشتغال عمومی باید علاوه بر داشتن مهارت‌های لازم در مناطق سیل زده حضور داشته و فعالیت کنند، چون در غیر این صورت مشمول تسهیلات طرح نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه در طرح اشتغال عمومی نیروی کار برای لایروبی، بخش کشاورزی و ساخت و ساز منطقه از میان افراد مناطق سیل زده تأمین می‌شود خاطرنشان کرد: با هماهنگی انجام شده معادل دو سوم حداقل دستمزد به مدت ۱۰۰ روز به افراد پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: با اجرای طرح اشتغال عمومی در استان زمینه کاهش قیمت ساخت و ساز، پاکسازی جویبار، باغات و زمین‌های کشاورزی فراهم می‌شود و کمکی است تا این بخش‌ها سریع‌تر به فعالیت مجدد برگردند.

انتهای پیام/پ

بازسازی مناطق سیل زده در لرستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۰۳۴۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال شهرستان اردستان

به گزارش خبرنگار مهر، وحید نقوی شامگاه دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر، اظهار داشت: شعار هفته کار و کارگر در سال جاری «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی» است، حل و فصل پرونده‌های حل اختلاف به صورت سازشی انجام می‌شود که در این راستا ۱۵۰ فقره پرونده باقی مانده است.

وی افزود: تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در شهرستان اردستان تشکیل شده و با واحدهای پرخطر جهت الزام به کارگیری مسئول ایمنی و کمیته حفاظت فنی مکاتبه لازم صورت گرفته است.

رئیس اداره کار اردستان خاطرنشان کرد: در حوزه پشتیبانی و توسعه منابع انسانی پیگیری جذب اصلاح و بازسازی نرده‌های حفاظتی و قفل اداره و رنگ آمیزی آن در راستای پدافند غیرعامل و حفاظت فیزیکی از مجموعه انجام شده است.

نقوی تصریح کرد: حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه تملک دارایی به اداره کار اردستان توسط فرمانداری اختصاص یافته همچنین تونل امن اینترنتی و شبکه در محل اداره با هزینه ۷۵۰ میلیون ریال ایجاد شده است.

وی بیان کرد: اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی اردستان در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، اولین یادواره شهدای معزز کارگری شهرستان را در سال گذشته به مناسبت هفته کارگر با پیام زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورایی برگزار کرد.

رئیس اداره تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی اردستان ادامه داد: چهارمین خانه بهداشت کارگری شهرستان در کارخانه مهاباد ریس افتتاح شده و برای ۲۰ واحد اقتصادی در شهرستان‌، دوره‌های آموزش ایمنی کار و مقابله با آسیب‌های اجتماعی برگزار شده است.

نقوی با اشاره به تأسیس دومین مرکز کاریابی غیردولتی در شهرستان، اضافه کرد: شهرستان اردستان با نرخ بیکاری ۷.۸۲ پایین‌ترین نرخ بیکاری در استان اصفهان دارد و ۱۱۷ درصد تعهد اشتغال شهرستان در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شده است.

وی یادآور شد: ۱۵ میلیارد ریال اعتبار در حوزه اعتبارات مشاغل خانگی با اشتغالزایی ۹۵ نفر جذب شده و واحدهای دارای اتباع غیرمجاز، گشت مشترک و جریمه ۸ واحد متخلف به مبلغ ۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون صورت گرفته است.

کد خبر 6085909

دیگر خبرها

  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • ثبت ۱۱۷ درصدی تعهد اشتغال شهرستان اردستان
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری
  • اعلام نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار
  • بازدید بازرس کل لرستان از برخی مناطق شهر خرم آباد  
  • بارش‌های رگباری در لرستان
  • بارشهای رگباری در لرستان
  • سپاه امام رضا(ع) در روستاهای ۶ شهرستان خراسان رضوی اشتغال ایجاد می‌کند
  • احداث ۲۱۶ مدرسه در مناطق محروم لرستان